Black Friday Challenge Day 10: Kampanyaların “hepsi burada”
Black Friday’e her geçen gün daha da yaklaşırken reklamlarda rekor üstüne rekor kırılıyor ancak indirimlerin oranı kategori bazında incelendiğinde yalnızca yüzde 24 ila yüzde 8 arasında değişiyor. Marketlerde ekonomik kriz nedeniyle kimi ürünlerin kotayla satılmaya başladığı bu günlerde gelin günün her anı karşımıza çıkan Black Friday kampanyalarının iç yüzüne Akademetre Vanilla Price robotlarının verileriyle hazırlanan “Black Friday Challenge Day 10” ile birlikte bakalım…
Black Friday Challenge’ın onuncu gününde öne çıkan veriler;
- Black Friday’in dokuzuncu gününde toplam 44.660 kampanya mevcut.
- Kampanyalı ürünlerin yüzde 52,1’ini barındıran Hepsiburada’da indirim ortalaması yüzde 19,5.
- İndirim oranlarıyla zirveden inmeyen n11’de ise toplamda yalnızca 173 ürün kampanyada.
- En çok öne çıkan fırsatlarsa Moda ve Elektronik kategorisinde gözlemleniyor…
Kampanya sayısında düşüş var
Black Friday Challenge’ın onuncu gününde Akademetre’nin Vanilla Price robotları toplamda 44.660 kampanya tespit etti. Kampanyalı ürün sayısına baktığımızda bir önceki güne kıyasla düşüş olduğunu söylemek mümkün.
Kampanyalı ürünlerin pazaryerlerine göre dağılımlarına baktığımızdaysa Hepsiburada’nın agresif bir çalışma yürüterek kampanyaların yüzde 52,1’ini oluşturduğunu görüyoruz. Bu alandaki rakibi Trendyol Hepsiburada’nın gerisinde kalmış olsa da kampanyaların yüzde 34,9’unu oluşturuyor.
Moda ve Elektronik kategorilerinde fırsat var!
İndirimli ürünlere kategoriler bazında baktığımızda Moda kategorisi indirimli ürünlerin yüzde 34,6’sına Elektronik kategorisi ise yüzde 19,4’üne sahip. Aynı zamanda bu iki kategori indirim oranlarının da en yüksek olduğu kategoriler olarak karşımıza çıkıyor.
5858’le en çok indirimli ürün bulunduran kategoriler arasında üçüncü olan Kişisel Bakım ve Kozmetik kategorisinde ortalama yüzde 14,5 indirim fırsatı sunarken, bir önceki günün liderlerinde Ev ve Yaşam Kategorisinde 4090 ürün yüzde 19,9 indirimle tüketicilerle buluşmayı bekliyor.
n11 indirim oranlarında tartışmasız şampiyon!
Black Friday Challenge’ın ilk gününden bu yana indirim oranlarında zirveyi kaptırmayan n11 bir önceki gün sergilediği performansını da artırarak yüzde 44,8 ile yine zirvede yer alıyor. En yakın takipçisi küresel pazaryeri Amazon’da indirimler ortalama yüzde 25,8 olarak verilere yansırken, indirimli ürün sayısında günlerdir liderliğini koruyan Hepsiburada’da ise ortalama yüzde 19,5 indirim mevcut.
Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye ve Akademetre işbirliğinde gerçekleştirilen “Black Friday Challenge” raporları kapsamında Akademetre Fiyat Araştırma Paneli VanillaPrice’ın yapay zeka destekli web botları; her gün Trendyol, Hepsiburada, N11, Amazon ve GittiGidiyor gibi pazar yerlerindeki kampanyaları, anlık fırsatları ve indirim oranlarının datasını toplayarak analiz ediyor.
Çalışmada web botlar Black Friday kapsamındaki ürünlerin eski fiyatı-yeni fiyatı, kategorisi, markası, dahil olduğu kampanya gibi tüm bilgilerini analiz ediyor. Böylece; Black Friday kapsamında indirim oranları, en çok indirim yapan pazaryerleri, en çok indirim gerçekleşen kategoriler gibi bilgiler listeleniyor.