30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk halkı ahenkle dans eden saçlar için ne yapıyor?
Araştırma

Türk halkı ahenkle dans eden saçlar için ne yapıyor?

Marketing Türkiye
20 Şubat 2022
4 dk okuma

Marketing Türkiye için Areda Piar tarafından gerçekleştirilen, “Kuşakların Şampuan Tercihleri” araştırmasına göre şampuan; tüm kuşaklarda akla ilk gelen kişisel bakım ürünü olarak öne çıkıyor. Onlarca markanın rekabet ettiği pazarda inovasyon ve koku çeşitliliği ise en önemli fark yaratma noktaları olarak dikkat çekiyor. Şampuan sektöründe ilk akla gelen marka ile kullanılan markaların farklı olması ise araştırmanın ilgi çeken sonuçları arasında.

Elidor fark yaratıyor

Türk halkı ahenkle dans eden saçlar için ne yapıyor?

Araştırmada katılımcılara “Kişisel bakım ürünü denince aklınıza ilk olarak hangi ürünler geliyor?” diye sorulduğunda Z, Y, X ve Baby Boomers’ın verdiği ilk cevap şampuan oluyor. Şampuanı sırasıyla cilt bakım kremi, parfüm-deodorant, tarak-fırça ve makyaj malzemeleri takip ediyor. Elbette sektörde en çok merak edilen konulardan biri de akla gelen ilk markanın hangisi olduğu… Katılımcılara “Aklınıza ilk gelen şampuan markası hangisi?” diye sorulduğunda X kuşağının yüzde 24,3’ü ve Y kuşağının yüzde 21,7’si Elidor cevabını verirken Z kuşağının yüzde 22,8’i Clear, Baby Boomers kuşağının yüzde 21,7’si Pantene yanıtını veriyor.

Yağ ve kepeği önleyen şampuanları tercih ediyoruz

Türk halkı ahenkle dans eden saçlar için ne yapıyor?

Hem kadınlar hem de erkekler kendilerini iyi hissettiren sağlıklı saçlarıyla daha iyi gözükmek için şampuan seçimine oldukça özen gösteriyor. Saç tipine uygun olan bir şampuan kullanmak bakımlı ve sağlıklı saçlara sahip olmanın ilk koşulu. Araştırmada dört kuşağın en sık kullandığı şampuan markasını tercih etme nedeni de masaya yatırıldı. Buna göre Z ve Baby Boomers kuşağının şampuanda aradığı ilk özellik “saçın yağlanmasını önlemesi” olurken Y ve X kuşağı kepek problemini çözmesini öncelikli kriter olarak değerlendiriyor. Diğer kuşaklardan farklı olarak Z kuşağı için önemli olan iki numaralı kriter ise “saçı parlak göstermesi…”

Şampuan reklamlarında dizi oyuncuları olmalı

Şampuan reklamlarında kimler oynamalı?

Reklamlarda dizi oyuncuları ve karakterlerinin kullanılması, markanın konumlandırılmasına yardımcı oluyor. Bu da tüketicilerin markaya yönelik olumlu tutum geliştirmelerine olanak sağlıyor. Tüketiciler gerçek benlik ve ünlü arasındaki uyumu hissederek, markayla sıkı bir bağ kuruyor. Bu bağlamda araştırma kapsamında katılımcılara “Şampuan reklamlarında kimlerin (rol) oynamasını istersiniz?” diye sorulduğunda Z kuşağının yüzde 30,2’si, Y kuşağının yüzde 39,5’i, X kuşağı katılımcıların yüzde 38,6’sı ve son olarak Baby Boomers’ın yüzde 41,8’i “takip ettiğim dizilerin oyuncuları” cevabını veriyor. Aynı soruya, Z kuşağının yüzde 21,9’u “taraftarı olduğum takımın futbolcuları” cevabını verirken, Y kuşağının yüzde 20,3’ü, X kuşağının yüzde 24,7’si ve Baby Boomers’ın yüzde 20,7’si “sanatçılar” cevabını veriyor.

Türk halkı ahenkle dans eden saçlar için ne yapıyor?

Aileler aynı şampuanı kullanıyor

Türk halkı ahenkle dans eden saçlar için ne yapıyor?

Araştırmada katılımcılara aile bireyleriyle şampuanlarını paylaşıp paylaşmadıkları sorulduğunda, Z kuşağının yüzde 91,6’sı, Y kuşağının yüzde 77’si, X kuşağının yüzde 77,4’ü ve Baby boomers kuşağının yüzde 69,1’i paylaştığı cevabını veriyor. Araştırmanın sonuçlarına göre aile bireyleri arasında genel olarak tüm kuşaklarda ortak şampuan kullanımı daha kısa sürede şampuan tüketimini de beraberinde getiriyor.

Şampuan tercihinde zirvede Elidor’u Head & Shoulders takipte

Türk halkı ahenkle dans eden saçlar için ne yapıyor?

Rekabetin sert olduğu pazarda kuşakların hangi markaları tercih ettiği de önemli bir soru. Araştırma dahilinde katılımcılara “Sıklıkla tercih ettiğiniz şampuan markası hangileri?” diye sorulduğunda X kuşağının yüzde 37’si ve Y kuşağının yüzde 35’i Elidor’u, Baby boomers kuşağının yüzde 28,8’i ve Z kuşağının yüzde 21,7’si Head & Shoulders markasını tercih ettiğini belirtti.

Kuşakların şampuan tüketim sıklığı

Türk halkı ahenkle dans eden saçlar için ne yapıyor?

Katılımcılara şampuan tüketim sıklığı sorulduğunda bir şişeyi, Z kuşağının yüzde 52,6’sının iki-üç haftada bir, yüzde 27,6’sının ayda bir ve yüzde 19,8’inin iki-üç ayda bir tükettiği görülüyor. Y kuşağının yüzde 43,4’ü iki-üç haftada bir, yüzde 46,9’u ayda bir, yüzde 9,7’si iki-üç ayda bir kullandığı şampuanı tüketiyor. X kuşağının yüzde 46,2’si iki-üç haftada bir, yüzde 42,6’sı ayda bir, yüzde 11,1’i iki-üç ayda bir şampuanını tükettiğini söylerken Baby Boomers kuşağının ise yüzde 38,5’i iki-üç haftada bir, yüzde 37,5’i ayda bir ve yüzde 24’ü iki-üç ayda bir kullandığı şampuanı bitirdiğini ifade ediyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Areda Piar tarafından Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Kuşakların Şampuan Tercihleri” araştırmasına Türkiye genelinde 1100 kişi katıldı. 11-17 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirilen çalışma, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI (Bilgisayar Destekli Web Anketi) yöntemiyle gerçekleşti.

Popülerlik önemli bir kriter

Türk halkı ahenkle dans eden saçlar için ne yapıyor?
Yusuf Akın, Areda Piar Genel Müdürü
  • Kişisel bakım ürünleri 2021 yılının çevrimiçi alışverişlerinden ilk 5’te yer alan önemli bir harcama kalemi. Özellikle kadın tüketicilerde sıralamada ilk ikide.
  • Şampuan tüketici açısından ürün ve fiyat farklılaştırmalarının yoğun yaşandığı önemli bir kişisel bakım ürünü.
  • Markaların kendi ürünlerini farklı ve üstün gösterme çabasında olduğu, bu durumu tüketiciye reklamlar aracılığıyla sıklıkla gösterdiği değerli bir ürün. Öyle ki kuşakların sadece popüler oldukları için şampuan markalarını denedikleri araştırma verilerine de yansıyor.
  • Markaların üstünlük rekabetlerinin asli unsurlarından birisi de reklam yıldızları. Özellikle Z kuşağında alışılagelmiş reklam yıldızlarının dışında TikTok fenomenlerinin reklamlarda oynaması beklentisi dikkat çekiyor.
  • Kişisel bakımda kişiye özel içeriklere sahip olması açısından şampuan ürününde marka sadakati süreklilik arz edebiliyor. Marka sadakati konusunda X kuşağının deneyimi ve diğer kuşakların yüksek sadakat yüzdeleri bu durumu doğrular nitelikte.
  • Fiyat her ne kadar baskın unsur olsa da tüketicilerin gündelik hayatlarına etki eden şampuan markalarının fiyat farklılaştırmalarını tüketici lehine güncellemeleri ortak kullanımı marka lehine dönüştürme potansiyelini taşıyor…

“Gri Saçlılar”ı sahiden tanıyor musunuz?

featured
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
5 TGS ve RSF'nin verileriyle Türkiye'nin basın özgürlüğü karnesi...
TGS ve RSF’nin verileriyle Türkiye’nin basın özgürlüğü karnesi…
Güncel Haberler
İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
Sessizliğin yankısı ve iptal kültürü
Sessizliğin yankısı ve iptal kültürü
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Rating Report sonuçları açıklandı: Mart ayında haberin merkezi "YouTube" oldu!
Haberler
YouTube Rating Report sonuçları açıklandı: Mart ayında haberin merkezi “YouTube” oldu!
Nafizcan Önder
10 Nisan 2025
Bundle 6.0 yayında: Yapay zeka ile kişiselleştirilmiş haber deneyimi
Haberler
Bundle 6.0 yayında: Yapay zeka ile kişiselleştirilmiş haber deneyimi
İrem Alimoğlu
16 Nisan 2025
Gerety Awards 2025 kısa listeleri açıklandı!
Haberler
Gerety Awards 2025 kısa listeleri açıklandı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Yuvadan uçan fikirler ödüle dönüştü: Brandverse Awards Ödül Töreni 18 Haziran'da…
Haberler
Yuvadan uçan fikirler ödüle dönüştü: Brandverse Awards Ödül Töreni 18 Haziran’da…
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.