15 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kim demiş "Z'ler sadık değil" diye!
Araştırma

Kim demiş “Z’ler sadık değil” diye!

Marketing Türkiye
5 Haziran 2021
2 dk okuma

Marketing Türkiye için Areda Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırma serisinin ilki Z, Y, X ve Baby Boomers kuşaklarının hazır giyim tercihlerini sorguluyor. Çalışma ayrıca “Z’ler sadık değil!” klişesini de sorgulamaya açıyor… İşte o kapsamlı araştırmanın çarpıcı sonuçları…

Akla gelen ilk marka LC Waikiki

Yalnızca kuşaklar tarafından benimsenmekle kalmamış, satın alma davranışlarında da önemli bir yer tutan hazır giyim markası LC Waikiki’nin tüm kuşakların aklına gelen marka olması dikkat çekiyor. Kadın, erkek, çocuk ve bebek başta olmak üzere geniş bir ürün yelpazesine sahip olan marka gerek kendi bünyesinde tüketicinin beğenisine sunduğu markalarla gerekse sahip olduğu networkle trendi takip eden hazır giyim markası olarak ilk sırada yer alıyor. LC Waikiki’nin ardından Z’ler DeFacto ve Koton, Y’ler Mavi ve DeFacto, X’ler Kiğılı ve Sarar, Baby Boomers ise Karaca ve Kiğılı dikkatleri çekiyor.

Z’ler de “LC Waikiki” diyor

Pek çok faktörün gölgesinde hazır giyim tercihinde bulunan kuşakların ilk adresi, yani ilk akla gelen marka LC Waikiki oluyor. Araştırma sonuçlarına göre “kaliteli ürün” politikasını tüketiciyle buluşturma başarısı gösteren LC Waikiki her kuşaktan tüketicinin beklentisine, tarzına ve kalite anlayışına karşılık verebiliyor. Bir anlamda pazarın içgörülerini de doğru okumayı başaran marka, tüketiciyle ortak bir paydada buluşma başarısını göstermiş görünüyor.

Mavi’nin beğenisi yüksek ama alışveriş sıklığı az

Tüketicinin “satın alma sıklığının az olduğu ya da hiç satın almadığı” ancak beğenisini ifade ettiği markalar arasında en dikkat çekeni Mavi oluyor. Marka, tasarım ve şıklık açısından Z, Y ve X’in dikkatini çekmişe benziyor. Baby Boomers’ın tercihleri ise Altınyıldız ve Vakko’nun çekiciliğine ışık tutuyor. Zara Z’nin, Sarar ise Y ve X’in dikkatini çekmeyi başarıyor. Ancak bu beğeni düzeylerinin alışveriş aksiyonuna dönüşmesi için markaların harekete geçmesi gerekiyor!

Z’ler sponsorlu içeriklerin farkında!

Hazır giyim markalarının gerek popüler sitelerdeki gerekse sosyal medya platformlarındaki sponsorlu içerikleri dijital platformların müdavimi Z kuşağının dikkatinden de kaçmıyor. Ancak bu çalışmaların toplumun çeşitli kesimleri nezdinde hatırı sayılır bir düzeyde “ilgi çekmediğini” de bir kenara not etmekte fayda var. Kuşaklar ilerledikçe söz konusu sponsorlu içeriklerin ilgi çekme düzeyleri de azalıyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye için Areda Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırma serisinin ilk ayağında farklı kuşakların hazır giyim sektörüne yönelik tercihleri sorgulandı. Araştırmanın veri toplama çalışması 14-18 Mayıs 2021 tarihleri arasında kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI (Computer Aided Web Interviewing) ile gerçekleştirildi. Çalışma kapsamında Türkiye genelini temsil eden bin 64 kişiyle görüşüldü.

Z kuşağı markalara ezber bozduracak!

featured hazır giyim kuşak farkı Mavi
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
4 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Haberler
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Nafizcan Önder
1 Temmuz 2025
Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Haberler
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
İrem Alimoğlu
24 Temmuz 2025
Brown - Forman Türkiye “Great Place to Work” olarak seçildi
Haberler
Brown – Forman Türkiye “Great Place to Work” olarak seçildi
Advertorial
10 Temmuz 2025
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Haberler
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
İrem Alimoğlu
11 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.