Yılın inovatif ürünleri -1-
Yepyeni ihtiyaçlar edindiğimiz 2020 yılı hem markaların hem de tüketicinin ezberini bozdu. Pandemi yepyeni ihtiyaçlara kapı aralarken, hayatları kolaylaştıran ürün ve hizmetler de önem kazandı. Marketing Türkiye adına YouGov Türkiye tarafından bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasının sonucu da buna işaret ediyor. Gelin 2020’de tüketicinin hafızasına kazınan ve “Yılın Inovatif Ürünü” olmaya hak kazanan ürünlere daha yakından bakalım.
Keyif anlarının vazgeçilmezi “tatlı atıştırmalıklar”
Çay ve kahveyle birlikte keyif anlarının vazgeçilmezi olan tatlı atıştırmalıklar inovasyonu en lezzetli karşılayan kategorilerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Pandemiyle birlikte evlerde geçirilen sürelerin uzaması yani keyif vakitlerinin evlere taşınması markaları alarma geçirdi ve sonuç adeta bir lezzet şöleni oldu. Öyle ki tüketicinin kalbinde yer eden inovasyon ürünleri çok çeşitli… Bu kategoride eşit puanlara sahip ürün sayısının fazla olması sebebiyle öne çıkan ürün sayısı da fazla. Tatlı atıştırmalıkta 2020 yılında öne çıkan ürünler şöyle: Albeni Kurabiyem, Biskrem Duble Lezzeti, Dido Ruby, Hanımeller Limonlu Beyaz Çikolatalı ve Züber Meyve Topları. Tüketici oldukça haklı zira seçim yapmak gerçekten çok zor…
Aniden bastıran mide kazınmasının çaresi “tuzlu atıştırmalıklar”
Tatlı atıştırmalıkların yanı sıra, tuzlu olanlar da birçok tüketicinin ilgisini çekiyor. Ani bastıran mide kazınması, öğün erteleme ihtiyacı gibi anlarda adeta can simidi etkisi yaratan tuzlu atıştırmalıklar dizi/ film saatlerinin de ekürisi. Dolayısıyla bu ürünlerde yapılan inovasyonlar da tüketicinin yakın markajında. 2020’nin “Tuzlu Atıştırmalık Kategorisi”nde en inovatif bulunan ürünleri ise Bahçeden Deniz Tuzlu Tombul Karadeniz Fındığı, Çizi Peynirli Kremalı Milföy Börek ve Eti Gong Pops Köri-Mango oldu.
İnovatif çıtırtılar
Tuzlu atıştırmalıklardan ayrışarak bu sene kendisine yeni bir kategori edinen cipsler de yepyeni lezzetlerle karşımıza çıkıyor. Bu iddialı lezzetler arasında tüketicinin kalbinde taht kuranlar ise Doritos Risk 4.0 Extreme, Doritos Hotwave 3D ve Lay’s Fırından Haşhaş Taneli ve Kırmızı Biberli oluyor.
Gazlı içeceklere doğal dokunuş
Yazın hararet gidereni kışın da mide rahatlatanı gazlı içeceklerde doğal aromalar daha çok dikkat çekiyor. Araştırma sonuçlarına göre “İçecekler Kategorisi”nin yıldız ürünleri Pepsi Mango ve Torku No On Bitki Aromalı Gazlı İçecek oluyor. Bununla beraber, yüzde 50’si geri dönüştürülmüş malzemeden üretilen şişe ile yeni Hayat Su da tüketiciden tam not alıyor.
Süt ürünlerinde sağlıklı inovasyon trendi
“Süt ve Süt Ürünleri Kategorisi”ndeki sonuçlar bu alanda en çok sağlıklı inovasyonların tercih edildiğine işaret ediyor. Tabii bir de süregelen milkshake lezzeti var. Bu alandaki ilk üçte ise alfabetik sırayla Activia Probiyotik Smoothie, Dimes Milkshake ve Pınar Denge D Vitaminli Süt yer alıyor.
Kahvaltılıklarda probiyotik ürünlere ilgi var
Süt ve Süt Ürünleri Kategorisi’ne benzer olarak, “Kahvaltı Ürünleri Kategorisi”nde de probiyotik içerikli ürünler ön plana çıkıyor. Bahçıvan Probiyotik Süzme Peynir, Polonez Fit Yaşam ve Karaali Kilitli Poşet kahvaltılık kategorisinin en inovatif ürünleri olarak akıllara kazınıyor.
Akıllı ve doğal bebek bezleri
Yılın yenilikçi bebek ürünlerine baktığımızda, özellikle bebek bezlerinin hakimiyetine rastlıyoruz. Bu kategoride bebekler için idrar yolu enfeksiyon tespiti yapan Pine Smart Bebek Bezi, Sleepy Bio Natural Bebek Bezi ve INCIA – Bebekler için yüzde 100 doğal 50 SPF Güneş Kremi bu alanda katılımcıların en inovatif bulduğu ürünler olarak dikkat çekiyor.
Ebeveynlerin favorisi sebzeli bebek bisküvisi
“Çocuk Kategorisi”nde oldukça seçici olan tüketiciler, bu alanda sağlıklı seçeneklere yöneliyor. Katılımcılar Eti Cicibebe Sebzeli Bebek Bisküvisi, Petito Kahvaltılık Gevrek ve Pınar Kido D Vitamini İlaveli Çocuk Sütü ürünlerini 2020 yılının en inovatif çocuk ürünü olarak kaydetti.