15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Başarılı reklam metni kaleme almanın 6 yolu
Haberler

Başarılı reklam metni kaleme almanın 6 yolu

Seda Başpınar
9 Haziran 2022
2 dk okuma

Markalar için potansiyel müşteriye ulaşmanın yolu başarılı ve etkili reklam metinlerinden geçiyor. Ayrıca, pazarlama sürecinin önemli bir parçasını oluşturan reklam metinleri, ürünlerin belirlenen hedef kitleye ulaşmasını sağlıyor. Eğer reklam metniniz hedefine ulaşmadıysa bir yerlerde hata yapıyor olabilirsiniz… İşte reklam metininizin hedefi 12’den vurması için 6 ipucu…

Sosyal medyanın reklamlar için de geniş bir alan açtığı günümüzde hedef kitleye ulaşmak ve etkileşim kurmak daha kolay görünse de içeriğin derya deniz olduğu dijital dünyada öne çıkmak bir o kadar zor. Ancak yine de metinlerinizden beklenen geri dönüşü almak için elinizde olan pek çok şey var. Bunların başında da hedef kitleyi yakından tanımak geliyor…

1 – Beklentiyi karşılayın

Reklam yazarları, benzersiz bir ürün veya hizmet geliştirmeye çalışarak öne çıkmayı hedefler. Ancak piyasadaki her şeyden tamamen farklı bir fikir ortaya koymak bir anlamda kumar oynamaktır. Çünkü bu yenilik hedeflenenin tam tersi bir etki yaratabilir. Bu nedenle istek, ihtiyaç ve beklentilerden emin olarak çıktığınız yol, hedef kitleyle aranızdaki köprüye dönüşür.

2 – Güven verin

Acı ama gerçek: müşteri ürünü veya hizmeti istemeyebilir. Bunun sebebi müşterinin tereddüt etmesi ve markaya güvenmemesi olabilir. İnternet üzerinden yapılan sayısız dolandırıcılık olduğunu düşününce bu oldukça anlaşılabilir. Bu yüzden önce kitlenizin güvenini kazanmalısınız. Bu kolay bir iş değil, ama gayet mümkün. Tek yapmanız gereken değer odaklı, kuyucuların ihtiyaçları, istekleri ve duyguları etrafında içerik oluşturmak.

3 – Metniniz gereğinden fazla süslü olmamalı

Kimsenin anlamadığı iş “jargonu” kullanmak müşterinin ilgisini çekmek bir kenara koşarak uzaklaşmasına sebep olabilir. Kimse aptal hissetmek istemez. Dolayısıyla müşteri anlamadığı bir şey okursa böyle hissedebilir. Yazılarınızı açık, anlaşılır ve akıcı bir dille kaleme almalısınız.

4 – Az olsun öz olsun: Kafa karıştırmayın

Araştırmanızı iyi yaptıysanız ve hedef kitlenizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi istediğini biliyorsanız önemli derece aşama kaydettiniz demektir. Ama yine de beklediğiniz geri dönüşü alamadıysanız bu kafalarının karıştığı anlamına gelebilir ve kafası karışmış bir okuyucu satın almaz. Müşteriler, çok fazla seçeneğe sahip olduğunda, aşırı bilgi yüklemesiyle karşı karşıya kaldıklarında kararsız kalır. Fiyatlandırma, paketler veya ürünler söz konusu olduğunda, iki veya üçten fazla seçeneği dahil etmeyin. Kitlenizin A, B, C veya D arasında seçim yapması gerekiyorsa, çoğu zaman hiçbir şey seçmezler.

5 – Okuyucularınız, teklifinizin ne anlama geldiğini anlamamış olabilir

İstediğiniz geri dönüşü alamamanızın bir başka nedeni de okuyucularınızın kendilerini müşteri olarak görmemeleri olabilir. Teklifinizin onlara nasıl yardımcı olacağına dair zihinlerinde bir tablo oluşturan metinler kaleme almaya özen gösterin. Anlatımı daha inandırıcı kılmak için koku, renkler, sesler, sayılar, konum vb. gibi somut ayrıntılar kullanın. Önceki müşterilerin teklifinizin tüm şaşırtıcı avantajlarını nasıl elde ettiğini gösteren sağlam incelemeler ve referanslarla metninizi güçlendirin.

6 – Talebinizde açık olun!

Hedef kitlenize bir şey satmaya çalıştığınızda, onlardan almalarını istemeniz gerekir. Başka bir deyişle, onlara bir şey söylemeniz veya onlardan bir şey yapmalarını istemeniz gerekir. Potansiyel müşterilerinize bir bağlantıyı tıklamalarını, bir arama rezervasyonu yapmalarını, bir PDF indirmelerini veya kaç şişe sipariş etmelerini açıkça söylerseniz, tüm bu işlemleri yapması çok daha kolaylaşır.

Kaynak: Entrepreneur

Instagram reklamları nasıl kullanılır?

featured
1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul'da kapılarını açtı
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul’da kapılarını açtı
CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Deneyimle fark yaratanlar The TECH Summit 2025'in XCO Sahnesi'nde buluşuyor!
Haberler
Deneyimle fark yaratanlar The TECH Summit 2025’in XCO Sahnesi’nde buluşuyor!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
Haberler
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
Sena Tufan
7 Kasım 2025
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
17 Ekim 2025
Türkiye'de bir ilk: Birleşmiş Milletler'den Dilara Koçak'a "Gıda Şampiyonluğu" ödülü
Haberler
Türkiye’de bir ilk: Birleşmiş Milletler’den Dilara Koçak’a “Gıda Şampiyonluğu” ödülü
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.