3 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!
Haberler

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

Nafizcan Önder
19 Temmuz 2025
2 dk okuma

Research İstanbul’un toplumun izleme alışkanlıklarını merkeze aldığı yeni araştırmasına yerli dizilere “özgünlük” eleştirisi damga vurdu. İzleyicilerin yarısı yeni yapımların konu çeşitliliğinden şikayetçi; üçte biri ise televizyon ekranını tamamen terk etmiş durumda. Yabancı dizilere yönelenlerin oranı hala düşük olsa da (her 10 kişiden 3’ü) yerli yapımlar için asıl alarm, izleyicinin taze hikaye beklentisini karşılayamamakta çalıyor…

Yerli dizi izleyicisinin “deja vu” hali büyüyor. Research İstanbul’un Temmuz 2025’te 2 bin kişiyle gerçekleştirdiği Türkiye temsili araştırma, izleyicinin ekrana bakışını ve içerik tercihini mercek altına aldı. Katılımcıların yarısından fazlası, son dönemde yayınlanan yerli dizilerin konu çeşitliliğinin az olduğunu düşünüyor. Daha da çarpıcısı: Her iki kişiden biri, artık dijital platform dizilerini televizyon yapımlarına tercih ediyor.

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

Öte yandan, tamamen dizi âleminden uzaklaşanların oranı da azımsanmayacak düzeyde: Katılımcıların üçte biri, artık televizyonu başka eğlenceler için terk ettiğini söylüyor. Her 10 kişiden yalnızca 3’ü yabancı dizileri yerli yapımlara göre daha fazla izlediğini belirtirken yerli yapımlar en çok özgün olmayan senaryoları nedeniyle eleştiriliyor.

Geçmişe kıyasla neden daha az yerli dizi izleniyor?

Araştırmaya göre “daha az yerli dizi izliyorum” diyenlerin sayısı da dikkat çekici düzeyde. Bu katılımcıların neredeyse yarısı, dizilerde “orijinal konu eksikliğini” başlıca gerekçe olarak gösteriyor. Uzayan bölümler ya da tekrar eden yüzlerden çok, aynı senaryoların yeniden ısıtılması seyirciyi uzaklaştırıyor.

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

En çok izlenen diziler…

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

Araştırmanın nostalji bölümünde de çarpıcı sonuçlar yer alıyor. Katılımcıların yarısı Cennet Mahallesi’ni, yüzde 45’e yakını Kurtlar Vadisi’ni, yüzde 40’ın üzerindeki bir kesim ise Bizimkiler ve Avrupa Yakası‘nı en az bir sezon izlemiş. Bu dizilerden hiçbirini izlememiş ya da bir sezonu tamamlamamış katılımcıların oranı ise sadece yüzde 13.

Kaynak: Susam Bülten, Research İstanbul

featured
1 Türkiye'nin aile markaları!
Türkiye’nin aile markaları!
2 Eğitim dünyasının yeni trendleri
Eğitim dünyasının yeni trendleri
3 Deneyim ekonomisinin yeni durağı: Mağaza içi kafeler!
Deneyim ekonomisinin yeni durağı: Mağaza içi kafeler!
4 Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
5 16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT'ye dava açtı
16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT’ye dava açtı
Güncel Haberler
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası...
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Intel 2025’e kadar 24 bin çalışanını işten çıkaracak
Haberler
Intel 2025’e kadar 24 bin çalışanını işten çıkaracak
Nafizcan Önder
25 Temmuz 2025
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
1 Temmuz 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (1-7 Ağustos)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (1-7 Ağustos)
Sena Tufan
4 hafta önce
Dünyanın ilk trilyoneri yapay zeka sayesinde ortaya çıkabilir
Haberler
Dünyanın ilk trilyoneri yapay zeka sayesinde ortaya çıkabilir
Marketing Türkiye
8 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.