17 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor
Araştırma

Toplum “Tam normalleşme için henüz vakit var” diyor

Marketing Türkiye
14 Haziran 2021
3 dk okuma

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması’nın 60 dönem verileri vatandaşların salgınla mücadeledeki duygu durumlarının pozitife döndüğüne işaret ediyor. Hatta toplumun belli bir kesimi sanatsal aktivitelerin belli önlemler çerçevesinde devam etmesi gerektiğini düşünüyor. Araştırma verileri ayrıca toplumun büyük bir kesiminin hafta içi akşamları ve Pazar tüm gün boyunca uygulanan kısıtlamanın destekçisi olduğunu söylüyor. Vaka sayılarındaki düşüş pozitif bir algı yarattığı fakat toplum normalleşme konusunda hâlâ çekimser olduğu görülüyor.

Vatandaşların yarısı tiyatro-bale- opera ya da konser gibi etkinliklere belli önlemler çerçevesinde izin verilmesi gerektiğini düşünüyor. Ipsos Araştırma Şirketi tarafından pandeminin başından beri yürütülen toplumun nabzına yönelik ölçümlemelerde, kamuda uygulanan diğer kısıtlamalara benzer şekilde; tiyatro-bale-opera ya da konser gibi etkinliklerde uygulanan kısıtlamalar toplumun yüzde 40’ı tarafından doğru bulunuyor. Ancak; toplumun yarısı bu tür etkinliklerin belli önlemler alınarak uygulanmasından yana… Bu etkinliklerde uygulanan kısıtlamaların tamamen kaldırılmasını isteyen kitlenin oranı ise sadece yüzde10.

  • Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor

Pandemiyle mücadele konusunda daha iyimseriz!

Her iki kişiden biri salgınla mücadelenin iyi gittiğini düşünüyor. Mayıs ayında uygulanan tam kapanma süreci sonucunda Haziran başında vaka sayılarında sağlanan düşüş toplumun salgınla mücadele konusunda daha pozitif düşünmesini sağlamış. Nisan başında salgınla mücadelenin kötü gittiğini düşünen kişilerin oranı yüzde60 iken, Haziran ayına gelindiğinde bu oran yüzde 38’e gerilemiş durumda. Mücadelenin iyi gittiğini düşünenlerin oranı ise yüzde 30’dan yüzde 50’ye yükseliyor.

  • Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor

Salgının ülkemiz üzerindeki etkisi konusunda toplum daha iyimser. Vaka sayılarındaki düşüşle beraber toplumdaki olumlu hava salgının ülkemiz üzerindeki olumsuz etkilerinin azalacağı düşüncesini beraberinde sağlamış. Vaka sayılarının 30 binlere ulaştığı Nisan ayında toplumun sadece yüzde 8’i salgının ülkemiz üzerindeki etkileri konusunda daha iyimserken bu oran Haziran ayında yüzde 45 seviyesine çıktı. 

  • Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor

Yasaklar destekleniyor…

Kademeli normalleşme sürecinde hem hafta içi hem de Cumartesi günü uygulanan 22:00- 05:00 arası uygulanan sokağa çıkma yasağı destekleniyor.  1 Haziran’dan itibaren hafta içi sokağa çıkma yasağının başlama saati 21:00’den 22:00’ye uzatıldı. Cumartesileri uygulanan tüm gün sokağa çıkma yasağı ise kaldırılıp hafta içinde olduğu gibi saat 22.00-05:00 arası uygulanmaya başlandı. Kademeli normalleşme sürecine verilen desteğe paralel bu kısıtlamalar da toplum tarafından kabul görüyor. Hafta içi uygulanan kısıtlamalara toplumun yüzde 59’u, Cumartesi uygulanan yeni kısıtlamayı da toplumun yüzde 65’i doğru bulduğunu belirtiyor.

  • Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor

Toplumun yarısı temkinli ilerlemekten yana

Toplumun yarısına yakını kademeli normalleşme sürecinin devam etmesi görüşünde. Toplumdaki bu olumlu havaya rağmen, yine de vatandaşlar temkinli. Kademeli normalleşme sürecinin devam etmesi görüşünde olanların oranı yüzde46. Hatta yüzde12’lik bir kesim daha da fazla kısıtlama getirilmesi gerektiğini düşünüyor.

  • Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor
Araştırmanın Metodolojisi:

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflenmiştir.  Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirilmiştir. 3-7 Haziran 2021 saha tarihleri ile veriler; 60 dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde 95 güven aralığında ± yüzde 3’tür…

2021’de en çok konuşulan aşı markaları!

featured ipsos
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
3 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
4 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
5 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
Güncel Haberler
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report'ta!
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report’ta!
Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Marketing Türkiye
5 Temmuz 2025
ChatGPT'den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
Pazarlama
ChatGPT’den reklam hamlesi: Sohbetten alışverişe giden yol
Nafizcan Önder
1 ay önce
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Haberler
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Sena Tufan
1 hafta önce
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Haberler
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Sena Tufan
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.