4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Başarılı reklam metni kaleme almanın 6 yolu
Haberler

Başarılı reklam metni kaleme almanın 6 yolu

Seda Başpınar
9 Haziran 2022
2 dk okuma

Markalar için potansiyel müşteriye ulaşmanın yolu başarılı ve etkili reklam metinlerinden geçiyor. Ayrıca, pazarlama sürecinin önemli bir parçasını oluşturan reklam metinleri, ürünlerin belirlenen hedef kitleye ulaşmasını sağlıyor. Eğer reklam metniniz hedefine ulaşmadıysa bir yerlerde hata yapıyor olabilirsiniz… İşte reklam metininizin hedefi 12’den vurması için 6 ipucu…

Sosyal medyanın reklamlar için de geniş bir alan açtığı günümüzde hedef kitleye ulaşmak ve etkileşim kurmak daha kolay görünse de içeriğin derya deniz olduğu dijital dünyada öne çıkmak bir o kadar zor. Ancak yine de metinlerinizden beklenen geri dönüşü almak için elinizde olan pek çok şey var. Bunların başında da hedef kitleyi yakından tanımak geliyor…

1 – Beklentiyi karşılayın

Reklam yazarları, benzersiz bir ürün veya hizmet geliştirmeye çalışarak öne çıkmayı hedefler. Ancak piyasadaki her şeyden tamamen farklı bir fikir ortaya koymak bir anlamda kumar oynamaktır. Çünkü bu yenilik hedeflenenin tam tersi bir etki yaratabilir. Bu nedenle istek, ihtiyaç ve beklentilerden emin olarak çıktığınız yol, hedef kitleyle aranızdaki köprüye dönüşür.

2 – Güven verin

Acı ama gerçek: müşteri ürünü veya hizmeti istemeyebilir. Bunun sebebi müşterinin tereddüt etmesi ve markaya güvenmemesi olabilir. İnternet üzerinden yapılan sayısız dolandırıcılık olduğunu düşününce bu oldukça anlaşılabilir. Bu yüzden önce kitlenizin güvenini kazanmalısınız. Bu kolay bir iş değil, ama gayet mümkün. Tek yapmanız gereken değer odaklı, kuyucuların ihtiyaçları, istekleri ve duyguları etrafında içerik oluşturmak.

3 – Metniniz gereğinden fazla süslü olmamalı

Kimsenin anlamadığı iş “jargonu” kullanmak müşterinin ilgisini çekmek bir kenara koşarak uzaklaşmasına sebep olabilir. Kimse aptal hissetmek istemez. Dolayısıyla müşteri anlamadığı bir şey okursa böyle hissedebilir. Yazılarınızı açık, anlaşılır ve akıcı bir dille kaleme almalısınız.

4 – Az olsun öz olsun: Kafa karıştırmayın

Araştırmanızı iyi yaptıysanız ve hedef kitlenizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi istediğini biliyorsanız önemli derece aşama kaydettiniz demektir. Ama yine de beklediğiniz geri dönüşü alamadıysanız bu kafalarının karıştığı anlamına gelebilir ve kafası karışmış bir okuyucu satın almaz. Müşteriler, çok fazla seçeneğe sahip olduğunda, aşırı bilgi yüklemesiyle karşı karşıya kaldıklarında kararsız kalır. Fiyatlandırma, paketler veya ürünler söz konusu olduğunda, iki veya üçten fazla seçeneği dahil etmeyin. Kitlenizin A, B, C veya D arasında seçim yapması gerekiyorsa, çoğu zaman hiçbir şey seçmezler.

5 – Okuyucularınız, teklifinizin ne anlama geldiğini anlamamış olabilir

İstediğiniz geri dönüşü alamamanızın bir başka nedeni de okuyucularınızın kendilerini müşteri olarak görmemeleri olabilir. Teklifinizin onlara nasıl yardımcı olacağına dair zihinlerinde bir tablo oluşturan metinler kaleme almaya özen gösterin. Anlatımı daha inandırıcı kılmak için koku, renkler, sesler, sayılar, konum vb. gibi somut ayrıntılar kullanın. Önceki müşterilerin teklifinizin tüm şaşırtıcı avantajlarını nasıl elde ettiğini gösteren sağlam incelemeler ve referanslarla metninizi güçlendirin.

6 – Talebinizde açık olun!

Hedef kitlenize bir şey satmaya çalıştığınızda, onlardan almalarını istemeniz gerekir. Başka bir deyişle, onlara bir şey söylemeniz veya onlardan bir şey yapmalarını istemeniz gerekir. Potansiyel müşterilerinize bir bağlantıyı tıklamalarını, bir arama rezervasyonu yapmalarını, bir PDF indirmelerini veya kaç şişe sipariş etmelerini açıkça söylerseniz, tüm bu işlemleri yapması çok daha kolaylaşır.

Kaynak: Entrepreneur

Instagram reklamları nasıl kullanılır?

featured
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
5 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Güncel Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
Haberler
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Yepyeni bir kahve deneyimi: Ice Break
Haberler
Yepyeni bir kahve deneyimi: Ice Break
Advertorial
26 Eylül 2025
Efsane reklamcı Piyush Pandey yaşamını yitirdi
Haberler
Efsane reklamcı Piyush Pandey yaşamını yitirdi
Sena Tufan
1 hafta önce
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.