3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal medyada kime neden güveniriz?
Araştırma

Sosyal medyada kime neden güveniriz?

Gizem Yıldız
16 Nisan 2021
2 dk okuma

Artık tüm ilişkilerimiz, sosyalliğimiz ve enerjimizle dijitale taşındık. Pandemi kısıtlamalarıyla hızla tek gerçekliğimiz haline gelen bu dijital dünyanın arka kapılarını henüz tam olarak bilmiyoruz. Kimler linç yer? Bu linçi kimler teşvik eder? Hangi yaş grubuna en çok hangi platformda rastlanır? Takip ettiğiniz hesaplara güveniyor musunuz? Kısacası “Kime neden güveniriz?” gelin birlikte yanıtlayalım…

RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi’nin bu yıl 10. kez düzenlediği RepMan Forum “Kime neden güveniriz?” temasıyla gerçekleştirildi. Allianz Türkiye, OrganikPR OPR, Panasonic Life Solutions Türkiye ve Zorlu Grubu destekleriyle düzenlenen etkinliğin konuklarından biri ise sanatçı ve AHBAP Derneği Başkanı Haluk Levent oldu.

RESPECT araştırması dijital dünyada “güven”e odaklandı

Forum öncesinde her yıl olduğu gibi bu yıl da bir RESPECT araştırması yapıldı.  Her yıl RepMan Forum öncesinde yapılan RESPECT araştırmasında bu yıl “Kime neden güvenelim” konusu üzerinde çalışıldı. Teknoloji dünyasındaki dezenformasyonun hayatımızı farklı yönlerden etkilediği günümüzde “güven”in önemli bir unsur olduğundan yola çıkan araştırma; bu kapsamda sosyal medya fenomenlerine, influencer’lara ve ünlülere odaklandı. Çalışmadan çıkan sonuçları ve özet bulguları ZENNA Danışmanlık Başkanı Nuran Aksu paylaştı. 

Türkiye’nin 16 ilinden yaklaşık bin kişinin katıldığı RESPECT araştırmasında yükselen sosyal medya alışkanlığı ön plana çıktı. Verilerde günde ortalama 3,6 saatin sosyal medyada geçirildiği, gençlerde ise bu rakamın 4 saatlere çıktığı görüldü. En çok vakit geçirilen uygulamaların başında yüzde 83 ile Instagram gelirken, bu bulgu her 10 kişiden 8’inin “Instagram’da varım” dediğini ortaya koyuyor. Instagram’ı, Youtube ve Facebook takip ediyor. Son dönemin tartışılan uygulaması Tiktok’u genel katılımcıların yüzde 18’i kullanırken, 18-24 yaş arası gençlerde ise bu oran yüzde 35’e çıkıyor. 

Satın alma alışkanlıklarında dijitalin etkisi 

Satın alma tercihi konusunda insanlar önce arama motorlarına başvuruyor ve online alışveriş siteleri arasında fiyat karşılaştırması yapıyor. Katılımcıların yüzde 18’i, “Tercih anında influencer görüşlerini dinlerim” diyor. Ancak influencer etkisi, yaş grubuyla birlikte değişiklik gösteriyor. İnfluencer etkisi 18- 25 yaş arasında yüzde 30’lara çıkarken, 35 yaş üstü için bu oran yüzde 12’ye, 45 yaş üstü için yüzde 6’ya iniyor. 

Marka linçlerinde influencer etkisi   

Kişilere, “Sosyal medyada marka linçlerine hiç denk geldiniz mi?” diye sorduğunda yüzde 30’u karşılaştığını, yüzde 43’ü ise hiç görmediğini, yüzde 27’lik kısım da hatırlamadığını söylüyor. Yüzde 56’lık kesim, bu linçlere fenomenlerin, youtuberlar ve influencerların etki ettiğini belirtiyor. 

Takip edilen hesaplara “güvenilmiyor”

Ankete katılanların yüzde 48’i ünlü sanatçıları, yüzde 44’ü influencer’ları takip ediyor. Ancak ünlü sanatçılara yüzde 15, influencerlara yüzde 16, youtuberlara yüzde 11, fenomenlere ise yüzde 10’luk kesim güveniyor. “Sosyal medyadaki influencer, youtuber ya da fenomenlerin önerdiği bir ürünü aldınız mı?” sorusuna ise yüzde 62’lik kesim “Hayır” yanıtını veriyor.

AHBAP Derneği featured haluk levent Panasonic Life Solutions Türkiye RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi RESPECT Araştırması Sosyal Medya sosyal medya linçleri Zorlu Grubu
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
3 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
4 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
5 Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Güncel Haberler
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem...
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem…
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Haberler
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
Sena Tufan
17 Haziran 2025
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Haberler
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Haberler
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Sena Tufan
6 gün önce
RTÜK’ten yayıncılık tarihine geçen ceza: Sözcü TV yayını 10 gün durduruldu...
Haberler
RTÜK’ten yayıncılık tarihine geçen ceza: Sözcü TV yayını 10 gün durduruldu…
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.