
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Bağımsız sinemanın küresel temsilcisi MUBI, Sequoia Capital liderliğindeki yatırım turunda değerlemesini 1 milyar dolara taşıyarak “unicorn” statüsüne ulaştı.
Bağımsız sinemaya odaklanan dijital yayın platformu MUBI, Sequoia Capital liderliğinde gerçekleşen 100 milyon dolarlık yatırım turuyla “unicorn” statüsüne ulaştı. Summit Partners ve Closer Media gibi mevcut yatırımcıların da katıldığı tur, MUBI’nin küresel büyüme stratejisini hızlandıracak yeni bir dönemin kapısını araladı.
2007 yılında Efe Çakarel tarafından kurulan MUBI, yalnızca küratöryel seçkiler sunan bir yayın platformu olmanın ötesine geçerek, yapımcılık ve uluslararası dağıtım alanlarında da önemli atılımlar gerçekleştirdi. Platform, geçtiğimiz yıl Demi Moore ve Margaret Qualley’nin başrollerini paylaştığı “The Substance” filminin haklarını 12 milyon dolara satın alarak sektördeki yerini daha da sağlamlaştırdı.
Bugün dünya genelinde 20 milyondan fazla kayıtlı kullanıcıya sahip olan MUBI, dijital yayıncılığın yanı sıra İngiltere, ABD, Kanada, Almanya, İtalya ve Latin Amerika’da sinema salonlarında da gösterimler düzenliyor. Şirket, bu yıl Kelly Reichardt’ın The Mastermind, Paolo Sorrentino’nun La Grazia ve Jim Jarmusch’un Father, Mother, Sister, Brother gibi merakla beklenen yapımları izleyiciyle buluşturmayı planlıyor.
MUBI yaratıcı üretim kapasitesini artırmayı ve küresel sinema pazarındaki dağıtım ağını genişletmeyi hedefliyor
MUBI CEO’su Efe Çakarel, Financial Times’a yaptığı açıklamada şirketin Netflix ya da Apple gibi devlerle rekabet etme hedefinde olmadığını vurguladı: “Amacımız büyük sinemayı, hem klasik hem çağdaş olanı, yüceltmek.” Çakarel ayrıca, genel gişe gelirlerinde düşüş yaşanmasına rağmen bağımsız ve “speciality” kategorisindeki filmlerde dikkat çekici bir artış olduğunu belirtti: “Son üç yılda gişede en çok kazanan 200 filmden 69’u bu kategoriye ait.”
Geçtiğimiz yıl Belçika merkezli film dağıtımcısı Cinéart’ın çoğunluk hissesini satın alan MUBI, bu yatırımla birlikte yaratıcı üretim kapasitesini artırmayı ve küresel sinema pazarındaki dağıtım ağını daha da güçlendirmeyi hedefliyor.