8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk kadını nasıl görünmek istiyor?
Araştırma

Türk kadını nasıl görünmek istiyor?

Gizem Yıldız
17 Ocak 2022
3 dk okuma

Güzellik algısı sürekli değişiyor. Bir dönemin ince kaş modası yıllar sonra yerini microblading ile beslenen iddialı kaşlara bırakıyor ama her dönemin kendi ruhuna has “güzellik kabulleri” mutlaka oluyor. Bu kabullere giden en hızlı yol “medikal estetik” en temel motivasyon ise “kendinin en iyi haline ulaşma”… Buradan hareketle bir AbbVie şirketi olan Allergan Aesthetics, IPSOS iş birliğinde hayata geçirdiği “Medikal Estetikte Tüketici Trendleri” araştırması gerçekleşti. Türkiye’nin farklı illerinden 25-60 yaş arasında 1000 kadının katıldığı araştırma, Türk kadınının “güzellik” tanımının fotoğrafını çekiyor.

Allergan Aesthetics, Türkiye’de kadınların güzellik anlayışlarını ve beklentilerini ortaya koyan Medikal Estetikte Tüketici Trendleri araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Allergan Aesthetics’in tüketici iletişimi platformu “Küçük Bir Dokunuş” tarafından IPSOS Türkiye ile bu yılın ağustos ayında gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları Türkiye’deki kadınların medikal estetiğe yaklaşımlarını ve güzellik algılarını ortaya koydu. 

Türk kadınlarının yüzde 50’si oval bir yüze sahip olmak istiyor

  • Türk kadını nasıl görünmek istiyor?
  • Türk kadını nasıl görünmek istiyor?

Araştırma sonuçları; Türk kadınlarının yüzde 50’sinin oval bir yüze, yüzde 35’inin ise keskin ve belirgin bir çene hattına sahip olmak istediklerini ortaya çıkardı.

Sonuçlara göre; katılımcıların yüzde 37’si daha genç bir görünüm isterken; yüzde 44’ü ideal ciltle ilgili beklentisini daha pürüzsüz bir cilt yapısı, yüzde 56’sı ise dudakla ilgili beklentisini üst ve alt dudağın eşit dolgunluğa sahip olması olarak belirtiyor.

Her 10 kadından 7’si yorgun görünmekten rahatsızlık duyuyor

  • Türk kadını nasıl görünmek istiyor?

“Medikal Estetikte Tüketici Trendleri” araştırmasına göre; 25-50 yaş arası her 10 kadından 7’si yorgun görünüyor olmaktan rahatsızlık duyuyor. Yorgun görünümü; yüzde 23 ile sarkık görünüm, yüzde 19 ile üzgün görünüm ve yüzde 16 ile kızgın görünüm takip ediyor. 

Araştırmanın sonuçları Türkiye’deki kadınların dermal dolgu yaptırma kararlarındaki en önemli 3 motivasyon kaynağını da ortaya koyuyor. Yorgun görünüm, daha genç görünüm ve çekici bir yüze sahip olmak motivasyon kaynakları arasında ilk üçte yer alıyor. Daha önce dermal dolgu yaptırmamış katılımcılarda yorgun görünüm yüzde 20 oranıyla öne çıkarken, daha önce işlem yaptırmış olan katılımcılarda ise daha genç bir görünüm kazanmak yüzde 23 oranında birinci sırada yer alıyor. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 16’sı dermal dolgu uygulamaları ile daha çekici bir görünüme sahip olmayı hayal ediyor. Bununla birlikte yüzlerinde en memnun oldukları bölgeyi yüz şekli olarak ifade ederken, en memnun olmadıkları durumu ise cilt kalitesi ve cildin nemlilik derecesi olarak belirtiyorlar. 

Kadınların dermal dolguda birinci önceliği doğal görünüm

  • Türk kadını nasıl görünmek istiyor?
  • Türk kadını nasıl görünmek istiyor?

Araştırma sonuçlarına göre; daha önce dermal dolgu uygulaması yaptıran kişilerin yüzde 80’e yakını uygulamadan memnun kaldığını belirtiyor. Memnuniyet sebepleri arasında doğal görünmek ve uygulamanın fark edilmemesi yüzde 65 oranında öne çıkarken katılımcıların yüzde 59’u uygulamayı yapan hekimden duyduğu memnuniyeti dile getiriyor. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 46’sı dermal dolgu ile ilgili farkındalığa sahipken, farkındalığı olan her 10 kişiden ortalama 7’si önümüzdeki 2 yıl içinde dermal dolgu yaptırmayı düşünüyor. 

Türkiye’de medikal estetiğe yönelik motivasyon çok yüksek

Medikal Estetikte Tüketici Trendleri araştırmasının sonuçlarını yorumlayan Allergan Aesthetics Türkiye Genel Müdürü Barlas Döner “Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kadınların güzellik ve estetikle ilgili algısı hızlı bir değişim geçirdi. Allergan Aesthetics’in 2021 yılında global olarak gerçekleştirdiği pazar araştırmasının sonuçları da bunu destekler nitelikte. Türkiye’de kadınlarda medikal estetiğe yönelik önyargıların azaldığını ve “kendinin en iyi haline ulaşma” konusundaki motivasyonunun yüzde 98 gibi bir oranla oldukça yüksek olduğunu görüyoruz. Bunun temelinde farkındalığın artması, yıllar içinde gelişen teknolojik çözümler ve medikal estetik uygulamaları konusunda artan beklenti yatıyor. Allergan Aesthetics olarak, bizim en önemli önceliklerimizden biri tüm paydaşlarımız için değer yaratmaya odaklanmak. Uzun yıllara dayanan mirasımızın rehberliğinde, medikal estetik konusunda çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.

2021 yılının kozmetik trendleri: Hangi üründe hangi marka öne çıkıyor?

Allergan Aesthetics featured ipsos medikal estetik trendleri
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Haberler
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Araştırma dünyasının en iyileri 13. Baykuş Ödülleri'nde buluştu!
Haberler
Araştırma dünyasının en iyileri 13. Baykuş Ödülleri’nde buluştu!
Marketing Türkiye
8 Eylül 2025
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Haberler
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Sena Tufan
9 Eylül 2025
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Haberler
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Advertorial
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.