3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)
Haberler

Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)

Sena Tufan
7 Haziran 2025
4 dk okuma

Samsung’dan yapay zekalı restoran!

Samsung, Portekiz’de yapay zeka destekli bir restoran açtı. “Sem Igual” adı verilen bu yenilikçi restoran, Galaxy AI teknolojisiyle entegre çalışıyor. Bu özel restoranda müşteriler Galaxy S25 telefonlarla restoranda bulunan malzeme barında yemeklerinde olmasını istedikleri malzemelerin fotoğrafını çekiyor. Yapay zeka da bu fotoğrafları analiz ederek her müşteri için özgün yemek tarifleri oluşturuyor. Şef João Dourado da bu tariflere göre yemekleri hazırlayacak. Samsung’un amacı, her müşteriye kişisel bir gastronomi deneyimi sunmak ve yapay zekanın yaratıcı yemek fikirleriyle restoran deneyimini zenginleştiriyor.

Coca-Cola’ın ikonik şişesi gölgesinden bile tanınıyor

Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)

110 yıllık tasarım mirasını kutlayan Coca-Cola, şişesinin efsanevi silüetini yaz mevsiminin gölgeleriyle buluşturuyor. Coca-Cola, cam şişesinin 110. yıl dönümünü kutlamak için WPP Open X imzalı “Gölgeler” (Shadows) kampanyasını başlattı. Açık hava kampanyasında, markanın ikonik şişe formunun gölgeleri gündelik manzaralara yerleştirildi. Kampanya görsellerinde Coca-Cola şişelerinin siluetleri bir havuzun yüzeyindeki yansımada, çimlerin üzerindeki gölgede ve güneş ışığı alan fayanslarda karşımıza çıkıyor. Bu minimal ama etkileyici yaklaşım, markanın görsel kimliğinin ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha kanıtlıyor.

Lacoste “ikonlarla oynuyor”

Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)

Lacoste geçen yıl, ikonik timsah logosunu devasa bir sanat eserine dönüştürerek moda, sanat ve sporun kesişim noktasında yer aldığını duyurmuştu. Şimdi ise BETC Paris’in imzasını taşıyan yeni kampanyasıyla bu bağlantıyı daha da derinleştirmeyi amaçlıyor. “Play with Icons” adlı küresel kampanya, Amerikalı fotoğrafçı Tyler Mitchell tarafından çekilen yaratıcı ve sanatsal bir dizi fotoğraftan oluşuyor. Bu görseller, Lacoste’un ikonik giysilerini ve aksesuarlarını eğlenceli ve yenilikçi bir bakış açısıyla yeniden yorumluyor. Kampanyada, tenis dünyasının yıldızları Novak Djokovic ve Venus Williams, oyuncular Pierre Niney ve Adele Exarchopoulos ile şarkıcı Wang Yibo gibi Lacoste’un önde gelen marka elçileri de yer alıyor.

The Ordinary ünlü iş birliklerine ödeyeceği parayı vitrine yığdı

Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)

Cilt bakım markası The Ordinary, New York’ta açtığı yeni pop-up mağazası “The Secret Ingredient Store” (Gizli İçerik Mağazası) ile ünlü isimlerle yapılan reklam kampanyalarının tüketiciye olan maliyetine dikkat çekiyor. Marka, Manhattan’daki 433 Broadway’deki mağazasının vitrinine, The Ordinary logolu sahte dolar desteleri yerleştirerek dikkatleri üstüne çekti. Vitrindeki bir yazı ise bu paraların ne anlama geldiğini açıklıyor: “Eğer bir ünlüye reklam yapması için ödeme yapsaydık, ürünlerimizin fiyatına eklememiz gereken tutar tam olarak bu olurdu.” Mağaza içinde ise ürünler, ünlü iş birlikleri gerçekleşseydi ne kadar pahalı olacaklarını gösteren karşılaştırmalı fiyatlarla sergilendi. Bazı ürünlerdeki fiyat farkı yüzde 61’e kadar çıkıyor.

Anne olmak zor, olamamak daha zor!

Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) verilerine göre, her altı çiftten biri çocuk sahibi olma konusunda zorluk yaşıyor. Bu veriden hareketle Brezilyalı kozmetik markası Boticário, 2025 Anneler Günü kampanyasında bu zorlu süreci yaşayan kadınların hikayesine odaklanıyor. Boticário’nun AlmapBBDO imzalı yeni kampanyası, annelik hayalini kuran ancak doğurganlık sorunlarıyla karşılaşan kadınların duygusal yolculuğunu konu alıyor. “Plans” adlı dört dakikalık kısa film, The Cranberries’in ikonik parçası “Dreams”in özel bir versiyonu eşliğinde izleyiciyle buluşuyor. Film, hayal edilen annelik planlarının her başarısız denemede nasıl değiştiğini ve bu süreçte kadınların yaşadığı içsel çalkantıları gözler önüne seriyor.

Subway’den IKEA’nın açılışına “köfteli” müdahale

Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)

Sandviçleri ve yaratıcı pazarlama hamleleriyle bilinen Subway, rakip olmadığı bir markanın en önemli gününe damga vurmayı başardı. IKEA, Londra’nın en işlek alışveriş bölgesi Oxford Street’teki yeni mağazasını açtığında tüm gözler İsveç merkezli mobilya devinin üzerindeydi. Ancak Subway için bu altın değerinde bir fırsattı. Subway, açılışın tam göbeğinde beklenmedik bir hamleyle “köfte savaşları”nı başlattı. Saatchi & Saatchi imzalı kampanya kapsamında Subway, IKEA’nın ünlü köftelerini mizahi bir şekilde hedef aldı. Mağaza açılışını bekleyen meraklı kalabalığa ücretsiz Meatbäll Marinara sandviçlerini dağıtan marka, kendi köftelerinin IKEA’nınkilerden iki gram daha ağır olduğunu vurguladı.

LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti!

LEGO ve Formula 1, deneyimsel pazarlamanın sınırlarını zorlayan bir iş birliğine imza attı. 2025 Miami Grand Prix’si öncesinde düzenlenen sürücü geçit töreninde, F1 pilotları geleneksel araçlar yerine, LEGO parçalarından inşa edilmiş tam boyutlu F1 araçlarıyla piste çıktı. Her biri yaklaşık 400 bin LEGO parçasından oluşan ve bin 500 kg ağırlığındaki bu araçlar, LEGO mühendisleri tarafından sekiz aylık bir süreçte, 22 bin saatlik emekle üretildi. Lewis Hamilton’un “Şimdiye kadarki en eğlenceli geçit töreni” yorumu ve Max Verstappen’in LEGO parçalarının pistte dağılmasıyla ilgili esprili paylaşımı, etkinliğin viral etkisini artırdı.

Mendil kutuları tuvale dönüştü…

Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)

Kağıt mendil markası Kleenex, sanat ve tasarımı günlük yaşamın bir parçası haline getirme vizyonuyla, ünlü İngiliz sanatçı Mr. Doodle (Sam Cox) ile dikkat çekici bir iş birliğine imza attı. Bu özel projede, Mr. Doodle’ın karakteristik siyah-beyaz “graffiti spagetti” tarzı, Kleenex’in sınırlı sayıda üretilen mendil kutularına taşındı. Ortaya çıkan ürünler, yalnızca işlevsel değil, aynı zamanda koleksiyon değeri taşıyan mini sanat eserleri olarak konumlandırılıyor.

Hasçelikler evreninde bir “Dimes”

featured inspire
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Güncel Haberler
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: "Yerinde çözüm mühendisi"
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: “Yerinde çözüm mühendisi”
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Çocuk kozmetik markaları"nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Haberler
“Çocuk kozmetik markaları”nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Sena Tufan
23 Eylül 2025
"Influencer Rating Report" 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Haberler
“Influencer Rating Report” 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Nafizcan Önder
13 Eylül 2025
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Haberler
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Haberler
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Sena Tufan
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.