3 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kim demiş "Z'ler sadık değil" diye!
Araştırma

Kim demiş “Z’ler sadık değil” diye!

Marketing Türkiye
5 Haziran 2021
2 dk okuma

Marketing Türkiye için Areda Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırma serisinin ilki Z, Y, X ve Baby Boomers kuşaklarının hazır giyim tercihlerini sorguluyor. Çalışma ayrıca “Z’ler sadık değil!” klişesini de sorgulamaya açıyor… İşte o kapsamlı araştırmanın çarpıcı sonuçları…

Akla gelen ilk marka LC Waikiki

Yalnızca kuşaklar tarafından benimsenmekle kalmamış, satın alma davranışlarında da önemli bir yer tutan hazır giyim markası LC Waikiki’nin tüm kuşakların aklına gelen marka olması dikkat çekiyor. Kadın, erkek, çocuk ve bebek başta olmak üzere geniş bir ürün yelpazesine sahip olan marka gerek kendi bünyesinde tüketicinin beğenisine sunduğu markalarla gerekse sahip olduğu networkle trendi takip eden hazır giyim markası olarak ilk sırada yer alıyor. LC Waikiki’nin ardından Z’ler DeFacto ve Koton, Y’ler Mavi ve DeFacto, X’ler Kiğılı ve Sarar, Baby Boomers ise Karaca ve Kiğılı dikkatleri çekiyor.

Z’ler de “LC Waikiki” diyor

Pek çok faktörün gölgesinde hazır giyim tercihinde bulunan kuşakların ilk adresi, yani ilk akla gelen marka LC Waikiki oluyor. Araştırma sonuçlarına göre “kaliteli ürün” politikasını tüketiciyle buluşturma başarısı gösteren LC Waikiki her kuşaktan tüketicinin beklentisine, tarzına ve kalite anlayışına karşılık verebiliyor. Bir anlamda pazarın içgörülerini de doğru okumayı başaran marka, tüketiciyle ortak bir paydada buluşma başarısını göstermiş görünüyor.

Mavi’nin beğenisi yüksek ama alışveriş sıklığı az

Tüketicinin “satın alma sıklığının az olduğu ya da hiç satın almadığı” ancak beğenisini ifade ettiği markalar arasında en dikkat çekeni Mavi oluyor. Marka, tasarım ve şıklık açısından Z, Y ve X’in dikkatini çekmişe benziyor. Baby Boomers’ın tercihleri ise Altınyıldız ve Vakko’nun çekiciliğine ışık tutuyor. Zara Z’nin, Sarar ise Y ve X’in dikkatini çekmeyi başarıyor. Ancak bu beğeni düzeylerinin alışveriş aksiyonuna dönüşmesi için markaların harekete geçmesi gerekiyor!

Z’ler sponsorlu içeriklerin farkında!

Hazır giyim markalarının gerek popüler sitelerdeki gerekse sosyal medya platformlarındaki sponsorlu içerikleri dijital platformların müdavimi Z kuşağının dikkatinden de kaçmıyor. Ancak bu çalışmaların toplumun çeşitli kesimleri nezdinde hatırı sayılır bir düzeyde “ilgi çekmediğini” de bir kenara not etmekte fayda var. Kuşaklar ilerledikçe söz konusu sponsorlu içeriklerin ilgi çekme düzeyleri de azalıyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye için Areda Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırma serisinin ilk ayağında farklı kuşakların hazır giyim sektörüne yönelik tercihleri sorgulandı. Araştırmanın veri toplama çalışması 14-18 Mayıs 2021 tarihleri arasında kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI (Computer Aided Web Interviewing) ile gerçekleştirildi. Çalışma kapsamında Türkiye genelini temsil eden bin 64 kişiyle görüşüldü.

Z kuşağı markalara ezber bozduracak!

featured hazır giyim kuşak farkı Mavi
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Güncel Haberler
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
Finans dünyasının yeni kodları The TECH Summit FINTECH Sahnesi’nde
Finans dünyasının yeni kodları The TECH Summit FINTECH Sahnesi’nde
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Haberler
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar...
Haberler
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar…
Sena Tufan
3 hafta önce
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Haberler
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Sena Tufan
7 Ekim 2025
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Haberler
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.