3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Araştırma

Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!

Nafizcan Önder
8 Haziran 2025
3 dk okuma

Sosyal medyada görünürlük, etkileşim ve sadakat yaratmak markalar için her zamankinden daha önemli. İçerik üretiminden zamanlamaya, takipçi yönetiminden etkileşim stratejilerine kadar birçok alanda yoğun çaba gösteren markalar, hedef kitlelerine ulaşmak için dijital platformların sunduğu imkânları etkin biçimde kullanıyor. Peki, markalar arasında sosyal medya rekabetinde kimler fark yaratıyor? Her ay yayınladığı sosyal medya performans sıralaması ile dijitaldeki rekabette önde olan isimleri duyuran SocialBrands’in Haziran ayı sonuçları tam da bu sorunun yanıtını veriyor…

SocialBrands, markaların sosyal medyadaki rekabetlerini şeffaf ve analitik bir bakış açısıyla değerlendiren bağımsız bir performans endeksi. Takipçi sayısı, büyüme oranı, içerik hacmi ve türleri, etkileşim miktarı ve dağılımı, içerik başına ve takipçi başına etkileşim oranları, hashtag ve mention kullanımı gibi 30’dan fazla kriter üzerinden yapılan ölçümlerle hem genel listeler hem de sektör bazlı karşılaştırmalar sunuyor.

1 Mayıs – 31 Mayıs tarihleri arasında 53 binden fazla marka sosyal medya hesabının performanslarını analitik verilere dayalı olarak ölçen SocialBrands’in haziran ayı sonuçlarına göre; sosyal medyanın popüler mecraları olan Facebook, X ve Instagram’ın en güçlü markaları arasında Baykar, Aselsan ve tabii ilk üç sırada yer alarak Mayıs ayının liderleri oldular.

Markalar arası güçlü rekabet

Savunma sanayiideki teknolojisiyle öne çıkan Baykar; Facebook, X ve Instagram kanallarının tümünde gösterdiği üstün performansıyla SocialBrands Haziran Ayı Top100 Listesi’nin zirvesine yerleşti. Ay boyunca Teknofest ve teknolojisi hakkında yaptığı paylaşımlar sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini çekti.

Önde gelen savunma sanayii markalarından bir diğeri olan Aselsan, savunma teknolojisine ilişkin paylaşımlarıyla haziran ayında listesinin ikinci sırasında yer alan marka oldu.

Top100 listesinin üçüncü sırasında ise platformundaki içeriklerini eğlenceli ve yaratıcı bir şekilde sunan tabii yer aldı. Ay boyunca popüler diziler ve filmlerle ilgili paylaşımları, sosyal medya kullanıcıları tarafından büyük ilgi gördü.

İşte SocialBrands Mayıs Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar

Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
SocialBrands Haziran Ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamını incelemek için TIKLAYIN!

Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı

19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı yine markaların gündemindeydi.  SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından 19 Mayıs için 8 binden fazla içerik paylaşımı yapılırken, bu içerikler toplamda 1 milyon 763 bin etkileşim elde etti.

Garanti Bankası, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı için Atatürk’ün sevdiği şarkılar serisine bu yıl da devam etti. Sanatçı Edis ve Aleyna Tilki’nin seslendirdiği Fikrimin İnce Gülü, dinleyenlerin beğenisini topladı. 

Vatan Bilgisayar, 19 Mayıs için yayınladığı reklam filminde yapay zekâ destekli marşla dikkat çekti. Filmde, 106 yıl önce atılan ilk adımın bugünü aydınlattığı vurgulanırken, gençliğe ilham veren güçlü bir anlatım öne çıktı.

Migros, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’na özel filminde geçmişle geleceği buluşturdu. Yapay zekâ destekli görsellerle hazırlanan filmde, 19 Mayıs’ın henüz doğmamış milyonlara verilen bir söz olduğu vurgulandı.

Araştırmanın Metodolojisi

Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!

SocialBrands haziran ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-31 Mayıs döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi. 

Brandverse Awards 2025 Kazananları Belli Oldu!

Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards’ta değerlendirme süreci tamamlandı. Başvuru alınan bölümlerdeki jüri değerlendirmelerinin yanı sıra başvuru gerektirmeyen SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümünde bu yıl markaların 1 Nisan 2024 ile 1 Nisan 2025 dönemindeki SocialBrands puanları değerlendirilerek her sektörün en başarılı markaları belli oldu.

Kazananların 18 Haziran’da Hilton Bomonti Hotel’de gerçekleşecek görkemli ödül töreniyle ödüllerine kavuşacağı Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için TIKLAYIN!

featured SocialBrands
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Haberler
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Saat&Saat, Aydınlı Grup’a 20,3 milyar TL ile en yüksek teklifi veren şirket oldu...
Haberler
Saat&Saat, Aydınlı Grup’a 20,3 milyar TL ile en yüksek teklifi veren şirket oldu…
Marketing Türkiye
24 Eylül 2025
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.