9 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Flört ekonomisi can yakıyor
Araştırma

Flört ekonomisi can yakıyor

Gizem Yıldız
21 Aralık 2021
2 dk okuma

Pandemiyle birlikte pek çok şey şekil değiştirdi. Günümüzde match’lerin önemli bir kısmı dijitalde gerçekleşse de masraflar kaçınılmaz. Tüm bu masrafları mercek altına alan Avantajix.com, rastgele seçtiği 27-35 yaş arasındaki 1000 evli üyesine, flört ve nişanlılık dönemindeki harcamalarını soruyor. Kaydedilen veriler ilk ay bütçelerin zorlandığına işaret ediyor. İkinci yıl nispeten rahat geçse de verilen evlilik kararı ilk yılı bile mumla aratacak nitelikte masraflara kapı açıyor ve çiftlerin ortalama 2 yıl süren flört ve nişanlılık dönemlerindeki masraf toplamda 36.000 TL’yi buluyor.

Bütçeler ilk yıl zorlanıyor

Çiftlerin bütçesi, en fazla ilişkinin başlangıç günlerinde zorlanıyor. İlişkinin ilk 12 ayında haftada en az bir buluşma için yaklaşık 20.000 TL harcanıyor. Her buluşmanın ortalama maliyeti ilk ay 500 TL, diğer aylar 350 TL oluyor. Sevgililer günü, doğum günleri, tanışma günü ve yılbaşı gibi özel günlerde de karşılıklı alınan hediyelere harcanan para 3.000 TL’yi buluyor.

İkinci yıl ise ilişkinin oturmaya başlaması neticesinde maliyet belirgin bir şekilde 4.000 TL kadar düşerek 16.000 TL seviyelerine geriliyor. İkinci yıldaki haftalık her buluşma 250 TL’ye mal oluyor. İkinci yıl hediyelere 2.500 TL harcanıyor. Bu dönemde gerçekleşen evlilik teklifi ritüelinin gideri ise ortalama 1.500 TL oluyor.

İlk ay erkekler, diğer aylar ortaklaşa

Araştırmaya göre, flört ve nişanlılık döneminde ilk ay harcamaları ağırlıklı olarak erkekler yapıyor, diğer aylar kadınlar da harcamalara katılıyor.

Araştırmaya katılanların yarısı ilk ay dışında da buluşmalarda hesabı erkeklerin ödediğini, yüzde 45’i ise ödemelerin “Alman usulü” yapıldığını bildirdi. Kadınların hesabı tek başına üstlenme oranı ise yüzde 5’te kaldı.

Harcama buluşmalarla sınırlı kalmıyor

Avantajix.com Dijital Pazarlama Direktörü Sevda Köseibiş, flört ve nişanlılık dönemlerinde harcamaların buluşmalarla sınırlı kalmadığına dikkati çekerek, şunları söyledi:

“Erkek ve kadınlar, bu dönemlerde partnerine güzel görünmek için giyime, cilt bakımına, kuaföre, berbere ve spora ciddi paralar harcıyor. Ancak kadın da erkek de bu dönemde harcanan parayı sokağa atılmış olarak kabul etmiyor, kendilerine yaptıkları bir yatırım olarak görüyorlar.

Bu günleri daha düşük faturalarla geçirmek isteyenler genelde online alışverişi tercih ediyor. Gençler, alışverişleri daha ekonomik hale getirecek püf noktaları da kaçırmıyor.”

Avantajix.com featured
1 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
2 Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
4 Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
5 Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem...
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem…
Güncel Haberler
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun "ayrımcılık"
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun “ayrımcılık”
Fiziksel mağazaları nasıl bir gelecek bekliyor?
Fiziksel mağazaları nasıl bir gelecek bekliyor?
Markalar dijital yorgunluğu "Moodscrolling" ile yenecek!
Markalar dijital yorgunluğu “Moodscrolling” ile yenecek!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

C Level Club üyeleri sessiz lüksün sofrasında buluştu
Haberler
C Level Club üyeleri sessiz lüksün sofrasında buluştu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Alışverişi artık yapay zeka yapacak!
Haberler
Alışverişi artık yapay zeka yapacak!
Sena Tufan
3 hafta önce
Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor...
Haberler
Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor…
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Haberler
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.