16 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yaş tabuları yıkılıyor: Hayat 40'tan sonra başlıyor
Haberler

Yaş tabuları yıkılıyor: Hayat 40’tan sonra başlıyor

Marketing Türkiye
19 Eylül 2022
2 dk okuma

Avon’un 7 ülkede gerçekleştirdiği “Yaşlanmanın Gücü” araştırmasına göre, kadınlar 40 yaş ile birlikte özgüven, memnuniyet ve özgürlük duygularını daha yoğun hissediyor. Türkiye’deki kadınların yüzde 84’ü ise 40 yaşından sonra genç görünmek yerine sağlıklı görünmeyi tercih ediyor.  

Araştırma, 40 yaşına girmenin kendine güven ve memnuniyet duygusunun yanı sıra özgür bir ruh hali getirdiğini ortaya koyuyor. Katılımcıların yüzde 74’ü, pandemi ile birlikte insan yaşamının kırılganlığını ve yaşlanmanın değerli bir durum olduğunu fark ettiklerini belirtiyor. Dünya genelindeki kadınların üçte ikisi de yaşlandıkça özgüvenlerinin arttığını ve yaşlanmanın korkulacak bir şey olmadığını düşündüklerini ifade ediyor. 

Pandemi kadınları daha güçlü ve özgüvenli hale getirdi

İngiltere, İtalya, Türkiye, Romanya, Polonya, Güney Afrika ve Filipinler’de yer alan 16 yaş ve üstü 7000 kadın katılımcıyla gerçekleştirilen araştırma; 2022 yılında yaşlanmanın kadınlar için ne anlama geldiğini gösteriyor. Pandemi sonrası kadınların kendisini daha güçlü hissettiğini ve bunun ekonomik istikrardan çok sahip oldukları özgüvenden kaynaklandığını ortaya koyan araştırmaya göre; 40 yaş ve üstü kadınların yüzde 75’i, kariyerlerinde yüksek unvanlarda olmayı umursamadıklarını, bunun yerine başarıyı kendi yaşam tarzlarına uyumlu bir denge oluşturabilmek olarak tanımladıklarını söylüyor.

Her şeye sahip olmak değil yeterlilik istiyorlar

Rapor, dünya genelinde kadınların üçte ikisinin (yüzde 62) kırklı yaşlara geldiklerinde hırsın kendileri için anlam değiştirdiğini gösteriyor. 40’lı yaşlarda hırs “her şeye” sahip olmaktan “yeterli” olana sahip olmaya dönüşüyor. Bu değişim Filipinler’de  yüzde 76, Güney Afrika’da yüzde 70 ve Türkiye’de yüzde 69 ile genel ortalamadan daha yüksekte seyrediyor. Araştırmaya göre; 40 yaş ve üzerindeki kadınların yalnızca üçte biri (yüzde 35) hayatlarındaki en önemli şeyin kariyeri olduğunu ifade ediyor. Türkiye’deki araştırma sonuçlarında da kadınların yüzde 63’ü yaşlanmaktan korkmadığını, yüzde 66’sı ise yaşlandıkça özgüveninin arttığını ifade ediyor. 

 “Değişim başlıyor, kurallar yeniden yazılıyor“

Avon CEO’su Angela Cretu “Yaptığımız araştırmanın sonuçları gösterdi ki, tüm dünyada 40 yaş ve üstü kadınlar için kurallar artık yeniden yazılıyor. Gücümüzü geri alıyoruz ve yaşlanma kavramını yeniden şekillendiriyoruz. Gerçekte kim olduğumuza ve nasıl hissettiğimize daha çok önem veriyoruz. Artık zamanı gelmişti” dedi.

Avon Bilim Ekibinin Baş Direktörü Louise Scott ise güzellik endüstrisinin bu değişime nasıl ayak uyduracağını şöyle açıkladı: “Endüstrimizin kadınlara ciltleri hakkında konuşmak için kullandığı terminoloji, ‘anti-aging’den ‘otantik yaşlanmaya’ doğru evrilmelidir. Avon olarak amacımız, her yaştan kadına, zor kazandıkları gelirlerini pahalı ürünlere veya kozmetik tedavilere harcamak zorunda kalmadan sahip olabileceği en iyi, en sağlıklı cilde sahip olma fırsatını vermektir.”

Yılın ilk yarısında reklam parkurunu önde tamamlayan markalar belli oldu

1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Güncel Haberler
Warner Bros'un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Warner Bros’un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk'ın serveti 600 milyar doları geçti
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk’ın serveti 600 milyar doları geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Birleşen Sular, Filizlenen Umutlar": Sanatın umuda açılan kapısı
Haberler
“Birleşen Sular, Filizlenen Umutlar”: Sanatın umuda açılan kapısı
Nafizcan Önder
30 Ekim 2025
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Marketing Türkiye
2 Kasım 2025
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Haberler
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Nafizcan Önder
5 gün önce
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Haberler
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
İrem Alimoğlu
30 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.