21 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'de sigorta algısı araştırması
Araştırma

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Gizem Yıldız
21 Kasım 2021
5 dk okuma

Ardı ardına yaşanan doğal afetler ve salgın insanların korkularını önemli ölçüde tetikledi. Bunun en net yansımasını geçtiğimiz yıl sigorta sektörünün çift haneli olarak büyümesinde gördük. Peki, tüketiciler daha çok hangi sigorta türlerine ilgi gösteriyor? Tüketicilerin sigorta yaptırma eğilimlerini neler belirliyor? Daha da önemlisi hangi sigorta şirketinden ne kadar memnunlar? Marketing Türkiye için Pragma Research’ün yaptığı “Sigortalı Hayat” araştırması detaylı analizlerle bu soruların yanıtlarını veriyor…

Marketing Türkiye için Pragma Research’ün gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre finans sektörünün en önemli alt sektörlerinden biri olan sigortacılık Türk halkında “güvence” olarak kabul görüyor. Salgın sürecinde diğer sektörlerden pozitif olarak ayrışan ve çift haneli büyüme kaydeden sektördeki bu yükseliş belirsizliğin hâkim olduğu zamanlarda insanların “güvenlik” endişelerinin ne denli arttığının da en büyük kanıtlarından biri. Sigortalı Hayat araştırması da işte bu tansiyon noktaları üzerinden Türk toplumunun sigorta sektörüne yaklaşımını ortaya koyuyor. Peki, sigortada yaş gruplarına göre tercihler nasıl değişiyor? Marka tercihini etkileyen unsurlar neler? Sigorta sektöründeki gelişmeler hangi kaynaklardan takip ediliyor? Müşteri memnuniyetinde tam puan alan markalar hangileri? İşte yanıtlar…

Beyaz yakalılar için sigorta “SGK” demek

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Katılımcıların neredeyse yarısı sigorta kavramını “güvence” ile eşleştiriyor. İkinci sırada ise “sağlık” çağrışımı yer alıyor. Zira sadece “sağlık” çağrışımını belirtenlerle “sağlık sigortası” ve “hastane” cevaplarını belirtenlerin toplamı yüzde 25’i buluyor. Buna göre sigorta denildiğinde her 4 kişiden 1’inin aklına sağlıkla ilgili kavramlar geliyor. Özellikle sağlık çağrışımını yapanlar anlamlı olarak 55 yaş üstü kişiler olarak kaydediliyor. Beyaz yakalı çalışanların yanıtı ise SGK oluyor.

Sigortanın temel bir ihtiyaç olduğu konusunda netiz!

Sigorta algısı araştırması

Genel olarak katılımcılar maddi imkanlardan bağımsız olarak sigortayı temel bir ihtiyaç olarak değerlendiriyor (yüzde 86). Bunun ardındaki içgörü ise geleceği garanti altına almak ve rahat etmek. Yaş yükseldikçe sigortanın temel bir ihtiyaç olduğu düşüncesinde anlamlı bir artış görülüyor.

Herkesin dilinde bireysel emeklilik

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Sigorta türleri arasında bilinirliği en yüksek ilk üç hizmet bireysel emeklilik (yüzde 92), kasko (yüzde 90) ve özel sağlık (yüzde 89) sigortası.

35-44 yaş arası katılımcıların diğer yaş gruplarına nazaran işsizlik sigortasının bilinirliği anlamlı düzeyde daha yüksek (yüzde 65).

İzmirlilerin sigortası yok

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Önemli bir gündem konumuz olan deprem, katılımcıların sahip olunan sigorta türünü önemli ölçüde etkiliyor. Zira, katılımcılar en fazla zorunlu deprem sigortasına sahip olduğunu belirtiyor (yüzde 37). Onun ardından en fazla sahip olunan sigorta türü trafik (yüzde 33) ve kasko ile özel sağlık sigortası (yüzde 30) oluyor. Sigorta sahibi olmadığını belirtenlerde 18-24 yaş arası gençlerin ve İzmirlilerin yoğunlukta olduğu dikkat çekiyor.

18-24 yaş grubu sigortaya karşı mesafeli

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Gelecekte tercih etme eğilimi en yüksek sigorta hizmetlerinin başında özel sağlık ve bireysel emeklilik geliyor. 55 yaş üzeri katılımcılar gelecekte daha fazla konut sigortası yaptırmayı düşünürken, 45 yaş altı kitlede ferdi kaza sigortası yaptırma eğilimi daha yüksek. Gelecekte herhangi bir sigorta yaptırmayı düşünmeyen kitlede 18-24 yaş arası gençler dikkat çekiyor. Gelecekte herhangi bir sigorta hizmetinden faydalanmanın önündeki en temel bariyer bütçe ayıramamak (yüzde 48) olsa da ihtiyaç duymadığı için gelecekte faydalanmayı düşünmeyenlerin oranı da bir hayli yüksek (yüzde 30).

Marka tercihinde sigorta türü belirleyici

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Genelde tercih oranlarına bakıldığında AXA Sigorta öne çıkıyor (yüzde 34). Fakat tercihlerin daha çok sigorta türüne göre yapıldığı da dikkat çekiyor. Bu noktada AXA Sigorta; trafik (yüzde 43), özel sağlık (yüzde 79), konut (yüzde 35) ve kasko (yüzde 50) sigortalarıyla öne çıkarken Anadolu Hayat bireysel emeklilik (yüzde 30) sigortasıyla tercih ediliyor. Allianz ise tamamlayıcı sağlık (yüzde 38), hayat (yüzde 39) ve DASK (yüzde 36) sigorta türleriyle akıllara kazınıyor.

Üç büyükler zirvede…

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Sigorta sektörünün genel memnuniyet düzeyi yüzde 84’leri buluyor. Mevcut müşterisi nezdinde yüzde 100 memnuniyet sağlayarak ilk üçte yer alan markalar Allianz, Mapfre ve Sompo Sigorta oluyor. AXA Sigorta ise yüzde 94 ile yakın takipte…

Yaş ilerledikçe güven konusu daha da önem kazanıyor

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Özel sigorta hizmeti satın alımında sigorta şirketini değerlendirirken en önem verilen kriterler müşteri iletişimi, marka güvenilirliği ve teminat içeriği. 45-54 yaş arası katılımcılar özel sigorta hizmeti alımında yakın çevrenin tavsiyesini önemsediğini belirtiyor. Promosyon ve teminat içeriğini önemseyen kitledeyse 55 yaş üzeri katılımcılar öne çıkıyor.

Acenteler etkinliğini koruyor

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Genel olarak özel sigorta hizmeti acentelerin aracılığıyla alınıyor. Ancak özellikle gençler ve 35-44 yaş arasındaki tüketiciler sigorta hizmeti için dijital kanalları daha fazla tercih ediyor.

İlk haber kaynağı acente

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Sigorta ürünleriyle ilgili haberleri nereden aldıkları sorulduğunda katılımcılar yine acenteleri (yüzde 71) işaret ediyor. Diğer öne çıkan haber kaynağı yakın çevre (yüzde 48) olurken internet/mobil reklamlar (yüzde 37) ve bankalar da (yüzde 36) azımsanamayacak oranlarla listede yer alıyor.

Siber güvenlik konusunda endişemiz az

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Katılımcıların siber güvenlik endişe düzeyleri ortalamanın altında (5 üzerinden 2,5). Dijital güvenlik sahibi olanlar ise örneklemin sadece yüzde 7’sini oluşturuyor. Bu kişiler başta Twitter olmak üzere sırasıyla WhatsApp, Instagram, YouTube ve Facebook için güvenlik sigortasına sahip olduklarını belirtiyor.

Sosyal medya endişelerinin merkezinde “Twitter” var

Hayatı neresinden sigortalamalı?

Dijital platform olarak sigorta yapılmasını tercih edenler en çok Twitter ve Instagram gibi sosyal medya platformları ile Gittigidiyor gibi e-ticaret sitelerini belirtiyor. Özellikle 35-45 yaş arası yoğun sosyal medya kullanıcılarıyla online alışveriş yapanlar bu platformlarda dijital olarak korunmak istediklerini ifade ediyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye adına Pragma Araştırma ve Danışmanlık tarafından yapılan araştırma, 9-13 Eylül 2021 tarihleri arasında online araştırma yöntemiyle gerçekleştirildi. Örneklem oluşturma için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Araştırmada, üç büyük ilde rassal olarak 18-65 yaş arası 400 tüketiciye ulaşıldı.

Güvenlik endüstrisine yön verecek 6 trend!

featured sigorta sektörü araştırması sigorta tercihleri
1 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
2 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
3 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
4 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
5 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Güncel Haberler
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
yapay zeka teknolojileri
AI Tomorrow Summit bu yıl “Geleceği Şekillendir” temasıyla gerçekleştirilecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"İnsansız" sürdürülebilirlik oksimoronu
Haberler
“İnsansız” sürdürülebilirlik oksimoronu
Nafizcan Önder
20 Nisan 2025
"Dubai'nin değil bu ülkenin çikolatası"
Haberler
“Dubai’nin değil bu ülkenin çikolatası”
Nafizcan Önder
6 Mart 2025
Sanatın gücü: Bireyler ve kurumlar üzerindeki etkisi
Haberler
Sanatın gücü: Bireyler ve kurumlar üzerindeki etkisi
Marketing Türkiye
5 Nisan 2025
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report'tan takip edin...
Haberler
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report’tan takip edin…
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.