31 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Avustralyalı UGG markası, küresel isim haklarını kaybetti
Haberler

Avustralyalı UGG markası, küresel isim haklarını kaybetti

Sena Tufan
16 Ocak 2025
2 dk okuma

İlk olarak Avustralyalı sörfçülerin rahatlık sembolü olarak ortaya çıkan UGG botlar, bugünlerde küresel bir marka davasının merkezinde yer alıyor.

ABD merkezli Deckers Outdoor Corporation, “UGG” isminin uluslararası ticari marka haklarına sahip olduğunu öne sürerek Avustralyalı üretici UGG Since 1974’e karşı bir dava açtı. “UGG” markasını dünya genelinde 130’dan fazla ülkede tescilleyen Deckers, Avustralyalı şirketin bu adı kullanarak ABD pazarında ürün satmasını yasakladı. Bunun üzerine, UGG Since 1974, uluslararası pazarlarda adını “Since 1974” olarak değiştirme kararı aldı. Ancak şirket, Avustralya ve Yeni Zelanda’daki orijinal ismini kullanmaya devam edecek; çünkü burada yerel marka hakkına sahip.

“UGG” isminin kökeni ve kültürel anlamı

“Ugg” terimi, Avustralya’da 1930’larda koyun postu botları tanımlamak için genel bir ad olarak kullanılmaya başlandı. 1960’larda özellikle sörfçüler arasında popüler hale geldi. Ancak, 1995 yılında Deckers, bir Avustralyalı girişimciden “UGG” isminin küresel ticari marka haklarını satın aldı ve bu hakları uluslararası düzeyde korumaya başladı. Bu durum, uzun zamandır “ugg” terimini genel bir tanım olarak gören Avustralyalı şirketlerle bir dizi hukuki mücadeleye yol açtı.

Avustralyalılar, bu terimin kültürel mirasın bir parçası olduğunu ve kamuya açık bir isim olarak kalması gerektiğini savunuyor. Deckers’ın yaklaşımı ise “UGG” markasını küresel bir lüks moda simgesi haline getirmek.

Avustralyalı UGG markası, küresel isim haklarını kaybetti

Anlaşmazlık 2016’ya uzanıyor

Anlaşmazlık, 2016 yılında Deckers’ın, UGG Since 1974’ün ABD’de “UGG” adıyla koyun postu bot satışı yaptığı gerekçesiyle dava açmasıyla başladı. 2019’da Chicago’da bir jüri, Avustralyalı şirketin marka ihlali yaptığına karar verdi. Şirket, kararı temyiz etmeye çalışsa da bugüne kadar sonuç değişmedi.

Şirketin sahibi Todd Watts, çok uluslu bir şirkete karşı mücadele etmenin zorluklarını vurgulayarak hukuki sürecin ciddi mali kaynaklarını tükettiğini ifade etti. Watts, bir TikTok videosunda, “Biz 50 yılı aşkın süredir ve üç nesildir Avustralya botları üretiyoruz. UGG botlarının ilk kez ortaya çıktığı yer olan Avustralya ve Yeni Zelanda’da ticari marka hakkına sahibiz. Ancak Deckers’ın açtığı dava hikayemizi paylaşmamızı zorlaştırıyor” dedi.

UGG Since 1974, uluslararası ticari marka yasalarına uyum sağlamak amacıyla isim değişikliğine gitse de köklerinden ödün vermeyeceğini açıkladı. Şirketin yeni “Since 1974” markasıyla üretime devam edeceğini belirten Todd Watts, botların kalitesi ve özgünlüğünün değişmeyeceğini, etiketteki ismin köklü miraslarını gölgede bırakmayacağını vurguladı.

Kaynak: Design Taxi

Yıla damga vuracak sosyal medya trendleri

featured UGG
1 YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
2 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
3 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
5 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
Güncel Haberler
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Marketing Türkiye Influencer Rating Report 5.9 milyon etkileşime ulaştı
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-31 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-31 Temmuz)
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Haberler
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Nafizcan Önder
2 Haziran 2025
"AI Özet"leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
Haberler
“AI Özet”leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Haberler
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Marketing Türkiye
10 Haziran 2025
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
10 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.