20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk halkı ekonomist olma yolunda
Araştırma

Türk halkı ekonomist olma yolunda

Marketing Türkiye
6 Ocak 2022
2 dk okuma

Son dönemde medyada, sosyal medyada, dost meclislerinde yani hemen hemen her yerde ekonomi konuşuluyor. Bu durum elbette araştırmalara da yansıyor. 2021 yılında en çok habere konu olan ekonomi terimlerini araştıran Medya Takip Merkezi, ekonominin fenomeni olmaya aday olan kelimelerde çeşitliliğin arttığına işaret ediyor.

Döviz ve altın piyasasında en çok “dolar” konuşuldu!

Medya Takip Merkezi’nin 20 bini aşkın basın, TV, internet mecrasında yaptığı taramalara göre; dolar yıl toplamında 2 milyon 70 bin 904 haber ile en çok konuşulan döviz birimi oldu. Pik yaptığı Kasım ayında 272 bin 610 haberde görüntülenen dolar, Aralık ayının 24’üne kadar ise, 264 bin 744 habere konu oldu. Doların tarihi iniş çıkışlarıyla gündemdeki yerini arttıran döviz ise, 924 bin 642 haberle en çok konuşulan ikinci konu olarak listede yer aldı.

Yıl bazında ortalama 50 bin seviyelerinde haber sayısıyla medyada yer alan döviz, yılsonuna doğru bu rakamı hızla arttırarak Ekim ayında 77 bin 297, Kasım ayında 138 bin 748 ve pik yaptığı Aralık ayında 207 bin 416 habere konu oldu. 625 bin 939 haber sayısıyla altın listeye üçüncü sıradan giriş yaparken, euro 2021 yılında 540 bin 553 haberle listede yer aldı.

Medyada çok konuşulan diğer ekonomi terimleri!

Ekonomi verilerinde yaşanan dalgalanmayla bazı ekonomik terimler adından sıklıkla söz ettirdi. Aralık ayında 8 bin 300 habere konu olarak yıl bazındaki en yüksek haber sayısına ulaşan “enflasyon” kelimesi listenin birinci sırasında yer aldı. 2 bin 454 haber ile en az Mayıs ayında konuşulan enflasyon, yılın son aylarına doğru artarak devam eden bir seyirle daha fazla habere konu oldu.

446 bin 971 haber ile listede ikinci sırada yer alan “borsa” kelimesi, yıl boyunca ay bazında aynı ortalama haber sayısında kendini gösterdi. Son dönemlerin gözde yatırım aracı “kripto para”, 411 bin 623 haber ile listenin üçüncü sırasında yer aldı. Yıl sonuna doğru adını sıklıkla duyduğumuz “devalüasyon” kelimesi ise, yıl bazında 6 bin 734 habere konu oldu.

Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
5 OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
14 Ekim 2025
Disney+'ta "yapay zeka" tartışması: Sanatçılar da izleyiciler de tepkili...
Haberler
Disney+’ta “yapay zeka” tartışması: Sanatçılar da izleyiciler de tepkili…
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
Haberler
Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Haberler
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Günseli ÖZEN
26 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.