18 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılın inovatif ürünleri -2-
Araştırma

Yılın inovatif ürünleri -2-

Gizem Yıldız
11 Nisan 2021
4 dk okuma

Her geçen yıl tüketicilerin ürünlere dair beklentileri artıyor. Bu durum markaları yenilikçi ürünlere yönlendirirken pazardaki rekabeti de kızıştırıyor. Ürünler hakkında oluşan kamuoyu görüşü ise hem markalar hem de ürünleri kullananlar için büyük merak konusu. Peki, pandemiyle tüketici beklentilerinin baştan sona yeniden şekillendiği pazarda, markalar nasıl yeniliklerle tüketicilerin hafızalarına kazındı? Tüketicilerin gözünde geçtiğimiz yılın en inovatif ürünleri hangileri oldu? Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği ve bu yıl dördüncüsü düzenlenen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması 5 ana ve 16 alt kategoride 2020’nin öne çıkan marka ve ürünlerini gözler önüne seriyor.

Evde kal, inovasyonla doy!

  • Yılın inovatif ürünleri -2-

2020 yılı, pandemiyle beraber geçirilen sürelerin arttığı ve bu sebeple de paket ve hazır servislerin oldukça önem kazandığı bir yıl oldu. Tüketiciler de evde kaldıkları dönemde onlara kolaylık sağlayan ürünlere yöneldiler. “Paket Servis & Hazır Yemek Hizmeti Kategorisi”nde Bay Döner’in tüketicileri için hazırladığı paket servis sunum kutusu, Meal Box Evde Kal Yemek Paketi ve MSA Box tüketicinin hafızasına kazınan inovasyonlar oldu.

Tüketici hayatının kolaylaştırılmasını istiyor

  • Yılın inovatif ürünleri -2-

2020 tüm dünyada hemen herkesin hayatında çok çeşitli zorluklar ortaya çıkardı. Dolayısıyla markaların ihtiyaçlarına yanıt vermesini bekleyen tüketici, ihtiyaçlarını gözeten markalarla olan bağını güçlendirdi. “Hizmet Kategorisi”nde inovatif bulunan hizmetler de ihtiyaçlar gibi çok çeşitli. Amazon Prime tarafından üyelerine sunulan özel fırsatlar, “Bir Günde Kargo” tarafından sunulan randevulu kargo sistemi ve Microsoft tarafından görme engelliler için tasarlanan “Microsoft Seeing AI” bu kategorinin öne çıkan hizmetleri oldu.

Maskelerden beklenti büyük

  • Yılın inovatif ürünleri -2-

2020’de hayatımızın merkezine hijyen ürünleri yerleşirken “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasında “Hijyen Ürünleri Kategorisi”nde maske ihtiyacına 3 katlı koruma sistemi, acıtmayan elastik kulak bantları ve mentol kokusuyla cevap veren Evony, Solo Tüm Yüzeyler İçin Islak Temizleme Mendili ve Selin Nemlendiricili Kolonya ürünleri inovatif bulundu.

Hijyen kırmızı çizgimiz

  • Yılın inovatif ürünleri -2-

Temizliğin ve hijyenin önem kazandığı bu dönemde, tüketicilerin tercihi hem yüksek koruma sağlayan hem de pratik kullanıma sahip ürünlerden yana oluyor. Domestos Pratik Yüzey Spreyi, Lysol Dezenfektan Sprey ve Bingo leke tutmayı zorlaştıran SRP Teknolojisi ile geliştirilen Ultra Beyaz Toz Deterjan tüketicilerin hayatlarını kolaylaştırarak 2020 yılının en inovatif temizlik ürünleri olmaya hak kazandı.

Göz makyajı ürünleri önem kazandı

  • Yılın inovatif ürünleri -2-

Kozmetik Ürünleri Kategorisi’nde pandemide maske kullanımıyla birlikte göz makyajının önem kazandığı görülüyor. Kolay kullanım ise en önemli beklentilerden biri… Maybelline New York Falsies Lash Lift Maskara, Sephora x Stabilo Eyeliner ve Vichy’nin yeni ürünü Liftactiv Peptit-c Kırışıklık Karşıtı Ampul ürünleri tüketiciler tarafından bu beklentileri en iyi karşılayan ve en yenilikçi ürünler olarak seçildi.

Hijyen ve bakım bir arada

  • Yılın inovatif ürünleri -2-

“Kişisel Bakım Kategorisi”nde, Arko Nem Değerli Yağlar Serisi Sprey Krem, Molped Supernight Hijyenik Ped ve Nivea Deo Beauty Elixir Deodorant rakiplerinden sıyrılarak tüketicilerin en inovatif buldukları ürünler olarak kaydedildi.

Giyim sektörüne sıcak tutan ve esnek ürünler damga vurdu

  • Yılın inovatif ürünleri -2-

“Giyim Ürünleri Kategorisi”nde ise sıcak tutan ve esnek ürünlerin öne çıktığını görüyoruz. Araştırmaya katılan her 10 tüketiciden yaklaşık olarak 3’ü “Penti Bedensiz Kıyafetleri”, yine 3’ü “Blankie Kollu Battaniye” ve yine 3’ü “Ramsey Isıtan Ceket” ürününü inovatif buluyor.

Hijyen algısı yükselişte

  • Yılın inovatif ürünleri -2-

Son dönemde önemini arttıran “Ev Eşyası Kategorisi”nde belirleyici unsurun pandemi ihtiyaçları olduğu görülüyor. Süt ürünleri, ekmek ve turşu gibi birçok ürünün artık evlerde yapılması, kimileri için yatakta geçirilen zamanın çokça artması ve hijyen ihtiyacı… Kategorinin lider ürünleri Bambi Borjen Yatak, Vestel Maya Buzdolabı ve ek kimyasal kullanmadan çamaşırlar üzerine özel ışık vererek ekstra hijyenik bir yıkama gerçekleştiren “Vestel Gün Işığı Teknolojisi Çamaşır Makinesi” oluyor.

Peki halkın tercihleri bize ne söylüyor?

  • Yılın inovatif ürünleri -2-
    Özge Akçizmeci Üstün, YouGov Türkiye Genel Müdürü
  • Tüketicilerin inovatif ürün seçimlerine baktığımız zaman, onlara farklı gelen ve bir ihtiyaçlarına yönelik çözüm üreten ürünlere yaklaştıklarını görüyoruz. Tüketiciler, klasik olarak karşımıza çıkan markaların ve ürünlerin inovatif versiyonlarına kendilerini daha yakın hissetmektedir.
  • Tüketicilerin seçimlerinde, son 1 yıldır içerisinden geçtiğimiz pandemi sürecinin de etkisini görmekteyiz. Tüketicilerin evde geçirilen zamanın artması ve hijyenin önem kazanması ile beraber, seçimlerinde onlara hijyen sağlayan ve evde de rahatlıkla kullanabilecekleri ürünler ön plandadır.
  • Ürünlerin hem işlevleri hem pratik olmaları tüketici tarafından keyifli bulunmuş ve inovatif olarak değerlendirilmiştir.
  • Tüm kategorileri düşündüğümüzde, tüketicilerin inovatif olarak değerlendirdikleri bu ürünler, önümüzdeki dönemlerde de ön planda olmaya ve kendilerinden söz ettirmeye devam edecek gibi görünüyorlar.

Araştırmanın metodolojisi

2020 itibariyle dördüncüsü düzenlenen “Yılın En İnovatif Markaları” araştırması, bu yıl arkasına YouGov desteğini de aldı. Araştırmaya 2020 yılı içerisinde lansmanı yapılan ürünler dahil edilirken, bu ürünlerin bir ihtiyaç karşılamaya yönelik, inovatif bir çözüm sunması ve en az yüzde 3 penetrasyona sahip olmasına dikkat edildi. Araştırma, Türkiye temsili yüzde 21 AB, yüzde 36 C1 ve yüzde 43 C2 SES gruplarındaki yüzde 50 kadın & yüzde 50 erkek, Türkiye temsili bir dağılım gözetilerek, 14-55 yaş grubu 1005 katılımcıyla gerçekleştirildi.

Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği ve bu yıl dördüncüsü düzenlenen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması sonucu inovatif seçilen diğer ürünleri görmek için TIKLAYIN.

featured yılın inovatif ürünleri YouGov Türkiye
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
4 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
5 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Güncel Haberler
Yılın en iyileri ödüllerine kavuştu...
Yılın en iyileri ödüllerine kavuştu…
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
2 hafta önce
Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Haberler
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Sena Tufan
2 hafta önce
Hogwarts’a yeni bir davet: Harry Potter dizisinin yıldızları belli oldu!
Haberler
Hogwarts’a yeni bir davet: Harry Potter dizisinin yıldızları belli oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Adgager'ın blockchain tabanlı ödül sistemi GAG Token, MEXC Borsasında listeleniyor
Haberler
Adgager’ın blockchain tabanlı ödül sistemi GAG Token, MEXC Borsasında listeleniyor
Marketing Türkiye
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.