26 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
kombi tercihleri araştırması
Araştırma

Türkiye’nin kombi haritası

Gizem Yıldız
2 Ekim 2021
4 dk okuma

Evlerin görünmez kahramanı kombiler… Çoğu zaman kapı arkalarında ya da dolap içlerinde saklansalar da etkisi evin her yerinde. Üstelik gelişen teknolojilerle birlikte artık daha akıllı, daha işlevseller… Peki, bu hayati ürünün seçiminde belirleyici özellikler neler? Türkiye’nin hangi bölgelerinde hangi kombi markaları daha çok tercih ediliyor? Tüketicinin aklını çelen yeni teknolojiler neler? Yanıtlar Marketing Türkiye için Pragma’nın gerçekleştirdiği “Kombi Satın Alma Eğilimleri” araştırmasında…

Küresel ısınmanın etkilerini sert bir şekilde hissederken tüm dengemiz şaştı. Kışları çok soğuk yazları çok sıcak geçiyor ve imdadımıza koşan yegâne şey teknoloji oluyor. Marketing Türkiye için Pragma’nın gerçekleştirdiği araştırma da “teknoloji” kriterinin kombi tercihini önemli oranda etkilediğini ortaya koyuyor. 8-9 yıl ömür biçilen kombilerin satın alım kararında ise uygun fiyattan ziyade dayanıklılık ve güvenilirlik öne çıkıyor. Kombi sektöründe güvenin merkezinde ise bayiler var. Markaların bayiler kanadındaki gücü satın alma kararını da direkt olarak etkiliyor. Öyle ki geleneksel pazarlama yöntemleri hala kombi satışlarının en önemli kanalı konumunda. Gelin Pragma Araştırma’nın Marketing Türkiye adına gerçekleştirdiği “Kombi Satın Alma Eğilimleri” araştırmasında önce Türk insanının kombi tercihlerini şekillendiren kriterlere sonra da Türkiye’nin kombi haritasına bakalım.

Ömrü ortalama 8-9 yıl

  • nereden kombi satın alınır?

Araştırma kapsamında tüketicilere kombi yenileme sıklığı sorulduğunda ortalama 8-9 sene arası bir kullanım süresi olduğu kaydediliyor. Buna paralel olarak tüketicilerin uzun süreli kullanmayı planladığı bu üründe dayanıklılık ve güvenilirliğe önem verdiği görülüyor.

Zira tüketicilerin dörtte üçü kombilerini bizzat markanın bayisinden satın almayı tercih ettiğini belirtiyor.

Kombide online alışveriş dalgası İstanbul’dan yayılıyor

  • kombi satın alırken nelere dikkat etmeli

Araştırmaya göre tüketicilerin çoğunluğu aldıkları ürünlerin kalitesinden emin olmak için kombilerini bayilerden, uzman satıcıların yönlendirmeleriyle almayı tercih ediyor. Nitekim kombi satın alım kararını etkileyen unsurların başında da yüzde 66 ile “satıcı görüşü” yer alıyor. Özellikle 40 yaş üstü tüm tüketiciler kombisini markanın bayisinden alıyor. Benzer anlamlı farklılık B ve C1 SES grubunda da görülüyor. İstanbulluların online kombi siparişi verme konusunda daha cesur olduğu da araştırmada yer alan veriler arasında.

Kombi satın alımında WOM etkisi

Kombi satın alım kararında en etkili bilgi kaynağı ise tanıdık müşteri deneyimi. Tüketiciler kombi satın alırken öncelikle çevresine danışarak onların mevcut deneyimlerini dinleme eğilimi gösteriyor. Hal böyle olunca kombi sektöründe “ağızdan ağıza pazarlama” en etkili yöntemlerden biri olarak öne çıkıyor.

Kadınlar reklamlardan, erkekler bayi görüşünden etkileniyor

Müşteri deneyimi sadece hizmet satın alımında değil, ürün satın alımında da şüphesiz en önemli etkenlerden. Marketing Türkiye için Pragma Araştırma tarafından gerçekleştirilen çalışmada da katılımcıların kombi satın alımlarında en çok tanıdık müşteri deneyimlerinden ve sosyal medyadaki müşteri görüşlerinden etkilendiği görülüyor. Kadınlar daha çok markanın reklam ve tanıtımlarını referans alırken erkekler satıcı görüşünü önemsiyor. Bu sebeple erkekler arasında bayilerden satın alım eğilimi daha yaygın…

İlk kriter fiyat değil

  • Türkiye'nin kombi haritası

Araştırmaya göre “ürünün büyüklüğü” ve “tasarımı” dışında neredeyse tüm kriterler ortalama olarak kombi satın alımı için oldukça önemli görülüyor. Aslında bu pek de şaşırtıcı bir sonuç değil, zira hanelerde kullanılan kombiler genellikle balkon ya da ev içinde kapı arkası, dolap içi gibi göze çarpmayan yerlere konumlandırılıyor.

Tüketiciler için en önemli kriterler ise dayanıklılık, güvenilirlik, ürün ve servis kalitesi, garanti ve tasarruf olmasıyken fiyat kriteri sıralamanın sonlarında yer alıyor.

Dijital kontrol paneli olmadan asla!

  • Türkiye'nin kombi haritası

Genel olarak erkeklerin kadınlardan ve A SES grubunun diğer gruplardan daha fazla yeni nesil kombi özelliklerine hâkim olduğu da göze çarpan sonuçlar arasında. Bu özellikler arasında dikkat sıralaması yapıldığında kullanıcılar için en önemli üç özellik; dijital kontrol paneli, arıza uyarı sistemi ve yoğuşma teknolojisi olarak sıralanıyor.

Hangi bölgenin favorisi hangi marka?

  • Türkiye'nin kombi haritası

Genel olarak en fazla kullanılan kombi markaları Demirdöküm ve Baymak olarak öne çıkıyor. A SES grubunun favorisi Bosch olurken kombide tercih edilen markaların bölgelere göre değişiklik gösterdiği de dikkat çekiyor. Arçelik Karadeniz’de zirveye yerleşirken, Ege’nin favorisi ise Demirdöküm oluyor. Akdeniz ise tercihini Baymak’tan yana kullanıyor. Müşterilerin en önemli tercih motivasyonu da marka bilinirliği, kalitesi ve güvenilirliği olarak kaydediliyor.

50 yaş üzerindekilerin gözü kullanım bedelinde

  • Türkiye'nin kombi haritası

Tüketicilerin kombi maliyetleri arasından en fazla satın alım tutarına dikkat ettiği anlaşılıyor. Özellikle daha düşük SES grubundaki tüketiciler kombinin satış fiyatına diğerlerine göre daha fazla dikkat ediyor. İkinci sırada olan ürün kullanım bedeli, yani enerji kullanım maliyeti 50 yaş üzeri tüketiciler için daha fazla önem taşıyor.

Güven kazanmak kolay değil

Kullanıcılara markaya olan güveni sağlayan unsurlar sorulduğunda marka bilinirliği maddesinin öne çıktığı görülüyor. Bu da güvenilirlik ve sağlamlık özelliklerine verilen değeri destekliyor. Markanın piyasadaki yaşı da güveni etkiliyor. Markanın aldığı olumlu yorumlar ise güvene işaret eden üçüncü özellik. A SES grubu fiyatla markaya güveni diğer guruplara göre daha fazla ilişkilendiriyor. Yani markanın fiyatının yüksek olması, kalite ve buna bağlı olarak güven unsurunu arttırıyor.

Araştırmanın metolojisi:

Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kombi Satın Alma Eğilimleri” araştırması, 24-30 Temmuz 2021 tarihleri arasında online araştırma yöntemiyle gerçekleştirildi. Araştırmada, Türkiye temsili 12 ilden rassal olarak 18-60 yaş arası tüketicilere ulaşıldı. Çalışmaya toplamda 400 kişi katıldı.

Normalleşme sürecindeki kampanyalara kahve makinesi, soğuk çay ve kolonya damga vurdu

featured kombi tercihleri araştırması
1 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
2 ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
3 Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
4 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
5 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Haberler
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Haberler
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Advertorial
22 Ekim 2025
Aleph, Reddit ile stratejik ortaklığını 45’ten fazla pazara genişletti
Haberler
Aleph, Reddit ile stratejik ortaklığını 45’ten fazla pazara genişletti
Advertorial
2 hafta önce
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Haberler
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Sena Tufan
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.