
ASICS’ten kız çocuklarını sporda tutacak inovatif adım: “Undropped Kit”
Spor markası ASICS, Inclusive Sportswear ve Mind iş birliğiyle hayata geçirdiği “Undropped Kit” projesiyle beden eğitimi kıyafetlerine bambaşka bir bakış açısı kazandırıyor. Proje, özellikle ergenlik çağındaki kızların sporu bırakma nedenlerinden biri olan “kıyafet kaynaklı rahatsızlık” sorununa çözüm sunmayı hedefliyor.
Araştırmalar, İngiltere’de 14–16 yaş aralığındaki kızların neredeyse dörtte üçünün, daha konforlu kıyafetler sağlandığında beden eğitimi derslerine daha çok katılım gösterdiğini ortaya koyuyor. Bu bulgudan hareket eden ASICS, beden eğitimi derslerine katılım oranlarının en düşük olduğu bölgelerden biri olan Burnley High School öğrencileriyle birlikte yeni koleksiyonu geliştirdi.
“Undropped Kit”, yalnızca bir kıyafet koleksiyonu değil; farklı vücut tiplerine, hava koşullarına ve kişisel ihtiyaçlara — regl dönemi ve ter görünürlüğü dahil — yanıt veren bütüncül bir çözüm. Proje aynı zamanda öğretmenler ve ebeveynlere kalıcı bir değişim için eğitim ve kaynak sunan Inclusive Sportswear Community Platform tarafından da destekleniyor.
Inclusive Sportswear Kurucusu ve Team GB hokey oyuncusu Tess Howard konuyla ilgili şunları söyledi:
“Beden eğitimi kıyafeti, kızların spordan uzaklaşmasının en az fark edilen nedenlerinden biri. Oysa bu sorun çok hızlı bir şekilde çözülebilir.”
ASICS Birleşik Krallık Pazarlama Direktörü Lucy Greenhalgh ise “Undropped Kit ile okul spor kıyafetlerini yeniden düşünerek hem algıları hem de davranışları dönüştürmeyi, daha fazla kız çocuğunu sporda tutmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.
Kampanya, Golin liderliğinde; Gut, New—Land, Publicis ve Born05 imzasıyla geliştirildi ve hem geleneksel hem de dijital medya kanallarında yayına alındı.
Kaynak: Famous Campaigns