21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Avrupalılar e-ticarette yurt dışındaki perakendecilere yöneliyor
Haberler

Avrupalılar e-ticarette yurt dışındaki perakendecilere yöneliyor

Marketing Türkiye
5 Şubat 2018
2 dk okuma

İnternet üzerinden alışveriş yapanlar artık daha mobil, küresel düşünüyorlar ve sanal pazar alanına daha çok yöneliyorlar…

İnternetten alışveriş yapan her 10 Avrupalıdan 7 kendi ülkelerinin dışındaki perakendecilerden ürün satın aldı; bunun temel nedenleri, daha uygun fiyatlar ve belirli bir marka veya ürün arayışı oldu. 2017 UPS Online Alışveriş Alışkanlıkları Avrupa Araştırması çalışmasına göre, bu durum yalnızca farklı coğrafyalardaki müşterilerle iletişim kurma imkânına sahip olan perakendeciler için fırsatlar yaratmakla kalmıyor, aynı zamanda perakendecileri müşteri beklentilerini karşılayabilmek için daha kişiselleştirilmiş ve geniş ürün yelpazeli hizmetler sunmaya zorluyor.

Çalışmada, başka bir ülkedeki perakendeciden satın alma yapılırken en fazla şunların göz önünde bulundurulduğu görüldü: Ödeme güvenliği (yüzde 75); sipariş toplam fiyatının gümrük vergileri ve ücretler de dâhil olmak üzere net olarak belirtilmesi (yüzde 72); net bir iade politikası (yüzde 63); tüm fiyatların satın alan kişinin bulunduğu ülke para biriminde belirtilmesi (yüzde 63); ve teslimat hızı (yüzde 62).

UPS Avrupa Pazarlama Başkan Yardımcısı Abhijit Saha konuyla ilgili olarak şu ifadeleri kullandı, “İnternet, alışverişi gerçekten küresel hale getirdi, bu da perakendecilere ürünlerini dünyanın dört bir yanındaki müşterilere pazarlama imkânını sundu. Araştırmalarımız Avrupa’da internet üzerinden alışveriş yapan kişilerin yaklaşık dörtte üçünün ülke dışından alışveriş yaptığını gösteriyor, bu da işletmelerini genişletmek isteyen hem küçük hem de büyük ölçekli perakendecilere bir fırsat sunuyor.”

UPS çalışmasında aynı zamanda Avrupa’da online alışveriş yapanların neredeyse tümünün (yüzde 96) üçüncü taraf perakendeciler için online platformlar olan sanal pazar alanlarından alışveriş yaptığı görüldü. Perakendeciler yerine sanal pazar alanından alışveriş yapma nedeni olarak, alışveriş yapanların yüzde 67’si fiyatların daha uygun olmasını, yüzde 43’ü ise herhangi bir kategoride daha geniş seçim imkânı olmasını gösterdi.

İnternet üzerinden alışveriş yapan Avrupalı tüketicilerin yarıdan fazlası (yüzde 52) online ürün seçimi yaparken teslimat seçeneklerinin sayısını en önemli kriter olarak gözetirken, yüzde 75’i iade durumunda ücretsiz kargo imkanının önemli olduğunu söylüyor. Ek olarak, kargo bedellerinin eve teslimata kıyasla daha düşük olması halinde, tüketicilerin yüzde 63’ü süre uzasa dahi alternatif bir teslimat mahaline yapılan sevkiyatlara yöneliyor.

Alışverişlerde akıllı telefon kullanımı hızla yaygınlaştığından, perakendeciler “önce mobil” olarak düşünmek zorundalar. Çalışmaya göre, akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 43’ü cihazlarından satın alma yaptı. Alıcılar mobil cihazlarını, mağazaların yerini belirleyerek bu tür bilgileri depolamak (yüzde 78), siparişleri takip etmek (yüzde 78) ve perakendecilerin fiyatlarını birbirleriyle karşılaştırmak (yüzde 75) dâhil olmak üzere bir dizi alışverişle ilgili iş için kullanıyor.

1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Çalışma hayatının yeni trendleri...
Çalışma hayatının yeni trendleri…
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk'ın serveti 600 milyar doları geçti
Haberler
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk’ın serveti 600 milyar doları geçti
Nafizcan Önder
5 gün önce
Duygudan otoriteye: Eylül ayının en başarılı reklam filmleri
Haberler
Duygudan otoriteye: Eylül ayının en başarılı reklam filmleri
Nafizcan Önder
4 hafta önce
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
Haberler
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
İrem Alimoğlu
14 Ekim 2025
CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Haberler
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.