17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Tatilde teknoloji detoksu" söylemden öteye geçmiyor, Türk halkı tatilde de teknolojik ürünlerden kopamıyor...
Haberler

“Tatilde teknoloji detoksu” söylemden öteye geçmiyor, Türk halkı tatilde de teknolojik ürünlerden kopamıyor…

Marketing Türkiye
23 Ağustos 2020
2 dk okuma

DORinsight tarafından yapılan “Tatil yaparken sürdürülen teknolojik alışkanlıklar” başlıklı araştırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 97’si cep telefonu olmadan tatil yapamayacağını söylüyor. Tatil için gidilen her yerde yanımızda olduğunda iyi hissettiren teknoloji ürünlerini katılımcıların yüzde 68’i eğlence amaçlı kullanırken, yüzde 66’sı ise bugüne kadar herhangi bir tatilinde dijital detoks yapmadığını belirtiyor.

22 Temmuz-13 Ağustos tarihleri arasında online olarak tamamlanan araştırmaya; Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup çalışan 6.241 kişi katıldı.

Cep telefonsuz tatile çıkmam!

Yapılan araştırmada, katılımcıların yüzde 97’si tatile çıkarken yanlarına mutlaka en az bir tane teknolojik ürün aldıklarını belirtti. “Onsuz tatil yapamam” denilen teknolojik ürünler sorulduğunda, katılımcıların yüzde 96’sı cep telefonu, yüzde 53’ü taşınabilir şarj aleti, yüzde 37’si diz üstü bilgisayar, yüzde 31’i tablet, yüzde 29’u fotoğraf makinesi, yüzde 20’si giyilebilir teknolojiler (Akıllı saat, akıllı bileklik, kulaklık, vb.), yüzde 16’sı dijital kamera/aksiyon kamerası, yüzde 14’ü taşınabilir hoparlör, yüzde 7’si araç kamerası, yüzde 5’i ise e-kitap okuyucu şeklinde yanıt verdi.

Teknoloji, en büyük eğlence aracımız

Ankete katılanların yüzde 68’i tatilde eğlence, yüzde 64’ü bilgi, yüzde 60’ı ihtiyaç, yüzde 36’sı iş, yüzde 20’si güvenlik amaçlı teknolojik ürün kullanmayı tercih ettiklerini söyledi.

Katılımcıların yüzde 69’u teknolojinin seyahatlerine hızlı planlama, yüzde 65’i dünyaya bağlı kalmayı sağladığını, yüzde 54’ü kolay rezervasyon, diğer bir yüzde 54’lük kesimi ise verimlilik kattığını belirtti.

Katılımcıların yüzde 71’i tatilde teknoloji kullanımının tatil alışkanlıklarını olumlu, yüzde 4’ü olumsuz etkilediğini, yüzde 25’i ise herhangi bir etkisi olmadığını söyledi. Katılımcıların yüzde 41’i bu yıl tatile çıkmadan önce satın almak istedikleri bir teknoloji ürünü olduğunu ifade etti.

Dijital detoksu tercih edenler azınlıkta

Katılımcıların yüzde 68’i tatilde konakladıkları yerde Wi-Fi ağı üzerinden bağlanmayı güvenli bulunurken, yüzde 66’sı ise bugüne kadar herhangi bir tatilinde dijital detoks (belirlenen zaman aralığında tüm internet ve teknoloji erişimi kısıtlanarak zihinsel ve bedensel arınma) yapmadıklarını söyledi. Anket sonucuna göre, katılımcıların yüzde 62’si bu yıl çıktıkları tatilde de dijital detoks yapmayı düşünmüyor.

DORinsight tatil Teknoloji
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Haberler
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Nafizcan Önder
15 Nisan 2025
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
26 Nisan 2025
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Haberler
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Haberler
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.