25 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hangi mevsimde hangi işlere rağbet var?
Araştırma

“Mevsimsel iş” trendi yükselişte: Hangi mevsimde hangi işlere rağbet var?

Gizem Yıldız
24 Ocak 2022
2 dk okuma

Pandeminin etkileri sektörlerin dinamiklerini değiştirmeye devam ediyor. Pandeminin yarattığı zorunlu değişimlerden olumlu ya da olumsuz olarak en çok etkilenen sektörler için adayların ve şirketlerin tercihleri de günden güne değişiyor. Adaylarla işvereni bir araya getiren uygulama 24 Saatte İş, bu değişimi inceledi. 24 Saatte İş’in incelemesine göre, yeme-içme ile kurye ve lojistik sektörleri arasında sezonluk iş değişimi başladı. Çalışanlar kışın garsonluk yazın kuryelik yapmayı tercih ediyorlar.

Pandemi, sektörel dinamikleri alt üst etmeye devam ederken adayların ve şirketlerin tercihleri de günden güne değişiyor. Bu dönemde e-ticaret ve paket servisin artmasıyla beraber kurye ve lojistik sektörü altın çağını yaşamaya başladı. Yeme-içme sektörü ise bu durumun tam tersini yaşadı. Pandemi nedeniyle alınan önlemler kapsamında kapanmalar ve kısıtlamalar yeme-içme sektörünü olumsuz etkiledi. Biri düşüşte diğeri yükselişte olan bu iki sektör pandeminin getirdiği değişimlerle birlikte günümüzün en çok tartışılan konusu. Bir taraf artık kalifiye eleman bulmakta zorlanırken diğeri gelen başvurulara yetişemedi. Ancak aşılamanın hızlanması, görece sektörlerin pandeminin ilk zamanlarına göre daha rahat bir nefes alması buradaki dengeleri de tekrar değiştirdi. Adaylarla işvereni bir araya getiren uygulama 24 Saatte İş, bu değişimi inceledi.

Sezonluk iş değiştirme gündemde

24 Saatte İş’in incelemesine göre, yeme-içme ile kurye ve lojistik sektörleri arasında sezonluk iş değişimi başladı. Verilere göre kuryelerin, kışın sert geçen hava şartları ve mesleğin bu mevsimde arz ettiği riskler dolayısıyla garsonluğu tercih ettiğini belirten 24 Saatte İş kurucu ortağı Gizem Yasa, şunları söyledi:

“Uygulamamızdaki kurye deneyimli adayların başvurularını inceledik. Bahar aylarıyla beraber kurye ilanlarına olan talebin kış aylarına göre yüzde 60 daha fazla olduğunu gördük. Yeme içme sektörünün ilanlarında ise durum tam tersi. Kış aylarında garson ilanlarına olan talep artıyor. Yani garson ilanlarını kış aylarında yüzde 45 daha fazla başvuru alıyor. Son dönemde yeme içme sektöründe ilan veren şirketler şimdilik durumdan memnun.”

Kuryeler “sektörde her daim açık var” düşüncesinde

Bu değişimi bir de adayların gözünden görmek için bir anket yaptıklarını belirten 24 Saatte İş kurucu ortağı Mert Yıldız, anket sonuçlarını şöyle değerlendirdi:

“Anket sonuçlarında, kuryelerin kış aylarında hava şartlarıyla mücadelesinin azımsanmayacak kadar zor olduğunu bu yüzden bu dönemde geçimlerini sağlamak için dönemsel olarak farklı sektörleri tercih ettiklerini gördük. Yeme içme sektöründe eleman açığının fazla olması ve bu sebeple şartların adayların lehine değişmesi de adayları buraya yönlendirdi. Yağmurlu ve soğuk havalarda zamanla yarışan kuryeler, paketleri yetiştirme çabasının hayati tehlikesinin olduğunu da vurguladı. Tercih yapma şansı olan kuryelerin ise ‘kışın kuryeliğe biraz ara veririm, havalar ısınmaya başlayınca da tekrar kuryeliğe dönerim, nasıl olsa sektörde her daim açık var’ algısının oldukça yaygın olduğunu gördük.”

Şirketler için en önemli olan şey adaptasyon

Şirketler için adaptasyonun önemine dikkat çeken Yıldız, “Daha önce de bahsettiğimiz gibi bu dönemde şirketler için en önemli olan şey adaptasyon. Özellikle yeme içme sektöründeki iş verenler uzun dönem eleman değil de dönemsel ve part time (yarı zamanlı) iş arayanlara da şans vermeli. Adaylar artık tek bir işte yıllarını geçirmek istemiyor. Şartları değerlendiriyor ve ona göre bir tercih yapıyor. Hal böyle olunca da iş verenlerin bu değişime hızlıca uyum sağlaması şart” dedi.

Yeni bir iş kültürü doğuyor…

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
4 Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
5 Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Güncel Haberler
Warner Bros. Türkiye Lideri Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”
Warner Bros. Türkiye Lideri Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

FMCG sektöründe rekabeti "yapay zeka" belirleyecek
Haberler
FMCG sektöründe rekabeti “yapay zeka” belirleyecek
İrem Alimoğlu
11 Nisan 2025
Cannes Lions 2025'ten öne çıkanlar...
Haberler
Cannes Lions 2025’ten öne çıkanlar…
Sena Tufan
2 gün önce
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Haberler
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Sena Tufan
2 hafta önce
"Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir"
Haberler
“Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir”
Advertorial
6 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.