25 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Siber saldırılara çare: Çeviklik ve Dürüstlük
Trend

Siber saldırılara çare: Çeviklik ve Dürüstlük

Nafizcan Önder
29 Aralık 2020
2 dk okuma

Kurumsal, sosyal ve kültürel faaliyetlerimiz online mecra ve platformlara taşındıkça, bu göçün taşıdığı riskler de normalleşmeye başlıyor. Bu hususta alınan onlarca önleme rağmen, siber saldırıların tüm işletmelerin yaşayabileceği bir kriz olduğunu 2020’de Twitter’dan Spotify’a pek çok küresel ve lokal şirketlerin başına gelenlerle öğrendik. 2020’nin bize öğrettiği bir başka şeyse söz konusu kriz olduğunda çevik ve “şeffaf” olmanın kaçınılmaz bir zorunluluk olduğuydu. Verileri birleştirdiğimizde “How businesses can minimize the cost of a data breach” başlıklı yeni Kaspersky raporunun bulgusuna ulaşabiliyoruz… Rapora göre META (Orta Doğu, Türkiye ve Afrika) bölgesinde yaşanan bir ihlal hakkında paydaşlarını ve kamuoyunu gönüllü olarak bilgilendirmeye karar veren işletmeler, benzer bir olayın medyaya sızması durumunda meslektaşlarına kıyasla yüzde 38 daha az maddi zarara uğruyor. Benzer eğilim KOBİ’lerde de geçerli…

Yaşanan veri ihlali konusunda kamuoyunu zamanında ve uygun şekilde bilgilendirmemek, veri ihlalinin mali ve itibari sonuçlarını daha ciddi hale getirebiliyor. Bazı yüksek profilli vakalar arasında yatırımcılarına yaşadığı veri ihlalini bildirmediği için para cezasına çarptırılan ve eleştirilen Yahoo! ve veri ihlali olayını örtbas ettiği için ceza alan Uber yer alıyor.

5.200’den fazla BT ve siber güvenlik uygulayıcısının katıldığı küresel ankete dayanan Kaspersky raporu, yaşadığı durumun sorumluluğunu üstlenen kuruluşların hasarı daha hafif atlattığını gösteriyor. Yaşadıkları ihlali ifşa eden işletmelerin maliyetlerinin META bölgesinde 983 bin dolar olduğu tahmin edilirken, olayın medyaya sızdığı emsallerde zarar 1.579 milyon dolara çıkıyor. Aynı durum Orta Doğu, Türkiye ve Afrika’da faaliyet gösteren KOBİ’ler için de geçerli. Müşterilerini bir ihlal hakkında gönüllü olarak bilgilendirenler, olayların basına sızmasıyla ortaya çıkanlara göre yüzde 19 daha az mali zarar yaşamışlar..

Kaspersky Kıdemli Ürün Pazarlama Müdürü Yana Shevchenko, “Veri ihlalini proaktif olarak açıklamak, işleri bir şirketin lehine çevirmeye yardımcı olur ve sonuç sadece finansal etkinin ötesine geçer. Müşteriler ne olduğunu ilk elden duyduğunda markaya olan güvenlerini sürdürme olasılıkları daha yüksektir. Ayrıca, şirket müşterilerine varlıklarını korumaya devam edebilmeleri için daha sonra ne yapacakları konusunda tavsiyelerde bulunabilir. Şirket ayrıca durumu yanlış bir şekilde tasvir edebilecek üçüncü kaynaklara dayanan yayınlar yerine, medyayla güvenilir ve doğru bilgileri ilk elden paylaşarak hikâyenin kendi tarafını kamuoyuna aktarma fırsatı bulabilir” diyor.

Raporun tamamına BURADAN ulaşabilirsiniz.

Kaspersky Siber saldırı Uber Yahoo Yana Shevchenko
1 Brandverse Awards
Brandverse Awards kazananları ödüllerine 30 Haziran’da kavuşuyor…
2 En son ne zaman gerçekten mutlu hissettik? Yanıt mutluluk raporunda...
En son ne zaman gerçekten mutlu hissettik? Yanıt mutluluk raporunda…
3 gittigidiyor
eBay, GittiGidiyor’u kapatarak Türkiye pazarına veda ediyor
4 Hepsiburada'ya Amazon modeli: Premium üyelerine BluTV ücretsiz olacak
Hepsiburada’ya Amazon modeli: Premium üyelerine BluTV ücretsiz olacak
5 Google iMessage ve SMS arasındaki engelleri kaldırmak istiyor
Google’dan Apple’a çağrı: iMessage ile SMS arasındaki engelleri yıkalım
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
kişisel veri
Kişisel verileri koruyamayan markaların sonu acı olacak!
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Tatil planları yapıldı
“O olmadan tatile asla gitmem” dediğimiz ürünler hangileri?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar hangileri?
Haberler
Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar
Gizem Yıldız
4 hafta önce
Elon Musk nihayet Twitter'ın tamamını satın aldı! | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Elon Musk nihayet Twitter’ın tamamını satın aldı! | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
26 Nisan 2022
Annelerin ilham verdiği reklamlar
Haberler
Annelerin ilham verdiği reklamlar
Gizem Yıldız
8 Mayıs 2022
WhatsApp'tan işletme hesaplarının hayatlarını kolaylaştıracak yenilik | Son 24 saatin gündemi
Haberler
WhatsApp’tan işletme hesaplarının hayatlarını kolaylaştıracak yenilik | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
6 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.