17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Paket servisin kodları değişiyor
Araştırma

Paket servisin dinamikleri değişiyor

Marketing Türkiye
25 Eylül 2021
2 dk okuma

KPMG’nin Birleşik Krallık’ta yaptığı araştırmaya göre, pandemide büyük bir büyüme yakalayan paket servis sektörünün geleceği parlak… Evde yemek konusunda yeni deneyimler yaşayan tüketici, kişiselleştirilmiş hizmetler sunulursa paket servisi tercih etmeye devam edecek. İşletmeler için önemli olan eski stratejilerden uzaklaşıp yeni iş planları hazırlamak.

KPMG, Birleşik Krallık’ta paket servis sektörünü inceledi. 2021’in bahar aylarında 2 binin üzerinde katılımcıyla yapılan araştırmaya göre; pandemi nedeniyle yaşanan sokağa çıkma kısıtlamaları ve restoranların kapanması İngiltere’de paket servis harcamalarını neredeyse yarı yarıya artırdı. 2019 yılında paket servise kişi başı yapılan yıllık harcama yüzde 42’lik artışla 452 sterlinden 641 sterline çıktı.

Araştırmayı değerlendiren KPMG Türkiye Gıda ve İçecek Sektör Lideri Banu Kürk, “Paket servis sektörü, 2019 yılında dijital uygulamaların agresif büyüme stratejileriyle hareketlendi, bu uygulamalardaki ikram ve sipariş kolaylığı seçenekleri nedeniyle büyüme gösterdi. Pandemi etkisi altında geçen 2020 yılında sektördeki büyüme hızlandı ve bu büyümenin kalıcı olacağını söyleyebiliriz. Paket servis artık herkesin vazgeçilmezi ve muazzam bir potansiyel taşıyor. Ancak işletmeler çoklu kanallardan hizmet verebilecek şekilde bir dönüşüme ihtiyaç duyuyor. Eski lokasyon stratejilerinden uzaklaşmak, yeni iş planları hazırlamak gerekiyor. Diğer taraftan tüketici; indirim, fırsat gibi tekliflerin gelecekte daha sık sipariş vermelerini sağlayacağını söylüyor. Bu noktada müşteriyi daha iyi tanımak, kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak önem taşıyor” dedi.

Araştırmada öne çıkanlar şöyle:

İlk sırada Çin mutfağı var

  • Katılımcıların yüzde 76’sı geçen yıl paket sipariş verdiğini belirtti. 2019’da bu oran yüzde 66’ydı. 
  • Yüzde 55 ile en çok tercih edilen mutfak Çin mutfağı oldu. Yüzde 52 ile pizza, yüzde 45 ile Hint mutfağı izledi. 
  • Katılımcıların yüzde 60’ı gelecek 12 ayda aynı miktarda paket sipariş vermeye devam edeceklerini söyledi. Yüzde 12’si ise daha fazla sipariş vereceklerini belirtti.

Telefonla siparişte düşüş

  • Katılımcıların yüzde 19’u daha önce yalnızca restoranda fiziksel hizmet veren işletmelerden paket servis hizmeti alıyor. Yüzde 17’si pandeminin başından beri paket servis sektöründe çalışan satıcılardan sipariş veriyor. Katılımcıların yüzde 61’i ise paket sipariş hizmetinden memnun kaldıkları işletmeleri gelecekte restoranda ziyaret edeceğini belirtiyor.
  • Araştırmaya göre pandemi ile birlikte üçüncü parti platformlar üzerinden verilen siparişler arttı. Üçüncü parti platformlar üzerinden sipariş verenlerin oranı 2019’da yüzde 34 iken 2021’de yüzde 37.
  • Telefonla siparişte düşüş görüldü. 2019’da sipariş yöntemi olarak telefonu tercih edenlerin oranı yüzde 43 iken 2021’de bu oran yüzde 39’a geriledi.

Tüketici önce ‘Kalite’ diyor

  • Siparişlerin yüzde 61’i ise telefonla veya platformlar üzerinden fark etmeksizin doğrudan restoranla iletişime geçilerek verildi. 
  • Katılımcıların yüzde 23’ü ise kullanıcı dostu teslimat uygulamalarının onları gelecekte teslimat sistemlerini daha çok kullanmak için cesaretlendirdiğini belirtti.
  • Katılımcıların yüzde 65’ine göre, satın alma kararlarında en önemli etken ürün kalitesi. Özellikle 55 yaş üzeri katılımcılarda bu oran yüzde 81’e çıkıyor. Yüzde 55’inin tercihinde fiyat etkili olurken, yüzde 42’si ise teslimat ücretine göre tercih yapıyor. Yüzde 37’lik bir kesim ise yaşadıkları yere yakın restoranları tercih ettiğini belirtiyor.
Paket servisin en “hızlı ve lezzetli”leri
kpmg KPMG Türkiye paket servis
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Haberler
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Haberler
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
Marketing Türkiye
7 gün önce
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Haberler
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Sena Tufan
9 Nisan 2025
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Haberler
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.