20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday pazar yerleri analizi
Araştırma

Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim

Gizem Yıldız
17 Kasım 2021
3 dk okuma

Black Friday Challenge’ta bugün 16 Kasım verileri var… Marketing Türkiye rekabetin acımasızlaştığı e-ticaret savaşlarında kıran kırana mücadele eden “ Online Pazar Yerlerinin” performansını ve ekran gerisinde neler olduğunu Black Friday özelinde Akademetre Vanilla Price robotlarıyla mercek altına aldı.

Araştırmanın ikinci gününde kampanya sayılarında gözle görülür bir artış var. İlk günde 27.291 olan toplam kampanya sayısı 32.615’i bulmuş durumda. Kampanyaların merkezinde olan elektronik iki basamak gerileyerek zirveyi “modaya” kaptırmış durumda. Değişmeyen şeyler de var tabii, hala en çok kampanya yapan pazar yerinin Trendyol olmasına karşın en çok indirim n11’de…

Trendyol kampanya sayısıyla sınır tanımıyor

  • Black Firday Challenge day 2: PAzaryerleri kampanya oranı
  • Black Firday Challenge day 2: PAzaryerleri kampanya oranı

İlk gün verilerinde olduğu gibi yine kampanya sayısıyla başı çekiyor Trendyol. Listenin devamının da ilk gün sıralamasıyla aynı olduğunu görüyoruz. Trendyol ve Hepsiburada ve Amazon’un önceki güne nazaran kampanya sayılarında artış yaşanırken, GittiGidiyor ve n11’de rakamlar düşüyor.

Kampanyaların merkezinde “moda” var

  • Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim
  • Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim

Black Friday’e doğru hızla ilerlerken elektronik kategorisi azalan kampanya sayısıyla üçüncü sıraya gerileyerek zirveyi modaya kaptırıyor. Listede ilk gün altıncı sırada yer alan “Ev ve Yaşam” kategorisi de dramatik bir artışla ikinci sırada konumlanıyor.

Diğer kategorilerin önceki günle benzer performans göstererek yerlerini koruduğu görülüyor.

Konu indirime geldiğinde zirve değişiyor

  • Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim

Kampanya sayısıyla ilk üçte yer alan Moda, Ev ve Yaşam ve Elektronik kategorileri konu indirime gelince yerini “Kitap & Film & Müzik, “, Bilgisayar ve “Ofis ve Kırtasiye”ye bırakıyor.

n11 indirimlerini konuşturuyor

  • Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim

En çok indirim yapan pazaryeri yine n11 oluyor. Fakat bu sefer yakın bir takipçisi var. İlk günde yüzde 14,4 indirim oranına sahip olan Amazon sadece bir basamak tırmanmakla kalmıyor n11’iin tahtına göz de dikiyor. GittiGidiyor ve Trendyol’un da indirim yüzdesi artarken Hepsiburada’da düşüş kaydediliyor.

İlk gün indirimlerine daha yakından bakmak için “Black Friday Challenge başlıyor: İndirimler nerede?” haberine göz atabilirsiniz.

Metodoloji

Marketing Türkiye ve Akademetre işbirliğinde gerçekleştirilen “Black Friday Challenge” raporları kapsamında Akademetre Fiyat Araştırma Paneli VanillaPrice’ın yapay zeka destekli web botları; her gün Trendyol, Hepsiburada, N11, Amazon ve GittiGidiyor gibi pazar yerlerindeki kampanyaları, anlık fırsatları ve indirim oranlarının datasını toplayarak analiz ediyor.
Çalışmada web botlar Black Friday kapsamındaki ürünlerin eski fiyatı-yeni fiyatı, kategorisi, markası, dahil olduğu kampanya gibi tüm bilgilerini analiz ediyor. Böylece; Black Friday kapsamında indirim oranları, en çok indirim yapan pazaryerleri, en çok indirim gerçekleşen kategoriler gibi bilgiler listeleniyor.

featured
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
4 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
5 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Güncel Haberler
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
Haberler
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
İrem Alimoğlu
21 Ekim 2025
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Haberler
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
İrem Alimoğlu
7 Kasım 2025
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Haberler
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Marketing Türkiye
6 Kasım 2025
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
24 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.