6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday pazar yerleri analizi
Araştırma

Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim

Gizem Yıldız
17 Kasım 2021
3 dk okuma

Black Friday Challenge’ta bugün 16 Kasım verileri var… Marketing Türkiye rekabetin acımasızlaştığı e-ticaret savaşlarında kıran kırana mücadele eden “ Online Pazar Yerlerinin” performansını ve ekran gerisinde neler olduğunu Black Friday özelinde Akademetre Vanilla Price robotlarıyla mercek altına aldı.

Araştırmanın ikinci gününde kampanya sayılarında gözle görülür bir artış var. İlk günde 27.291 olan toplam kampanya sayısı 32.615’i bulmuş durumda. Kampanyaların merkezinde olan elektronik iki basamak gerileyerek zirveyi “modaya” kaptırmış durumda. Değişmeyen şeyler de var tabii, hala en çok kampanya yapan pazar yerinin Trendyol olmasına karşın en çok indirim n11’de…

Trendyol kampanya sayısıyla sınır tanımıyor

  • Black Firday Challenge day 2: PAzaryerleri kampanya oranı
  • Black Firday Challenge day 2: PAzaryerleri kampanya oranı

İlk gün verilerinde olduğu gibi yine kampanya sayısıyla başı çekiyor Trendyol. Listenin devamının da ilk gün sıralamasıyla aynı olduğunu görüyoruz. Trendyol ve Hepsiburada ve Amazon’un önceki güne nazaran kampanya sayılarında artış yaşanırken, GittiGidiyor ve n11’de rakamlar düşüyor.

Kampanyaların merkezinde “moda” var

  • Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim
  • Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim

Black Friday’e doğru hızla ilerlerken elektronik kategorisi azalan kampanya sayısıyla üçüncü sıraya gerileyerek zirveyi modaya kaptırıyor. Listede ilk gün altıncı sırada yer alan “Ev ve Yaşam” kategorisi de dramatik bir artışla ikinci sırada konumlanıyor.

Diğer kategorilerin önceki günle benzer performans göstererek yerlerini koruduğu görülüyor.

Konu indirime geldiğinde zirve değişiyor

  • Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim

Kampanya sayısıyla ilk üçte yer alan Moda, Ev ve Yaşam ve Elektronik kategorileri konu indirime gelince yerini “Kitap & Film & Müzik, “, Bilgisayar ve “Ofis ve Kırtasiye”ye bırakıyor.

n11 indirimlerini konuşturuyor

  • Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim

En çok indirim yapan pazaryeri yine n11 oluyor. Fakat bu sefer yakın bir takipçisi var. İlk günde yüzde 14,4 indirim oranına sahip olan Amazon sadece bir basamak tırmanmakla kalmıyor n11’iin tahtına göz de dikiyor. GittiGidiyor ve Trendyol’un da indirim yüzdesi artarken Hepsiburada’da düşüş kaydediliyor.

İlk gün indirimlerine daha yakından bakmak için “Black Friday Challenge başlıyor: İndirimler nerede?” haberine göz atabilirsiniz.

Metodoloji

Marketing Türkiye ve Akademetre işbirliğinde gerçekleştirilen “Black Friday Challenge” raporları kapsamında Akademetre Fiyat Araştırma Paneli VanillaPrice’ın yapay zeka destekli web botları; her gün Trendyol, Hepsiburada, N11, Amazon ve GittiGidiyor gibi pazar yerlerindeki kampanyaları, anlık fırsatları ve indirim oranlarının datasını toplayarak analiz ediyor.
Çalışmada web botlar Black Friday kapsamındaki ürünlerin eski fiyatı-yeni fiyatı, kategorisi, markası, dahil olduğu kampanya gibi tüm bilgilerini analiz ediyor. Böylece; Black Friday kapsamında indirim oranları, en çok indirim yapan pazaryerleri, en çok indirim gerçekleşen kategoriler gibi bilgiler listeleniyor.

featured
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Haberler
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
Haberler
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Haberler
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sena Tufan
4 gün önce
Meta, Instagram’da gelişmiş korumalara sahip Genç Hesapları Türkiye'de kullanıma sundu
Haberler
Meta, Instagram’da gelişmiş korumalara sahip Genç Hesapları Türkiye’de kullanıma sundu
Sena Tufan
30 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.