29 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İngilizler enflasyonla nasıl başa çıkıyor?
Araştırma

İngilizler enflasyonla nasıl başa çıkıyor?

Gizem Yıldız
12 Mayıs 2022
2 dk okuma

Türkiye son yılların en yüksek enflasyonuna tanık oluyor. Bu nüfusun büyük bir bölümü için ilk kez deneyimlenen bir kriz ve tüketici davranışlarını direkt olarak etkiliyor. Peki enflasyon farklı coğrafyalara nasıl tezahür ediyor? Araştırma şirketi BritanyaThinks’in İngiltere’de yaptığı araştırmanın sonucuna göre yüzde 91’lik bir kesimin artan yaşam maliyetinden endişe duymasıyla birlikte, birçoğu daha ucuz markaları seçmek ve lüks tüketimi azaltmak da dahil olmak üzere davranışlarını tasarruf yapmak için uyarlıyor. Kimi daha az araç kullanıyor kimi ışıkları kapatıyor kimi ise dijital üyeliklerinden vazgeçiyor. Gelin sonuçlara daha yakından bakalım…

Marka sadakatinde dramatik bir düşüş var

Yaşam maliyetleri hızla artarken, tüketiciler davranışlarını daha ucuz markaları tercih etmeye, temel olmayan harcamaları azaltmaya, daha az araba kullanmaya değin birçok konuda tasarrufu tetikliyor.

Katılımcıların üçte birinden fazlası (yüzde 38), denenmiş ve güvenilir markalarını daha ucuz alternatifleriyle değiştirdiklerini söylüyor. Yüzde 19’luk bir kesim yıl ilerledikçe bunu “kesinlikle” yapacaklarını ve diğer yüzde 28’lik bir kesim de bunu dikkate alacaklarını belirtiyor.

Öte yandan tüketicilerin sadece yüzde 4’ü, her zamanki markalarını daha ucuz ürünler veya bütçe aralıkları için “kesinlikle değiştirmeyeceklerini” kaydediyor.

Abonelikler iptal ediliyor

Abonelikler söz konusu olduğunda, insanların dörtte biri (yüzde 24) Netflix ve Spotify gibi hizmetleri ve kulüp üyeliklerini zaten iptal ettiği ve yüzde 14’lük bir kesiminse önümüzdeki dönemde bunu kesinlikle yapacaklarını dile getiriyor. Katılımcıların sadece yüzde 10’u para sıkıntısı sebebiyle aboneliklerini iptal etmeyeceğini belirtiyor.

Katılımcıların çoğu (yüzde 61), önümüzdeki yıl içinde temel ihtiyaçları karşılayabilecekleri konusunda iyimser, ancak çok daha azı (yüzde 38) lükse harcamaya devam edebileceklerinden emin.

Yüzde 33’lük bir kesim yurtdışı tatilleri gibi büyük harcamalarını şimdiden kıstı ve diğer yüzde 21’i yakın zamanda kısmayı planlıyor. Bu arada yüzde 33’ü dışarıda yemek yemek gibi zorunlu olmayan harcamalarını da kıstı.

Tasarruf alışkanlıkları gelişiyor

İnsanlar ayrıca, daha az araba kullanarak (yüzde 35’i bunu zaten yapıyor ve yüzde 19’u kesinlikle yapacağını söylüyor) ve kombiyi kapatarak veya cihaz kullanımını azaltarak (yüzde 48’i zaten yapıyor ve yüzde 22’si kesinlikle yapacak) paradan tasarruf etmeyi planlıyor.

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, yüzde 62’lik bir kitle enerji faturalarının yükseldiğini görürken, yüzde 22’si alkollü içecekler ve paket servisler için daha fazla ödeme yaptıklarına inanıyor. Yüzde 20’lik bir kesim de restoranlarda daha fazla ödediklerini söylüyor. 

Katılımcıların üçte biri ise (yüzde 35) seyahat ve ulaşım giderlerinde bir artış olduğuna dikkat çekiyor.

Kaynak: Marketing Week

featured
1 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
2 Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
3 Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
4 Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
5 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Güncel Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Haberler
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Nafizcan Önder
4 gün önce
Influencer'lar artık algoritmalar için içerik üretecek
Haberler
Influencer’lar artık algoritmalar için içerik üretecek
İrem Alimoğlu
10 Ağustos 2025
Starbucks'tan Güney Kore'de "kafeyi ofise çevirenler" için uyarı: "Yazıcınızla gelmeyin"
Haberler
Starbucks’tan Güney Kore’de “kafeyi ofise çevirenler” için uyarı: “Yazıcınızla gelmeyin”
İrem Alimoğlu
13 Ağustos 2025
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Günseli ÖZEN
16 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.