22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor
Araştırma

Toplum “Tam normalleşme için henüz vakit var” diyor

Marketing Türkiye
14 Haziran 2021
3 dk okuma

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması’nın 60 dönem verileri vatandaşların salgınla mücadeledeki duygu durumlarının pozitife döndüğüne işaret ediyor. Hatta toplumun belli bir kesimi sanatsal aktivitelerin belli önlemler çerçevesinde devam etmesi gerektiğini düşünüyor. Araştırma verileri ayrıca toplumun büyük bir kesiminin hafta içi akşamları ve Pazar tüm gün boyunca uygulanan kısıtlamanın destekçisi olduğunu söylüyor. Vaka sayılarındaki düşüş pozitif bir algı yarattığı fakat toplum normalleşme konusunda hâlâ çekimser olduğu görülüyor.

Vatandaşların yarısı tiyatro-bale- opera ya da konser gibi etkinliklere belli önlemler çerçevesinde izin verilmesi gerektiğini düşünüyor. Ipsos Araştırma Şirketi tarafından pandeminin başından beri yürütülen toplumun nabzına yönelik ölçümlemelerde, kamuda uygulanan diğer kısıtlamalara benzer şekilde; tiyatro-bale-opera ya da konser gibi etkinliklerde uygulanan kısıtlamalar toplumun yüzde 40’ı tarafından doğru bulunuyor. Ancak; toplumun yarısı bu tür etkinliklerin belli önlemler alınarak uygulanmasından yana… Bu etkinliklerde uygulanan kısıtlamaların tamamen kaldırılmasını isteyen kitlenin oranı ise sadece yüzde10.

  • Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor

Pandemiyle mücadele konusunda daha iyimseriz!

Her iki kişiden biri salgınla mücadelenin iyi gittiğini düşünüyor. Mayıs ayında uygulanan tam kapanma süreci sonucunda Haziran başında vaka sayılarında sağlanan düşüş toplumun salgınla mücadele konusunda daha pozitif düşünmesini sağlamış. Nisan başında salgınla mücadelenin kötü gittiğini düşünen kişilerin oranı yüzde60 iken, Haziran ayına gelindiğinde bu oran yüzde 38’e gerilemiş durumda. Mücadelenin iyi gittiğini düşünenlerin oranı ise yüzde 30’dan yüzde 50’ye yükseliyor.

  • Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor

Salgının ülkemiz üzerindeki etkisi konusunda toplum daha iyimser. Vaka sayılarındaki düşüşle beraber toplumdaki olumlu hava salgının ülkemiz üzerindeki olumsuz etkilerinin azalacağı düşüncesini beraberinde sağlamış. Vaka sayılarının 30 binlere ulaştığı Nisan ayında toplumun sadece yüzde 8’i salgının ülkemiz üzerindeki etkileri konusunda daha iyimserken bu oran Haziran ayında yüzde 45 seviyesine çıktı. 

  • Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor

Yasaklar destekleniyor…

Kademeli normalleşme sürecinde hem hafta içi hem de Cumartesi günü uygulanan 22:00- 05:00 arası uygulanan sokağa çıkma yasağı destekleniyor.  1 Haziran’dan itibaren hafta içi sokağa çıkma yasağının başlama saati 21:00’den 22:00’ye uzatıldı. Cumartesileri uygulanan tüm gün sokağa çıkma yasağı ise kaldırılıp hafta içinde olduğu gibi saat 22.00-05:00 arası uygulanmaya başlandı. Kademeli normalleşme sürecine verilen desteğe paralel bu kısıtlamalar da toplum tarafından kabul görüyor. Hafta içi uygulanan kısıtlamalara toplumun yüzde 59’u, Cumartesi uygulanan yeni kısıtlamayı da toplumun yüzde 65’i doğru bulduğunu belirtiyor.

  • Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor

Toplumun yarısı temkinli ilerlemekten yana

Toplumun yarısına yakını kademeli normalleşme sürecinin devam etmesi görüşünde. Toplumdaki bu olumlu havaya rağmen, yine de vatandaşlar temkinli. Kademeli normalleşme sürecinin devam etmesi görüşünde olanların oranı yüzde46. Hatta yüzde12’lik bir kesim daha da fazla kısıtlama getirilmesi gerektiğini düşünüyor.

  • Toplum "Tam normalleşme için henüz vakit var" diyor
Araştırmanın Metodolojisi:

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflenmiştir.  Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirilmiştir. 3-7 Haziran 2021 saha tarihleri ile veriler; 60 dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde 95 güven aralığında ± yüzde 3’tür…

2021’de en çok konuşulan aşı markaları!

featured ipsos
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Haberler
Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
Pembe Top bu yıl Birce Akalay'ın elinden havalanacak
Haberler
Pembe Top bu yıl Birce Akalay’ın elinden havalanacak
Sena Tufan
7 Ekim 2025
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Haberler
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Sena Tufan
13 Ekim 2025
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
12 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.