19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin mutluluk markaları
Haberler

Türkiye’nin mutluluk veren markaları

Gizem Yıldız
25 Aralık 2022
4 dk okuma

İnsanlığın canı bu günlerde sıkkın. Pandemi, Rusya-Ukrayna savaşı ve elbette bitmek tükenmek bilmeyen ekonomik dalgalanma… Yakın zamanda yapılan pek çok araştırma global mutsuzluğun ve stresin tarihin en yüksek seviyelerine ulaştığına işaret ediyor. Türkiye için de tablo pek farklı değil. Hal böyle olunca markaların tüketiciyi mutlu etme sorumluluğu bir kat daha artıyor. Peki, bu kaotik ortamda tüketiciyi mutlu etmeyi başaran markalar hangileri? Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın yaptığı ve gıdadan akaryakıt istasyonlarına, bankalardan tekstile kadar altı kategoriyi kapsayan “Türkiye’nin Mutluluk Markaları” araştırması işte bu sorunun yanıtını veriyor…

Yeni dünya düzeninde markaların sağladığı temel faydaların ötesinde de sorumlulukları var. Daha iyi bir dünya için elini taşın altına koymak da buna dahil, tüketicinin günlük sıkıntılarına ortak olup onları mutlu etmek de… Özellikle belirsizliğin ve karamsarlığın böylesine hakim olduğu bir dönemde tüketici, markaların maddi yüklerini azaltması ve geri bildirimlerini dikkate almasıyla mutlu oluyor. Marketing Türkiye adına Xsights’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre bu mutluluğun sadakate dönüşme oranı hiç de azımsanacak gibi değil. Gelin tüketici nezdinde mutluluğa karşılık gelen markalara hep birlikte bakalım…

Tüketici promosyonla mutlu oluyor

Türkiye'nin mutluluk veren markaları

Katılımcılara bir markanın hangi özelliğinin kendilerini daha mutlu edeceği sorulduğunda, yüzde 77’si promosyon ve kampanyalar, yüzde 69’u kaliteli ürün sunmaları ve yüzde 49’u müşteri geri bildirim ve şikayetlerinin dikkate alınmasıyla mutlu olduğunu belirtiyor. Güzel reklamların etkide yüzde 36,5 ile liste sonunda olması dikkat çekiyor.

Mutluluk istasyonu “Opet”

Türkiye'nin mutluluk veren markaları

Katılımcıların favori mutluluk istasyonu (yüzde 30) Opet olurken, onu yüzde 22 ile Shell ve yüzde 14 ile Petrol Ofisi takip ediyor. Katılımcıların yüzde 72’si akaryakıt markalarının mutluluk yaratmasını sadakatin anahtarı olarak görüyor. Öte yandan yüzde 28’lik bir kitle bu görüşe katılmıyor.

Ülker’le mutlu olmayan var mı?

Türkiye'nin mutluluk veren markaları

Gıda sektöründeki en çok mutluluk veren markaya geldiğimizde zirvede Ülker’i görüyoruz. Torku (yüzde 16) ve ETİ (yüzde 11) de ilk üçte yerlerini alıyor. Gıda kategorisinde markaların mutluluk vermesi sadakat oranını (yüzde 74) artırıyor.

Mutluluk bankası: Garanti BBVA

Türkiye'nin mutluluk veren markaları

Yüzde 16’lık bir kitle Garanti BBVA’nın mutluluk bankası olduğu konusunda hemfikir. Akbank yüzde 13 ile ikinci sıraya yerleşirken, listenin üçüncü sırasını yüzde 11’lik bir oranla Ziraat Bankası ve İş Bankası paylaşıyor. Bankaların mutluluk vermesi, katılımcıların yüzde 69’u için sadakat sebebi olarak kaydediliyor. Zira söz konusu para olunca mutluluktan önce güvenlik ihtiyacı geliyor olabilir…

Kıyafette mutluluk LC Waikiki’den sorulur

Türkiye'nin mutluluk veren markaları

Hazır giyim sektöründe mutluluk veren ilk üç markanın ikisi yerli. LC Waikiki yüzde 32 ile en mutlu eden hazır giyim markası olurken onu yüzde 13 ile İspanyol rakibi Zara takip ediyor. Koton ise yüzde 10’luk mutluluk puanıyla üçüncü sırada. Hazır giyim mutluluğun sadakate dönüşme oranının (yüzde 72) özellikle yüksek olduğu kategorilerden biri…

Trendyol linkleri mutluluk dağıtıyor

Türkiye'nin mutluluk veren markaları

Katılımcıların yüzde 43’ü “En çok mutluluk veren e-ticaret markası Trendyol” diyor. Yüzde 21’lik bir kitle için mutluluk Hepsiburada ile eşleşirken, yüzde 10’luk bir kitle n11’le hizalanıyor. E-ticaret markalarının mutlulukla sadakat yaratma oranı ise yüzde 64.

Son 3 ayda sepette hangi etiketi görmek mutlu etti?

Türkiye'nin mutluluk veren markaları

Katılımcılara “Son üç ayı düşündüğünüzde hangi markalı ürünü almak sizi çok mutlu etti?” sorusu yöneltildiğinde ilk sırada LC Waikiki (yüzde 22) yanıtı geliyor. Onu sırasıyla Ülker (yüzde 18), Zara (yüzde 11) ve Samsung (yüzde 11) takip ediyor.

Enflasyona tampon olan markalar mutlu ediyor

Mevcut enflasyonist ortamda tüketici için mutluluğa karşılık gelen en önemli kriter yüzde 31 ile kampanya ve indirimlerin fazlalığı oluyor. Düşük/uygun fiyat (yüzde 24) ve kalite (yüzde 22) de öne çıkan kriterler arasında.

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Türkiye’nin Mutluluk Markaları” araştırması 1-6 Kasım 2022 tarihleri arasında online araştırma yöntemiyle Xsights’ın online araştırma platformu Türkiye’nin Sesi Paneli’nde yapıldı. Araştırmaya saha süresi içerisinde 500 kişi katıldı.

“Öfkeli müşteri” nasıl “mutlu müşteriye” dönüştürülür?

Müşterilerin şikayetlerini “öfkeli bir üslupla” dile getirdiği sosyal medya markalar için de müşteri memnuniyeti anlamında oldukça önemli bir mücadele alanı. Peki, markaların sosyal medya üzerinden dile getirilen öfkeli şikayetleri nasıl yanıtlaması gerekiyor? Vrije, Dartmouth Babson ve LUISS üniversitelerinden uzmanların katılımıyla yapılan 2020 Öfkeli Müşteri Araştırması işte bu soruya yanıt veriyor…
featured
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Muhafazakârlara dair tüm ezberlerinizi terk edin!
Haberler
Muhafazakârlara dair tüm ezberlerinizi terk edin!
Sena Tufan
12 Mart 2025
Arma değişti, mizah değişmedi: Beşiktaş’tan The Sun’a cevap gecikmedi!
Haberler
Arma değişti, mizah değişmedi: Beşiktaş’tan The Sun’a cevap gecikmedi!
Nafizcan Önder
5 Mart 2025
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Haberler
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Nafizcan Önder
15 Nisan 2025
KFC'den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
Haberler
KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
İrem Alimoğlu
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.