Ayın öne çıkan küresel kampanyaları…
Köpeğinizin dünyayı nasıl gördüğünü öğrenmek ister misiniz?
Eğer bir köpek sahibiyseniz, muhtemelen patili dostunuzun dünyayı nasıl gördüğünü merak etmişsinizdir… Kuyruklarını salladıklarında ya da yere yatıp yuvarlandıklarında mutlu olduklarını tahmin etmek kolay olsa da iç dünyalarını anlamak o kadar da kolay değil… Tam da buradan yola çıkan Nikon, tasmaya takılabilir özel bir kamera tasarlayarak köpeklerin dünyaya bakışını ekrana yansıttı. Kamera yalnızca köpeklerin heyecanlandığı anlarda kalp atışını algılayarak fotoğraf çekiyor. Başka bir deyişle, köpeğin kalp atış hızı her yükseldiğinde deklanşöre basılıyor… Kamerayı tanıtmak için çekilen reklam film ise patili dostların adeta sokak fotoğrafçısına dönüştüğü heyecan dolu anlarını gözler önüne seriyor…
Bekarlar aynı dili konuşmuyor
Bekarların hepsi aynı dili mi konuşur? Bu soruya “Hayır” cevabı veren dil öğrenme uygulaması Duolingo, 1 Nisan kampanyasında ana dili farklı olan aşıkları bir araya getirdi… Yayın hizmeti Peacock ile “Love Language” adlı sahte bir flört programı kurarak iş birliği yapan Duolingo, aşıkları iletişim kurabilmeleri için uygulamayı kullanmaya davet etti…
KitKat yaratıcı zihinlere mola verdi…
65 yılı aşkın süredir molaları savunan KitKat, son kampanyasını yapay zekaya emanet ederek yaratıcılarla yaptığı iş birliğine biraz mola verdi… Wunderman Thompson imzası taşıyan kampanyada yapay zekaya “Z kuşağına hitap edecek şekilde bir KitKat reklamı yaz”, “Oyun oynayanlar hakkında bir KitKat reklamı yaz” ve “En son trendler hakkında bir KitKat reklamı yaz” gibi bazı genel brief’ler verildi. Ortaya da ilginç bir kampanya çıktı…
Vegan marka La Vie, et pazarına girdi…
Vegan et markası La Vie, 1 Nisan’da domuz pastırması üreteceğini duyurarak “Bitkisel et mi olur?” diyenleri tiye aldı. Duyuruyu yapmak için kamere karşısına geçen La Vie CEO’su Nicolas Schweitzer “Rakamlara bakın; bugün tüketilen etin yüzde 99’u hayvansal kökenli. Hal böyle olunca vegan et üretmek hiç mantıklı değil” diyor ve izleyicileri et üretim tesisinde gezintiye çıkarıyor… Elbette tüm bunlar 1 Nisan şakasından başka bir şey değil…
Super Mario, Paris sokaklarında…
Bir neslin hayatına iki boyutlu olarak giren ve atarilerin vazgeçilmezi olan ünlü tesisatçı Super Mario, “The Super Mario Bros” filmiyle üç boyutlu olarak izleyici karşısına çıktı. Filmin tanıtım çalışmaları doğrultusunda Super Mario, Paris sokaklarında da yerini aldı… Özellikle animasyon ve oyun severler tarafından heyecanla beklenen filmin tanıtımı uzunca bir süredir farklı kanallardan yapılıyordu. Dünya çapında 5 Nisan’da vizyona giren film için yapılan kapsamlı iletişim çalışmalarından biri de Super Mario’yu Paris sokaklarına yerleştirmek oldu. Reklam panoları, oyunda Mario’nun prensese ulaşmaya çalışırken sıkça kullandığı dev su borularına dönüştürüldü. Boruların tepesine ise yumruğunu havaya kaldıran Super Mario heykelleri yerleştirildi.
Bazı hazlara sanal dünyada erişilmez…
Metaverse teknolojisi heyecan verici deneyimler vadediyor… Ancak bu demek değil ki “gerçek” alışkanlıklar, yerini sanal alışkanlıklara bırakacak. Söz konusu dondurma olunca kendini “haz otoritesi” olarak konumlayan Magnum son kampanyasında metaverse’te yeri dolmayacak deneyimlerden birinin de dondurma keyfi olduğunu vurguluyor. Anti-metaverse kampanyasıyla Magnum, herkesin kendisine zevk veren şeyin peşinden koşabilmesi gerektiğini dile getiriyor. Film, sanal avatar Luna’nın Magnum hazzı peşinde koşarken meta evrenden kaçma yolculuğunu anlatıyor. Ancak Luna, tüm çabalarına rağmen Magnum’u ısırmak gibi yalnızca gerçek dünyada tecrübe edebileceği bir deneyimi yaşayamıyor…
Sokaklarda gezinen dev çantalar gerçek mi?
İkonik küçük “Le Chiquito” çantalarıyla tanınan Jacquesmus’nün, Paris sokaklarında gezen otobüs şeklindeki çantalarının videosu kısa sürede sosyal medyada viral oldu. Ancak marka çantaların aslında 3D render olduğunu açıkladı. Tasarımcı Simon Porte Jacquemus tarafından kurulan Parisli moda markası Jacquemus, çanta otobüslerinin bir videosunu Instagram üzerinden “Sanırım artık Paris’i seviyorum” açıklamasıyla paylaştı.
Dove’dan “enjekte edilebilir” reklam panosu
Genç kızlar arasında giderek yaygınlaşan; dolgu ve botoks gibi estetik işlemlerin yol açtığı “toksik” güzellik algısına karşı çıkan Dove, enjekte edilebilir bir açık hava reklam panosu tasarladı! Geçtiğimiz günlerde TikTok’ta kısa sürede popüler olan “Bold Glamour” adlı güzellik filtresine meydan okuyan Dove, iletişim çalışmalarının merkezine standardize edilen güzellik algılarını almış gibi görünüyor. Bu kez Toronto’da binlerce enjektörden oluşan bir reklam panosu oluşturan güzellik ve kişisel bakım markası, 14-17 yaş arasındaki genç kızlar arasında dolgu, botoks gibi uygulamaların bir hayli yaygınlaşmış olmasına dikkat çekiyor. Enjektörlerle örülmüş açık hava reklam panosunda bir genç kız imgesiyle birlikte “Geçen yıl gençlerimize 50 binden fazla kozmetik enjeksiyon yapıldı” ifadesi uzaktan görülebilecek şekilde yazıldı…
Lacoste’ta Netflix keyfi!
Streaming devi Netflix ve moda devi Lacoste iş birliğine giderek dizi severlere özel bir koleksiyon hazırladığını duyurdu. Sevilen Netflix dizilerinden izler taşıyan “Lacoste X Netflix” adlı koleksiyonda; t-shirt’ler, şapkalar, sweatshirt’ler ve eşofman takımları yer alacak. İş birliği kapsamında “Stranger Things”, “Lupin”, “La Casa de Papel”, “The Witcher”, “Sex Education” ve “Elite” gibi popüler Netflix yapımlarından ilham alan tasarımlar Lacoste’un ikonik timsahını taşıyacak. Sınırlı sayıda üretilen tasarımlar globalde 12 Nisan’da netflix.shop ve lacoste.com adreslerinden Türkiye’de ise 24 Nisan tarihinde satışa çıktı. Koleksiyonun tanıtımı için çekilen filmde ise modeller sevilen dizilerden sekanslar canlandırdı.