31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple'ın veri gizliliği kararı sosyal medya şirketlerine ne kadar zarar ettirdi?
Haberler

Apple’ın veri gizliliği kararı sosyal medya şirketlerine ne kadar zarar ettirdi?

Berçem Sultan Kaya
1 Kasım 2021
1 dk okuma

Apple’ın yeni veri gizliliği politikası sebebiyle Nisan 2021’de yürürlüğe soktuğu Uygulama Takibi Şeffaflığı güncellemesi, sosyal medya şirketlerini zora soktu. Financial Times tarafından yayınlanan bir habere göre sosyal medya devleri Nisan’dan bu yana dudak uçuklatan cinsten bir zarara uğradı.

Geçen yıl yeni veri gizliliği politikalarını duyuran Apple, artık uygulamaların kullanıcı verilerini izlemek için izin istemesi gerekeceğini açıklamıştı. Açıklamayı takiben Nisan 2021’de Uygulama İzleme Şeffaflığı (ATT) politikasını devreye sokan teknoloji devi, kullanıcılara, verilerinin izlenmesini engelleme imkanı sunmuştu.

Bu, özellikle verilerinin takip edilmesinden rahatsız olan kullanıcılar için muhteşem bir gelişme olsa da uygulama geliştiriciler açısından büyük bir sorun olmuştu. Zaten App Store ve Google Play’e büyük komisyonlar veren ve gelirinin büyük kısmını reklamdan elde eden uygulamalar için bu güncelleme ciddi bir maddi zarar anlamına geliyordu.

Nitekim son rakamlar da durumu ortaya koydu. Financial Times tarafından yayınlanan verilerde 4 sosyal medya devi Facebook, Twitter, YouTube ve Snapchat’in bir yılda ortalama 9.85 milyar dolar zarara uğradığı ortaya çıktı. Rapora göre, en fazla zarara uğrayan şirket ise, başından beri bu güncellemeyi eleştiren Facebook oldu. Yalnızca akıllı telefonlarda yer alıp bilgisayardan erişilmeyen Snapchat ise yılı oldukça kötü geçiren firmalardan biri oldu.

Veri gizliliğine uygun yeni reklam modelleri yolda

Apple kararını açıkladığından beri başta Facebook olmak üzere pek çok firmanın ne yapacakları konusunda kara kara düşündüğü bir gerçek. Artık kullanıcıların verilerine bağlı olmayan kişiselleştirilmiş reklamlar için bir model bulunması şart görünüyor. Bu konu üzerinde ciddi şekilde çalışan Facebook, tüm geliştiricileri kurtaracak bir çözüm bulmuş gibi görünse de henüz kesin bir sonuca ulaşılması için en az bir yıl gerekli gibi duruyor.

Kişisel veriler olmadan reklamları özelleştirmek mümkün mü?

apple Facebook featured snapchat Twitter Youtube
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: "Deneyim Pazarlaması"
Haberler
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”
Nafizcan Önder
16 Ağustos 2025
Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”
Haberler
Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”
Nafizcan Önder
17 Ağustos 2025
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası...
Haberler
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası…
Sena Tufan
3 Eylül 2025
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Haberler
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Sena Tufan
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.