3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
aşı olma
Haberler

Aşı olma konusunda kafalar karışık!

Marketing Türkiye
28 Haziran 2021
3 dk okuma

Son günlerin en çok tartışma yaratan konularından biri aşı… Toplumun ciddi bir kesimi sırası geldiğinde aşı olurken bu konuda şüpheleri olan kişilerin sayısı da az değil. Ipsos, gerçekleştirdiği Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması’nın 63 dönem verileriyle aşı olmaya yönelik tutumları mercek altına aldı. 

Bugüne kadar aşı olmamış bireylerin yüzde 65’i̇ aşı sırası geldiğinde aşı olma niyetinde

Aşı olmayan kişilerin yüzde 65’i aşı olma niyetini belirtirken yüzde 16’sı aşı yaptırmayacağını, yüzde 19’u da aşı yaptırıp yaptırmayacağı konusunda kararsız olduklarını ifade ediyor. Buradaki kararsız tutumun temel nedeni, aşının henüz yeni olmasından dolayı gelecekte yaşanacak yan etkilerinin olma olasılığı.  Aşı karşıtı olanlar ise; belirtilen bu nedenin yanı sıra aşının koronavirüse karşı kendilerini korumayacağı inancını da aşı olmama sebebi olarak belirtiyor.

Aşı olma konusunda kafalar karışık!

Toplumun yüzde 76’sı bugüne kadar sırası gelip aşı olmuş ya da sırası geldiğinde aşı olacağını söylüyor. Salgınla mücadelede aşı olmanın önemi, tüm sağlık kuruluşları ve bilim insanları tarafından sürekli dile getirilirken toplumun yüzde 11’i aşı olmayacağını söylüyor. Yüzde 13’ü ise bu konuda net bir karar verememiş durumda.

aşı olma
Toplumun yüzde 76‘sı ya çoktan aşı oldu ya da aşı olma niyetinde

Aşı konusunda olumlu olan ki̇şi̇leri̇n %74’ü çevreleri̇ne de aşı yaptırmalarını öneri̇yor

Ipsos’un yapmış olduğu araştırmada; bugüne kadar aşı olmuş ya da sırası geldiğinde aşı yaptıracağını söyleyen kişilerin yüzde 74’ü çevrelerindeki kişilere de aşı yaptırmalarını öneriyor. Aşı karşıtlarının ise sadece yüzde 8’i öneride bulunduğunu söylerken,  yüzde 30’u çevresindeki kişilere aşı olmamaları konusunda ikna etmeye çalışmakta. 

Aşı olma konusunda kafalar karışık!

Aşı konusunda olumlu tutum i̇çi̇nde olanlar kendi̇leri̇ ve ai̇leleri̇ i̇çi̇n de tedi̇rgi̇n 

Koronavirüsün Türkiye için tehdit oluşturduğu düşüncesi aşı konusunda olumlu olan kitle için daha baskın bir görüş. Bu kitledeki her 10 bireyin 8’i Koronavirüs’ün Türkiye için ciddi tehdit oluşturduğu düşüncesinde. Aşı karşıtlarının ise sadece yüzde 59’u bu görüşte…  yüzde 17’si ise Türkiye için bir tehdit oluşturmadığını düşünüyor.

Aşı olma konusunda kafalar karışık!

Benzer şekilde, aşı olan ya da olma niyetinde olan bireyler Koronavirüs’ün kendileri ve aileleri için de ciddi bir tehdit oluşturduğu görüşünde. Aşı karşıtlarında ise tehdit algısı daha düşük seviyede ve hatta  yüzde 29’u tehdit oluşturmadığı inancında.

Aşı olma konusunda kafalar karışık!

Bugüne kadar aşı olmuş ya da sırası geldiğinde aşı yaptıracağını söyleyen kişilerin yüzde 62’si kendilerinin ve ailelerinden birinin bu virüse yakalanacağı konusunda çok endişeli. Aşı karşıtlarında ise bu endişe düzeyi çok daha düşü Sadece yüzde 39’u bu konuda çok endişeli olduğunu belirtirken, yüzde 27’si endişeli olmadığı söylüyor.

Aşı olma konusunda kafalar karışık!

Aşıya olumlu yaklaşanlar gelecek konusunda daha umutlu

Aşı konusunda olumlu düşünen bireylerin yaklaşık yarısı salgın konusunda zor günleri geride bıraktığımız inancında. Aşı karşıtlarının ise 1/3’ü daha olumlu düşünürken yüzde 45’i daha zor günlerin bizleri beklediği görüşünde. Aşı konusunda kararsız olanlar bu konuda da arada kalmış. 1/3’ü daha umutlu iken, 1/3’ü umutsuz diğer 1/3’ü ise bu konuda fikrinin olmadığını belirtiyor.

“Aşılama çalışmaları esnafa umut veriyor” yazısını okumak için tıklayın!

featured ipsos
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

WHISKAS®’tan yeni kedi sahiplerine özel podcast: "Miyavcast"
Haberler
WHISKAS®’tan yeni kedi sahiplerine özel podcast: “Miyavcast”
Sena Tufan
28 Mayıs 2025
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Haberler
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Haberler
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
11 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.