Başarılı bir içerik yaratmaya yardımcı 9 basit öneri
İçerik, sosyal medya pazarlama planlamanın en önemli parçalarından biridir. Bir sosyal pazarlamacı olarak, farklı kaynaklardan orijinal içerik üretmek önemlidir. Bu özgün içeriği oluşturmak için blog’lar, makaleler, haberler kısacası her şey içerik için bir kaynak olabilir. Yine aynı şekilde kullanıcılardan gelen geri bildirim ve sorular da içerik oluşturmamıza yardımcı olabilir. Sosyal medya stratejisti Peg Fitzpatrick içerik kaynaklarını her daim taze tutmak, içerik yönetiminde kontrolü sağlamak için ilgilenenlere 9 taktik veriyor…
1- Markanızı bulun:
İçerikte, paylaşmak çok önemli bir noktadır. Markanız için içerik oluşturmanın en önemli yöntemlerinden biri de içerik platformu oluşturmak ve paylaşılan diğer içeriğe ulaşmaktır. Bu içerikler orijinal, aynı tonla anlatılan ve genel bir uyum içerisinde olmalıdır. Orijinal içerik oluştururken, grafik, twit ve yorum gibi araçlardan da yararlanabilirsiniz.
2- Hedef üzerinde odaklanmak:
Hedefe ulaşmak için “marka tohumları”na odaklanabilirsin. Sosyal içeriğin kalbini oluşturan üç tohumunu bul ve onları şaşırt! Eğer Sprout Social’da çalışıyor olsaydım, benim için üç tohum; sosyal medya, sosyal medya yönetimi ve sosyal müşteri hizmetleri olurdu. Bu üç tohuma, uygun içeriği bulmak ve takipçilerin ilgisini çekecek içerikleri de ekleyebiliriz. Bu arada dar bir odak belirlemeniz bilgi tabanınızı oluşturmanıza da yardımcı olur.
3- Organize olun:
Sosyal medyada tüketim sistemleri oluşturmak önemlidir. İçerik okumak ve büyük içerik bulmak için bir düzenin yoksa bu zaman israfına sebep olacaktır. Bu sebeple Feedly ile farklı içeriklerin için klasörler oluşturabilirsin. Her klasör için farklı RSS hesaplarını ekleyebilirsiniz.
4- İçerikte kaynak oluşturmak için şuralara göz atabilirsin:
Feedly: Farklı RSS hesaplarıyla, konuları klasör haline saklayabilirsiniz.
Alltop: Bu platformda blog ya da sitelerdeki içerik akışlarını takip edebilirsin.
Pinterest: İçerik araması yaparken Pinterest sizi asla yarı yolda bırakmaz!
BuzzSumo: Anahtar kelime, link, yazar ve etki alanına göre BuzzSumo ile iletileri özelleştirebilirsiniz. Ayrıca bu ilgi alanlarınızdan her sabah bir e-postayla haberdar olabilirsiniz.
5- Zamanı iyi kullanın
Bir çaylak için en büyük hata, tüm içerikleri aynı anda paylaşmaktır. Bunu sakın yapmayın! Sosyal medyada eğer insanları bunaltmak istemiyor ve daha sonrasında içeriksiz kalmak istemiyorsanız bir içerik akışı oluşturun. Bunun için Queue kullanabilirsiniz. Böylece zamanlama düşünmek zorunda kalmaz ve tek tuşla zaman planlamasını yapabilirsiniz.
6- İzleyerek başarınızı ölçün
Sosyal medya pazarlama stratejisinde sosyal medya ölçümleri her zaman önemlidir. İçerikle ilgili ölçümlemelerde;
· Takipçi sayısındaki artışları kontrol edin
· İçerik beğenilerini dikkatle takip edin
· İçerikle müşteriyi nişan alın
7- Dikkat çekmeyen içerikten kurtulun!
Bazen çok tatlı bir isabet olur ve içeriğinizdeki bir ayrıntı herkes tarafından çok sevilir! Böyle bir durumda algoritmaları değiştirin. Sonrasında bu sevilen noktayı tekrar farklı şekillerde içerik repertuarınızda kullanın. Bu içeriğin hâlâ sevilip sevilmediğini ölçümlemeyi ve dikkat çekmeyen içeriklerden kurtulmayı unutmayın!
İnsanlara ne istediğini sorun
En zor yönettiğim sosyal medya topluluklarına ne tür içerikleri sevdiklerini ve Facebook’ta en çok görmek istedikleri içerikleri sorarım. Bu güçlendirilmiş geribildirim almak için harika bir yoldur ve gelecekteki içerik için birçok fikir verebilir. Şimdi onların sevdikleri içerikleri paylaşıyorum ve çok iyi sonuçlar alıyorum.
8- Kaynaklarınızı yenileyin
Rss Sprout ve blog’ların her an takip edebilmek için Feedly çok iyi kaynaklardır. İlgi alanlarınıza göre içeriklere ulaşabilir, istemediğiniz an o kaynağı çıkartabilir ya da yenisini ekleyebilirsiniz.
9- İçeriğinizi Yükseltin:
İçerik paylaşacağınız zaman ekran başında olun. Sosyal medya içerik küratörlüğü x bir faktördür. Online marka yönetiminde yorumlar, soru ve konuşmalar insanları içeriğe çekecektir. Dünyanın en iyi belirlenmiş sosyal medya stratejisi dahi yapsanız, sosyal medyada insanları dinlemez ve etkileşim halinde olmazsanız başarısız olursunuz.