Bakanlık iş kazalarına “dur” dedi!
Türkiye, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yeni kanun çalışmalarının sonucu olarak; İş Sağlığı ve Güvenliği kavramıyla tanışıyor. İş sağlığı ve güvenliği bilincini arttırmak ve çalışma hayatına bu kültürü yaymak amacıyla hazırlanan kanun; kuralcı yaklaşımdan ziyade, önleyici ve iyileştirici bir anlayışı benimsiyor. Ülkemizde her gün ortalama 172 iş kazası meydana gelirken, bunların 3’ü ölüm ve 6’sı iş görmezlikle sonuçlanıyor. AB ve ILO normları ışığında hazırlanan İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, ülke genelindeki bütün kişileri memur ve işçi gibi statü ayrımı olmaksızın tüm çalışanları kapsıyor. İş sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun yayımlanması ile AB ile büyük bir mesafe alınırken, firmalar da uluslararası rekabette önemli bir avantaj elde ediyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yaptığı fayda ve maliyet analizlerine göre; iş sağlığı ve güvenliğine yapılan 1TL’lik yatırım orta ve uzun vadede işletmeye 2 TL’lik bir fayda sağlıyor. Ayrıca, iş sağlığı ve güvenliği yatırımı yapan işletmelerin, imajını %92, üretimi %98, ürün kalitesini %50, iş kazası sayısını %88, müşteri memnuniyetini %70, kayıp çalışma sürelerini %65 oranında etkiliyor. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile birlikte can kayıplarının önüne geçilmesinin yanı sıra, işletmelerin imajından ürünün kalitesine, ürününün pazarlanmasından, müşteri memnuniyetine kadar her alanı ilgilendiriyor. İşletmesine güven duyarak çalışan kişi, kendisini güvende hissettiği zaman, bu durum işletmeninin başarısına olumlu yansıyacak ve rekabet gücünün artmasına da fayda sağlayacak.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü iletişim ajansını seçti. 6331 Sayılı Yeni İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kampanya tanıtımı kapsamında afiş, broşür, reklam ilanı ve basınla halkla ilişkiler çalışmaları Ankara’da yer alan dwt l Mandalina Reklam Ajansı tarafından yürütülecek.