16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TikTokerlar İngiliz tüketicileri yoldan çıkardı!
Araştırma

TikTokerlar İngiliz tüketicileri yoldan çıkardı!

Gizem Yıldız
30 Mart 2021
3 dk okuma

İngilizlerin alışveriş yapmayı sevdiği inkar edilemez ve çevrim içi alışveriş, para harcama şekilleri üzerinde devrim yarattı. Online alışveriş yaparken küresel ortalamaya kıyasla üç kat daha fazla harcayan İngilizlerde, ortalama bir kişinin yıllık harcaması 1,382£! Alışveriş tercihlerini en çok etkileyen sosyal medya uygulaması ise TikTok…

Alışveriş alışkanlıklarını belirlemek için, düzenli olarak çevrimiçi alışveriş yapan 4.380 kişiyle anket yapan TikTok, “Nerede alışveriş yaptıkları, ne zaman alışveriş yaptıkları, alışkanlıklarını etkileyen sosyal medya platformları ve cadde mağazacılığın hızla gerilediği günümüzde alışkanlıklarının nasıl değiştiğiyle” ilgili sorular sordu. Yanıtlara göre insanların yüzde 68’i küçük işletmelerden alışveriş yapmak için ellerinden geleni yapıyor. İnsanların yüzde 94’ü her ay aniden alışveriş yapma kararı veriyor ve maaş gününden uzaklaştıkça yapılan alışverişler pişmanlık yaratıyor. Bazı alışverişler özellikle eşlerden gizlenirken, rüyaları spor arabalar süslüyor. Gelin tüm sonuçları beraber yorumlayalım.

Alışverişlerin çoğu zaman uyku öncesi gerçekleşiyor

Ödeme bilgilerini kaydeden pek çok web sitesinin yanında Apple Pay veya PayPal gibi akıllı telefon ödeme uygulamalarını kullanma kolaylığı ile çevrimiçi harcama yapmak daha hızlı ve kolay hale geliyor. Peki, yapılan alışverişle paranın en çok harcandığı ürünlerin arasında bir ilişki var mı?

Çalışma, genel halkın alışverişlerinin çoğunu uyku öncesi yatak konforunda gerçekleştirdiğini tespit etti. İngilizlerin yarısından fazlası (yüzde 57), uyumak yerine yatakta ürün araştırması yapıyor ve sepetine ürünler ekleyerek alışverişini tamamlıyor. Her 10 kişiden dördü (yüzde 41) evden çalışırken vaktini çoğunlukla çevrimiçi alışveriş yapmak için kullanıyor. Şaşırtıcı bir şekilde, ankete katılanların yüzde 2’si en çok araba kullanırken çevrimiçi alışveriş yaptıklarını söylüyor.

  • TikTokerlar İngiliz tüketicileri yoldan çıkardı!

Maaş gününden uzaklaştıkça yapılan alışverişler pişmanlığa dönüşüyor

Araştırma sonuçlarına göre, harcamaların en çok ayın 1’i ile 5’i arasında yaygın olduğu görülüyor çünkü katılımcıların yüzde 63’ü bunun en çok alım yaptıkları zaman olduğunu belirtiyor. Anket, maaş gününden uzaklaştıkça tüketicilerin alışveriş yapma eyleminden pişmanlık duymaya başladığını (yüzde 79) ve satın alma dürtülerinin ay sonuna kadar önemli ölçüde azaldığını da ortaya koyuyor.

Ankete katılanlar, şaşırtıcı bir şekilde her ay en az bir zorunlu satın alma işlemi yaptıklarını belirttikten sonra (yüzde 94), ani satın alımların önemli bir endişe kaynağı olduğu görülüyor. Katılımcıların her ay ani satın alımlara ortalama 102 sterlin harcadığını ve her 10 kişiden birinin (yüzde 23) yılda bir ürün için 500 sterlin üzerinde harcama yaptığını söylüyor!

  • TikTokerlar İngiliz tüketicileri yoldan çıkardı!

Bazı alışverişler eşlerden gizleniyor!

Bu pahalı satın alımların bir sonucu olarak, ankete katılanların yüzde 65’inin daha önce aile üyelerinden ve arkadaşlarından en az bir satın alma işlemini gizlediği görülürken, en çok eşlerin karanlıkta tutulduğu belirtiliyor (yüzde 78) ve ardından:

  • Ebeveyn (yüzde 56)
  • Kardeş (yüzde 31)
  • Arkadaşlar (yüzde 24)
  • Meslektaşlar (yüzde 9)

Satın aldıkları ürünleri neden gizli tutmayı seçtikleri sorulduğunda, nedenler; üründen utanmak, ürünleri hediye olarak satın almak veya hali hazırda çok fazla çevrimiçi satın alım gerçekleştirmek olarak sıralanıyor.

Alışveriş tercihleri TikTok üzerinden şekilleniyor

Birleşik Krallık’ta 53 milyondan fazla aktif sosyal medya kullanıcısı var ve birçok çevrimiçi perakendeci, kullanıcıları web sitelerinden alışveriş yapmaya ikna etmek için sosyal medya reklamcılığına 3,6 milyar £ ‘dan fazla harcayarak bundan yararlanıyor. Peki İngilizleri en çok hangi platform etkiliyor?

Nispeten yeni bir sosyal medya platformu olmasına rağmen, TikTok oyunu değiştirdi. İngilizlerin 10’da dördü (yüzde 41) en son alışveriş trendlerini keşfetmek için uygulamayı kullanıyor ve üçte birinden fazlası (yüzde 37) uygulamadaki influencerlardan ilham alıyor.

İkinci sırada yer alan Instagram, yüzde 27’lik bir kesimin alışveriş trendlerini belirleyen bir platform olarak konumlanıyor.

Bununla birlikte, bir zamanlar sosyal medya etkisi söz konusu olduğunda kilit bir oyuncu olan Facebook, İngilizlerin en son trendleri ararken başvurduğu son platform (yüzde 2).

  • TikTokerlar İngiliz tüketicileri yoldan çıkardı!

Bir spor araba en çok satın alınan rüya, tabii para engel değilse…

Para bir engel olmasaydı ve katılımcılar istediklerini satın almakta özgür olsalardı, bir numaralı tercihleri ​​ne olurdu?

İlk beş yanıt aşağıdaki gibi:

  1. Spor araba
  2. Mücevher
  3. Tatil
  4. Yat
  5. Tasarımcı çanta

İnternette küçük işletmelerin yükselişi

Katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 45) küçük işletmelerden alışveriş yapma olasılığının “çok muhtemel” olduğunu kaydediyor.

Soruyu yanıtlayanların yüzde 68’i, genellikle küçük işletmelerden alışveriş yapmak için güzergahlarını değiştirdiklerini ve 10 kişiden altısı (yüzde 61) küçük bir işletmeyi desteklerken, büyük bir markadan daha ucuz bir alternatif bulmak istediklerini söylüyor.

  • TikTokerlar İngiliz tüketicileri yoldan çıkardı!

Metodoloji:

http://uswitch.com/, Mart 2021 boyunca sık sık çevrimiçi alışveriş yapan 4.380 kişiyle anket yaptı ve nerede alışveriş yaptıkları, alışveriş alışkanlıklarının nasıl değiştiği ve çevrimiçi alışveriş tercihleri ​​hakkında bir dizi soru sordu.

Apple Pay Çevrimiçi alışveriş featured PayPal TikTok
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Haberler
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Nafizcan Önder
3 gün önce
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Haberler
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
"Normal Doğum" tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Haberler
“Normal Doğum” tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.