27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışan krizinden geriye ne kaldı?
Araştırma

Çalışan krizleri tüketicinin hafızasında nasıl yer etti?

Gizem Yıldız
11 Mart 2022
3 dk okuma

Pulside Research, Marketing Türkiye için son dönemde işçi ve işveren arasında sıkça yaşanan krizlerin tüketici nezdindeki yansımalarını araştırdı. Hem yaş grupları hem de sosyo ekonomik statülere göre haber takibi yapılan mecraları da ortaya koyan çalışma, hangi krizlerin akıllarda yer ettiğine de ışık tutuyor. Gelin çalışan krizleriyle en çok akıllara kazınan markalara bakalım…

Haber takibinde TV yerini sosyal medyaya bırakıyor

Çalışan krizleri tüketicinin hafızasında nasıl yer etti?

Araştırmaya katılanların yüzde 52,5’i haberleri genel olarak televizyondan takip ettiğini belirtiyor. Sosyal medya yüzde 33,1 oranla haber takibinde en çok kullanılan diğer bir mecra. Dijital gazete, yüzde 11,4 ile haber takibi için kullanılan üçüncü araç olurken, basılı gazete yüzde 2,4 ile en az kullanılan haber alma aracı olarak kaydediliyor.

Baby Boomers kuşağında televizyondan haber alma daha yaygınken, genç jenerasyonlarda haber almada sosyal medya kullanımı daha çok öne çıkıyor. Özellikle Z kuşağı, yüzde 47,5 ile sosyal medyayı haber almak için en çok kullanan kuşak oluyor.

A SES grubu doğru bilgiyi almaya daha yatkın

Haber takibinde televizyon kullanımı genel olarak yüksek. Ancak en dikkat çeken bulgu dijital gazete kullanımında. A SES grubunda yüzde 24,6 olan dijital gazete kullanımı, DE grubuna doğru giderek düşüyor ve yüzde 1,8’e kadar geriliyor. Haber takibinde televizyon kullanımı A grubunda yüzde 42,4 iken, DE grubuna doğru yüzde 58,2’ye kadar çıkıyor. Aynı şekilde sosyal medya kullanımı da A grubunda yüzde 31,4 iken DE grubunda yüzde 37,3 oluyor.

Bu durum televizyonun halen yaygın kullanılan bir haber alma aracı olduğu, ancak yavaş yavaş yerini sosyal medyaya bıraktığına işaret ediyor.

Diğer öne çıkan bulgu ise toplumda görece daha yüksek statü sahibi olan A grubunun doğru bilgiyi almaya daha yatkın olduğu. Dijital gazetelerin daha yüksek oranda kullanılması da bunun bir göstergesi.

Dijital gazete okuyucularının marka haberleriyle karşılaşma oranı daha yüksek

Çalışan krizleri tüketicinin hafızasında nasıl yer etti?

İşçi-işveren sorunlarının yer aldığı haberlerle karşılaşma oranı ortalama yüzde 44,6. Haber takibi yapılan kanallarla çaprazlandığında dijital gazeteleri takip eden tüketicilerin bu tür haberlerle karşılaşma oranı yüzde 58,2 ile en yüksek seviyeye çıkıyor. Sosyal medya üzerinden haber takibi yapan tüketicinin bu tür haberlerle karşılaşma oranı yüzde 47,9’ken televizyonu daha çok kullanan tüketicide bu oran yüzde 40 olarak kaydediliyor.

Dijital gazeteleri takip eden tüketicinin daha çok A SES grubundan olduğu dikkate alındığında işçi-işveren haberleriyle daha çok karşılaştıkları görülüyor.

Migros krizi akıllara kazındı

Çalışan krizleri tüketicinin hafızasında nasıl yer etti?

Araştırmaya katılanlara sorulan bir diğer soru ise işçi-işveren krizleri konusunda hangi markaların haberiyle karşılaştıkları oldu. Açık uçlu olarak sorulan bu soruda katılımcılardan en az iki marka belirtmeleri istendi.

Araştırmaya katılanların yüzde 38,4’ü en çok Migros markasının haberleriyle karşılaştığını belirtti. Trendyol yüzde 10,5 ile en çok karşılaşılan ikinci marka olurken, diğer markalar yüzde 7,8 ile Yemeksepeti ve yüzde 2,9 ile Getir oldu.

Çalışanların stresi artıyor… Y kuşağı patlamaya hazır bir bomba gibi

featured
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Yılın en dikkat çeken Noel kampanyaları!
Yılın en dikkat çeken Noel kampanyaları!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Haberler
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Nafizcan Önder
11 Ekim 2025
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Haberler
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
İrem Alimoğlu
31 Ekim 2025
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
Haberler
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sena Tufan
3 Kasım 2025
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Haberler
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Nafizcan Önder
15 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.