17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
hijyen ürünlerinde ciro rekortmenleri
Araştırma

Hijyen sektörünün ciro rekortmenleri

Gizem Yıldız
20 Temmuz 2021
3 dk okuma

Covid-19’la savaşta en büyük silahlarımız oldu hijyen ürünleri. Bu süreçte hayatımıza yepyeni ürünler girerken dezenfektan, eldiven ve tek kullanımlık ürünlere olan ilgimiz de katlanarak arttı. Hep daha fazla “hijyen” dedik… NielsenIQ’nun Marketing Türkiye adına gerçekleştirdiği “Hijyen Ekonomisi” araştırması da bugün artık “hijyen” kelimesinin tüketici üzerinde büyüleyici bir etkiye sahip olduğuna işaret ediyor. Çalışmaya göre hijyen pazarındaki cirolar pandemi öncesine göre yüzde 33’lük bir büyüme gösterdi. Bu büyümenin üçte biri ise lansman ve relansman ürünlerinden geliyor. Kısacası araştırma sonuçları bu zorlu dönemde tüketici ihtiyaçlarına yenilikçi çözümlerle karşılık veren markaların pazarı büyüttüğünü gösteriyor. Tüketicinin vazgeçilmezi ise kolonya… Zira son bir yıldaki cirosunu yüzde 294 arttıran başka bir ürün yok. Gelin NielsenIQ’nun verileri üzerinden hem değişen hijyen pazarına hem de hijyen algısının diğer sektörleri nasıl etkilediğine hep birlikte bakalım…

El bakım ürünleri yok satıyor

  • en çok satılan hijyen kategorileri

Temizlik ürünlerinin satışında en büyük artışı el bakım ürünlerinde (yüzde 29) görüyoruz. Onu sırasıyla ev temizleyiciler (yüzde 23), kâğıt ürünleri (yüzde 21) ve çamaşır bakım ürünleri (yüzde 19) takip ediyor. Her 4 alışverişçiden 1’i daha sık ev temizleyici ürün satın aldığını belirtiyor.

Kolonya sınır tanımıyor!

  • Hijyen sektörünün ciro rekortmenleri

Kolonyanın son bir yıldaki cirosu yüzde 294 büyüyerek adeta bir rekora imza atıyor. Sirke (yüzde 68), Arap sabunu (yüzde 50) ve kimyasal olmayan temizleyicilerin (yüzde 48) cirosunda da ciddi bir büyüme olduğunu görüyoruz. Ayrıca evlerde geçirilen sürelerin uzamasının bir yansıması olarak çöp poşetleri & pişirme kağıtları (yüzde 52), sabun ve şampuan (yüzde 38) ve kağıt havlu (yüzde 37) ürünlerinin cirolarında da önemli bir artış var.

Hızlı tüketim ürünlerinde “hijyen” etkisi

  • Hijyen sektörünün ciro rekortmenleri

Sonuçlara göre FMCG sektörünün ciro rekortmeni hijyen ürünleri (yüzde 33). Temizlik (yüzde 26) ve gıda ürünleri (yüzde 26) kategorileri önemli miktarda ciro artışı yaşıyor. En çok fiyat değişiminin yaşandığı kategori ise gıda (yüzde 17) oluyor. Miktar ve ciro artışıyla dikkat çeken hijyen kategorisinde (yüzde 11) fiyat değişiminin makul olduğu görülüyor.

Daha çok hijyen vaadinin satışlara etkisi

  • Hijyen sektörünün ciro rekortmenleri

Her iki alışverişçiden biri “Daha çok hijyen vadeden ürün satın alıyorum,” diyor. Bu, günümüz şartlarında hijyen ihtiyacının ne kadar fazla olduğuna ve bu konudaki inovasyonların büyük oranda desteklendiğine işaret eden bir söylem.

Tüketicinin daha fazlasını ödemeye hazırım dediği ilk beş fayda

Tüketici hijyen ve antibakteriyel faydalar için daha fazlasını ödemeye hazır olduğunu belirtiyor. İşte tüketicinin daha fazlasını ödemeye hazırım dediği ilk beş fayda:

  • Hijyen sektörünün ciro rekortmenleri
Araştırmanın Metodolojisi:

“Hijyen Ekonomisi” araştırması erkek, kadın, +18 yaş ABC1C2 SES grupları ile online görüşme yöntemiyle gerçekleştirildi. Mart 2020’de 1.027 kişi ile gerçekleştirilen online ankette Türkiye temsili (NUTS1 12 il) kotası uygulandı. Pandemi Döneminde Tüketimi Anlamak çalışması ise Türkiye NielsenIQ Perakende Paneli ve Türkiye NielsenIQ E-Ticaret Paneli’nde Aralık 2020- Ocak 2021 döneminde gerçekleştirildi. Online görüşme yöntemiyle (erkek/kadın 18+ yaş ABC1C2 SES grupları) 609 kişinin görüşleri alındı. Türkiye temsili (NUTS1 12 il) kotası uygulandı.

Pandemi döneminin büyüme rekortmeni kolonya oldu

  • Hijyen sektörünün ciro rekortmenleri
    Yankı Yalçın, NielsenIQ Türkiye Perakende İş Birimi Lideri
  • Her dört alışverişçiden birinin ev temizleyici ürünler için alışveriş sıklığını artırdıkları görülüyor.
  • Pandemi döneminin büyüme rekortmeni kolonya kategorisi oluyor. Bu kategoriyi sirke, çöp poşetleri, Arap sabunu, kimyasal olmayan temizleyiciler, sabun & duş jeli, çamaşır suyu, kağıt havlu, ev temizleyiciler ve ıslak mendil ürün grupları takip ediyor.
  • Elbette bu kadar hızlı büyüyen hijyen sektörü pek çok yeni ürüne ve inovasyona da sahne oldu. Sektördeki yüzde 33’lük ciro büyümesinin yaklaşık üçte biri tüketiciyle yeni buluşan ürünlerden geliyor.

Temizlik ürünlerinde hangi kategorinin satışları daha yüksek?

El bakım ürünleri

Cirosu en çok artan hijyen ürünü hangisi?

Kolonya

FMCG sektöründe cirosu en çok artan kategori ne?

Hijyen kategorisi

Tüketicinin kalbine giden yol “hijyenden” geçiyor

Canlı yayından satış e-ticaretin kaderini değiştirecek

featured hijyen ekonomisi
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Haberler
Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
ANKÜ Game Jam 2025'e geri sayım başladı!
Haberler
ANKÜ Game Jam 2025’e geri sayım başladı!
Marketing Türkiye
21 Nisan 2025
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Haberler
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Sena Tufan
7 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.