20 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyada nano influencer hakimiyeti
Araştırma

Sosyal medyada nano influencer hakimiyeti

Marketing Türkiye
12 Mayıs 2021
1 dk okuma

Hem fiyat avantajı sunan hem de tüketiciyle organik bağa sahip bin ila on bin aralığında takipçisi bulunan sosyal medya fenomenleri yani “nano influencer’ler” sosyal medyada markaların yeni gözdesi. 359 pazarlama uzmanının görüşlerini içeren bir araştırmanın sonuçlarına göre son bir yılda her dört markadan üçü nano influencer ile çalıştı. 

Pandemi döneminde online alışverişe yönelim arttı, pek çok marka özellikle sosyal medyadaki reklam çalışmalarına hız verdi. Influencer’larla yapılan işbirlikleri bu süreçte önemli bir rol oynarken, markaların tercihi 1000 ila 10 bin takipçisi bulunan ve “nano influencer (nano etkileyici)” olarak adlandırılan sosyal medya fenomenleri oldu. Xeim tarafından yayınlanan ve 359 pazarlama uzmanının görüşlerini içeren bir anket çalışmasının sonuçlarına göre, son bir yılda her 4 markadan 3’ü (yüzde 76) nano influencer ile çalıştı. Buna karşın 1 milyon ve üzerinde takipçisi bulunan influencer’larla çalışanların oranı yüzde 35,6’da kaldı. Nano influencer’ların bu denli tercih edilmesindeki başlıca neden yüzde 50’yle uygun maliyet olurken, yüzde 44’lük bir kesim tüketici ile organik bağ kurmada daha başarılı olduklarını, yüzde 69’luk çoğunluk ise tüketici katılımını artırdıklarını gerekçe gösterdi. 

Pazarlama kampanyalarına nano influencer etkisi

Araştırmalar, markaların nano influencer’ları pazarlama kampanyalarında giderek daha fazla kullanacağını gösteriyor. Pazarlama uzmanlarının da yüzde 73 oranla aynı fikirde olduğunu görüyoruz. Nano influencer’ları tercih etme kriterleri arasında yüzde 68’le içerik kalitesi geliyor. Çünkü insanlar artık birilerinin kazancına ortak olduklarını hissetmek değil, karşılarına çıkarılan içeriklerden fayda sağlamak istiyor. Bu noktada alanında uzman platformlar aracılığıyla nitelikli işbirlikleri yapmak, hem markaların hem de influencer’ların imaj ve itibarları açısından kritik önem taşıyor.

Influencer Marketing’de ezber bozuluyor

Türkiye’nin ilk engelli influencer marketing ajansı açıldı

featured influencer marketing nano influencer
1 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
2 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
3 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
4 ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
5 Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Güncel Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Türkiye'de bir ilk: Birleşmiş Milletler'den Dilara Koçak'a "Gıda Şampiyonluğu" ödülü
Türkiye’de bir ilk: Birleşmiş Milletler’den Dilara Koçak’a “Gıda Şampiyonluğu” ödülü
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Haberler
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Marketing Türkiye
12 Eylül 2025
Reklamcı ve pazarlamacılara özel teknoloji trendleri
Haberler
Reklamcı ve pazarlamacılara özel teknoloji trendleri
İrem Alimoğlu
31 Ağustos 2025
"Çocuk kozmetik markaları"nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Haberler
“Çocuk kozmetik markaları”nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Sena Tufan
4 hafta önce
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Haberler
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Sena Tufan
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.