Black Friday Challenge Day 8: Hepsiburada öne geçti arayı açıyor
Black Friday alışveriş çılgınlığı tüm hızıyla devam ederken Marketing Türkiye, Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla yapılan kampanyaları incelemeyi sürdürüyor. Zirvedeki isimlerin sürekli değiştiği sekiz günlük süre zarfında, reklamların gerçek indirimin önüne geçtiği en net veriler arasında. Sona yaklaştıkça pazar yerleri arasındaki rekabet kızışıyor ve Hepsiburada kampanya sayısıyla en yakın rakibi Trendyol’a büyük bir fark atıyor.
Black Friday Challenge’ın sekizinci gününde öne çıkan veriler;
- İlk gün 27.291 ile başlayan kampanya sayısı sekizinci günde 38.051’i buldu.
- Hepsiburada 23.270 kampanya sayısıyla açık ara lider.
- Hafta sonu yüzde 59’la en çok indirim yapılan Yatırımlık Altın ve Gümüş kategorisi artık liste dışı.
- n11 en çok indirim oranına sahip pazar yeri unvanını kimseye bırakmıyor.
Challenge kampanya sayısı üzerinden ilerliyor
Uzun süre kampanya sayısıyla zirveyi elden bırakmayan Trendyol, cuma günü bayrağı Hepsiburada’ya devretmiş ve ardından hafta sonu geri almıştı. Fakat bu defa işini garantiye alıyor Hepsiburada ve öyle bir solukta aşılamayacak oranda bir mesafe koyuyor araya. 23.270 kampanya sayısıyla lider olan Hepsiburada’yı 8.451 kampanyayla takip ediyor Trendyol. En düşük kampanya sayısıyla listenin sonunda ise yine n11 var.
Modada rekabet var
Akademetre’nin Vanilla Price robotları 12 kategoride toplamda 38.051 kampanyalı ürün olduğunu tespit ediyor. En çok kampanyaya sahip kategori ise 12.158 ile moda oluyor. İkinci sıra için sürekli paslaşan “Ev ve Yaşam” ve “Süpermarket” kategorileri beşinci ve altıncı sıraya gerilerken yerlerini 6.787 adet kampanyalı ürün sayısıyla “Elektronik” kategorisi dolduruyor.
Listenin sonunda 1 adet kampanyalı ürünle yer alan Video Oyunu ve Konsol kategorisi ise dikkat çekiyor.
Altın ve gümüş furyası bitti
Kampanyalı ürünlerde en çok indirim yapılan kategorisi unvanını hafta sonu Yatırımlık Altın ve Gümüş kategorisine kaptıran “Kitap&Film&Müzik” yüzde 19,1’lik indirim oranıyla tekrar zirvedeki yerini alıyor. Fakat hafta sonu “Yatırımlık Altın ve Gümüş” kategorisiyle bu oran yüzde 59’lara çıkmıştı.
Yakın oranlarla en çok indirimin görüldüğü ikinci kategori moda (yüzde 18,1) olurken Anne, Bebek, Oyuncak kategorisi (yüzde 16,4) de kendisine ilk üçte yer buluyor.
İndirimlerin merkezinde yine “n11” var
En çok indirim yapan pazar yeri unvanını kimseye kaptırmayan n11 yüzde 41,5’lik bir oranla bugün de zirvede. Onu sırasıyla; Amazon (yüzde 25,3), Hepsiburada (yüzde 19,5), GittiGidiyor (yüzde 11,2) ve Trendyol (yüzde 6,1) takip ediyor.
Kampanya sayısında sürekli değişen dengeler indirim oranlarında sabit kalıyor. Bu da Black Friday dönemindeki rekabetin indirim oranlarına ziyade kampanya rakamları üzerinden gerçekleştiğine işaret ediyor.
Metodoloji
Marketing Türkiye ve Akademetre işbirliğinde gerçekleştirilen “Black Friday Challenge” raporları kapsamında Akademetre Fiyat Araştırma Paneli VanillaPrice’ın yapay zeka destekli web botları; her gün Trendyol, Hepsiburada, N11, Amazon ve GittiGidiyor gibi pazar yerlerindeki kampanyaları, anlık fırsatları ve indirim oranlarının datasını toplayarak analiz ediyor.
Çalışmada web botlar Black Friday kapsamındaki ürünlerin eski fiyatı-yeni fiyatı, kategorisi, markası, dahil olduğu kampanya gibi tüm bilgilerini analiz ediyor. Böylece; Black Friday kapsamında indirim oranları, en çok indirim yapan pazaryerleri, en çok indirim gerçekleşen kategoriler gibi bilgiler listeleniyor.