20 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!
Haberler

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

Nafizcan Önder
16 saat önce
2 dk okuma

Research İstanbul’un toplumun izleme alışkanlıklarını merkeze aldığı yeni araştırmasına yerli dizilere “özgünlük” eleştirisi damga vurdu. İzleyicilerin yarısı yeni yapımların konu çeşitliliğinden şikayetçi; üçte biri ise televizyon ekranını tamamen terk etmiş durumda. Yabancı dizilere yönelenlerin oranı hala düşük olsa da (her 10 kişiden 3’ü) yerli yapımlar için asıl alarm, izleyicinin taze hikaye beklentisini karşılayamamakta çalıyor…

Yerli dizi izleyicisinin “deja vu” hali büyüyor. Research İstanbul’un Temmuz 2025’te 2 bin kişiyle gerçekleştirdiği Türkiye temsili araştırma, izleyicinin ekrana bakışını ve içerik tercihini mercek altına aldı. Katılımcıların yarısından fazlası, son dönemde yayınlanan yerli dizilerin konu çeşitliliğinin az olduğunu düşünüyor. Daha da çarpıcısı: Her iki kişiden biri, artık dijital platform dizilerini televizyon yapımlarına tercih ediyor.

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

Öte yandan, tamamen dizi âleminden uzaklaşanların oranı da azımsanmayacak düzeyde: Katılımcıların üçte biri, artık televizyonu başka eğlenceler için terk ettiğini söylüyor. Her 10 kişiden yalnızca 3’ü yabancı dizileri yerli yapımlara göre daha fazla izlediğini belirtirken yerli yapımlar en çok özgün olmayan senaryoları nedeniyle eleştiriliyor.

Geçmişe kıyasla neden daha az yerli dizi izleniyor?

Araştırmaya göre “daha az yerli dizi izliyorum” diyenlerin sayısı da dikkat çekici düzeyde. Bu katılımcıların neredeyse yarısı, dizilerde “orijinal konu eksikliğini” başlıca gerekçe olarak gösteriyor. Uzayan bölümler ya da tekrar eden yüzlerden çok, aynı senaryoların yeniden ısıtılması seyirciyi uzaklaştırıyor.

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

En çok izlenen diziler…

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!

Araştırmanın nostalji bölümünde de çarpıcı sonuçlar yer alıyor. Katılımcıların yarısı Cennet Mahallesi’ni, yüzde 45’e yakını Kurtlar Vadisi’ni, yüzde 40’ın üzerindeki bir kesim ise Bizimkiler ve Avrupa Yakası‘nı en az bir sezon izlemiş. Bu dizilerden hiçbirini izlememiş ya da bir sezonu tamamlamamış katılımcıların oranı ise sadece yüzde 13.

Kaynak: Susam Bülten, Research İstanbul

featured
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
3 Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
4 sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
5 Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Güncel Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: "İletişim yeni dili: Kültür ve sanat"
Derya Açar Ergüç yazdı: “İletişim yeni dili: Kültür ve sanat”
Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor
Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

C Level Club üyeleri, Doğuş Teknoloji ile yapay zekanın dönüştürücü gücünü masaya yatırdı
Haberler
C Level Club üyeleri, Doğuş Teknoloji ile yapay zekanın dönüştürücü gücünü masaya yatırdı
İrem Alimoğlu
27 Mayıs 2025
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Haberler
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
Türkiye'deki kadınların tercihi düz saç
Haberler
Türkiye’deki kadınların tercihi düz saç
Advertorial
29 Mayıs 2025
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
Haberler
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.