Apple’ın kan kaybı Google’a yaradı
Google yüzde 40 büyüdü ve Apple’ın dünyanın en değerli şirketi unvanını ele geçirdi.
Millward Brown’ın dünyanın en değerli 100 markası BrandZ araştırmasına göre; Apple yüzde 20 küçüldü ve değeri 148 milyar dolara düştü. Google ise yüzde 40 büyüme kaydederek, 159 milyar dolarlık bir değere ulaştı ve Apple’nın “en değerli marka” unvanını ele geçirdi. Son yıllarda Google’ın inovasyon faaliyetlerinin hız kazanması, meyvelerini veriyor. Google Glass, Android ortaklıkları, elektronik araç ve akıllı saatler ürünleri Google’ın büyümesinde ana etken oldu. Google, 2014’ün ilk çeyreğinde 15.4 milyar dolar ciro yaptı ve 3.45 milyar dolar kâr elde etti. Aynı araştırmaya göre internet devi Facebook da yükselişe geçti. Yüzde 68 büyüme kaydeden sosyal paylaşım platformu, 36 milyar dolarlık değeriyle 21’inci sıraya yerleşti. Çinli internet devi Tencent de en hızlı büyüyen şirketler arasında dikkat çekti. Yüzde 97 büyüme ile 53 milyarlık değere ulaşan internet şirketi 7 basamak atladı ve 14’üncü sıraya yükseldi.