2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
AVM Perakende Ciro Endeksi Kasım rakamları açıklandı
Haberler

AVM Perakende Ciro Endeksi Kasım rakamları açıklandı

Marketing Türkiye
9 Ocak 2019
2 dk okuma

Kasım ayında, AVM’lerdeki perakende ciro endeksi, yüzde 21,6 ile enflasyonla benzer seviyelerde bir artış gösterdi. Geçtiğimiz 2 ayda olduğu gibi Kasım ayında da metrekare verimliliğinde en yüksek artış yine hipermarket kategorisinde yaşandı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM’lerdeki perakende ciro endeksinin Kasım ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2018 Kasım döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 21,6 artış kaydederek 293 puana ulaştı. Metrekare verimliliğinde en yüksek kategori artışı hipermarket kategorisinde olurken, en düşük artış ayakkabı kategorisinde yaşandı. Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul’un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplandı. AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Kasım 2018’de İstanbul’da 1.379 TL, Anadolu’da 940 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliğiyse Kasım 2018’de 1.116 TL olarak gerçekleşti.

En yüksek artış hipermarket kategorisinde

Kasım ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış hipermarket kategorisinde yaşandı. Hipermarket kategorisi metrekare verimliliği geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 31,3’lük artış kaydetti. Geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki diğer alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 26,5, yiyecek içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 21,8, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 19,8, teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 18,1 ve ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 16,5 artış gösterdi. Kasım 2018 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde bir değişme yaşanmadığı gözlemlendi.

Endeks yüzde 21,6 artış gösterdi

AVM Perakende Ciro Endeksi Kasım 2018 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü: “AVM’lerdeki perakende ciro endeksinin her durum ve koşulda sürekli artış göstermesi bir kez daha sektörümüzün taşıyıcı güç olduğunu gösterdi. Kasın ayı sonuçlarına göre endeks yüzde 21,6 artış gösterdi ve bu artış yüzde 21,62 olan enflasyon artışı ile aynı seviyelerde. Ziyaret sayısında bir değişim görünmüyor fakat bunun Aralık ayı sonuçlarında -yılbaşı alışverişlerinin de etkisi ile- artacağını şimdiden söyleyebiliriz. Eylül ve Ekim aylarından sonra Kasım ayında da kategoriler bazında en yüksek artışın hipermarket kategorisinde yaşanması zorunlu ihtiyaçlara öncelik tanındığını gösteriyor. Mobilyayı da içeren diğer ürünler kategorisi ile teknoloji kategorisinde yaşanan artışlarda, beyaz eşya ve mobilyada uygulanan vergi indirimlerinin olumlu yansımaları olarak değerlendirilebilir.”

1 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
2 İnsanlar tüketici olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
3 mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
4 Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
5 Lüks giyim pazarı Meta Avatars Store'da büyüyor!
Lüks giyim pazarı Meta Avatars Store’da büyüyor!
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
evlilik
Gençlerinki “evlilik” değil “masraf” korkusu!
P&G'de büyümenin formülü net: İyilik
P&G’de büyümenin formülü net: İyilik
Kadınlar saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyor
Kadınlar kuaförün yolunu unuttu: Saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyorlar
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Balenciaga lüksün canına okudu: Eskisi yenisinin 4 katı
Haberler
Balenciaga lüksün canına okudu: Eskisi yenisinin 4 katı
Gizem Yıldız
11 Mayıs 2022
web site dönüşümü
Haberler
Pazarlamacılar web sitesi dönüşümlerini nasıl güçlendirebilir?
Marketing Türkiye
25 Mayıs 2022
Annelerin ilham verdiği reklamlar
Haberler
Annelerin ilham verdiği reklamlar
Gizem Yıldız
8 Mayıs 2022
Google çalışanı yapay zeka teknolojisiyle olan konuşmasını ifşa etti: LaMDA kendini insan sanıyor | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Google çalışanı yapay zeka teknolojisiyle olan konuşmasını ifşa etti: LaMDA kendini insan sanıyor | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.