9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağı markalara ezber bozduracak!
Araştırma

Z kuşağı markalara ezber bozduracak!

Gizem Yıldız
28 Nisan 2021
2 dk okuma

Önümüzdeki on yıl, Z kuşağının olgunlaşıp pek çok sektörü etkilemesiyle şekillenecek. O halde bu kitleyi daha iyi anlamak için biraz veri ve içgörülerden faydalanalım. 1997’den sonra doğan insanlar da dahil olmak üzere, en yaşlı Z kuşağı şu sıralar üniversiteyi bitiriyor ve işgücüne katılmaya hazırlanıyor. Z kuşağı şu anda Türkiye’deki toplam nüfusun yüzde 23’ünü oluşturuyor, bu da bugün piyasadaki en güçlü tüketici güçlerinden biri haline geldikleri anlamına geliyor. Evet, Z kuşağı bugünü ve geleceği şekillendiriyor. Sadece alışveriş davranışlarına katkı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda çevreyi de etkiliyorlar. Türkiye’de ebeveynlerin yüzde 52’si Z kuşağının, yani çocuklarının düşüncelerinin satın alım yapacakları markaları etkilediğini söylüyor.

“Dijital yerlilerden” bahsediyoruz

Z kuşağının temel ortak özelliği dijitalin içine doğmuş olmaları. Tamamen internet çağında doğan ilk nesil olan Z kuşağı, dünyanın her yerinde yüzde 100’e yaklaşan bir akıllı telefon penetrasyonuna sahip. Bu neslin üyeleri ayrıca daha fazla sosyal medya hesabına sahip ve diğer nesillere göre sosyal medyada daha fazla zaman geçiriyor. Türkiye’deki Z kuşağının yüzde 50’si her gün sosyal medya ve online videolar ile etkileşim kurmak için önemli ölçüde zaman harcıyor.

Dikkat çekmek için 8 saniyeniz var

Dahası, Z kuşağının dikkat süresi Y kuşağından daha kısa. Onların dikkatini çekmek için 8 saniyeniz var, bu da Y kuşağının size ayıracağı sürenin yalnızca üçte ikisi. Bu durum, markalara bu kitleyi kazanabilmeleri için çok kısa bir aralık sunuyor ve Z kuşağının davranışlarını, tercihlerini daha iyi bilmeye ve bildiklerini en etkili şekilde kullanarak o tek atışı gerçekleştirmeye zorluyor.

Z kuşağının 3 temel tüketici davranışı

Bu neslin satın alma tercihlerinde “yeniyi” deneyimlemek önemli bir faktör. Bu nedenle tüketici ürünleri kategorilerinde küçük ölçekli markaların diğer markalara göre çok daha hızlı büyümesi dikkat çekici. Çünkü Z kuşağı için markanın sunduğu deneyim, markanın kendisinden daha önemli. Ürün veya hizmetin ne tür bir deneyim sunacağı daha güçlü bir seçim kriteri.

Fiyat odaklılık

Bir ürünü mevcut fiyatından satın almaktansa indirimde olmasını bekleme olasılıkları Y kuşağına göre daha fazla. Önceki nesil para harcama konusunda daha dürtüsel davranışlara sahipken, Z kuşağı pragmatik bakış açısıyla harcama yapmaya daha eğilimli. Ancak, yerel bir perakendeciyi destekleyeceğine veya çevreye yardımcı olacağına inanıyorlarsa, ellerini ceplerine atma konusunda daha istekli olduklarını söyleyebiliriz.

Hikayeyi yaşamaya odaklılık

Oldukça yeni tüketiciler olarak, marka tercihleri henüz kesin olarak belirlenmiş değil, bu da şirketlere kendilerini Z kuşağı ile bağdaştıracak şekilde tanıtma ve sadakatlerini kazanma fırsatı veriyor. Bu kuşaktan saygı ve sadakat kazanmak için markaların bağlılıklarını göstermesi ve sürdürülebilirlik ve eşitlik üzerine kurulu bir iş modeli oluşturması gerekiyor. Markaların ne yaptığını ne söylediklerinden daha çok önemsiyorlar.

Görsel odaklılık

Görünüşlerini önemsiyorlar ve bu nedenle kimliklerini benzersiz bir şekilde ortaya çıkarmak ve bir tüketici olmanın yanı sıra satın alma tercihleriyle de görünür kılmak istiyorlar. Bir görsel, Z kuşağı için bin kelimeye bedel. Görsel iletişim, Z kuşağının iletişim yolunda mesajlaşmadan önce geliyor.

Toplum değişmeye devam edecek. Geleceği en iyi şekilde planlayabilmek için markalar, önümüzdeki yıllarda tüketici tarafında en büyük paya sahip olacak olan Z kuşağını şimdiden hesaba katmaya başlamalı.

“Z kuşağının cebinde 100 milyar var” haberini okumak için TIKLAYIN.

dijital yerliler featured z kuşağı Z kuşağının tüketici davranışı
1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
Güncel Haberler
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekayı geliştirenler, yakınlarına "uzak durun" diyor!
Haberler
Yapay zekayı geliştirenler, yakınlarına “uzak durun” diyor!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Sena Tufan
6 Kasım 2025
İstanbul'un nabzı bu semtlerde atıyor!
Haberler
İstanbul’un nabzı bu semtlerde atıyor!
Sena Tufan
6 Ekim 2025
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.