2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Haberler

Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı

İrem Alimoğlu
18 Eylül 2025
1 dk okuma

Apple, kullanıcı deneyimini bir adım öteye taşıyacak yeni bir özelliğini Türkiye’de de devreye aldı. Artık Spotify, YouTube Music, Deezer, Tidal ve Amazon Music gibi platformlarda oluşturulan şarkı arşivleri ve çalma listeleri Apple Music’e kolayca aktarılabiliyor.

Apple Music içe aktarma aracı, iPhone, iPad, Android ve web uygulaması üzerinden kullanılabiliyor. Apple, bu özelliği SongShift iş birliğiyle hayata geçirirken, entegrasyon sayesinde kullanıcılar farklı platformlardaki müziklerini hızlıca Apple Music ekosistemine taşıyabiliyor.

Aktarım sırasında tüm içerikler orijinal platformda korunmaya devam ediyor. Ancak Apple, bazı parçaların tam eşleşmeyebileceğini ve bu durumda sistemin alternatif öneriler sunduğunu belirtiyor. Ayrıca yalnızca kullanıcıların kendi oluşturdukları çalma listeleri aktarılabiliyor.

Nasıl çalışıyor?

  • iPhone veya iPad’de: Ayarlar > Uygulamalar > Müzik adımlarını izleyerek,
  • Android’de: Apple Music uygulamasında Daha Fazla > Ayarlar menüsüne girerek,
    “Diğer Müzik Hizmetlerinden Müzik Aktar” seçeneği kullanılabiliyor. Ardından tercih edilen müzik servisine giriş yapılıyor, aktarılacak öğeler seçiliyor ve “Arşiv’e Ekle” adımıyla süreç tamamlanıyor.

Apple Music parçaları başarıyla eklediğinde “Aktarım Tamamlandı” mesajı gösterilirken, eşleşmeyen müzikler için “Bazı Müziklerin İncelenmesi Gerekiyor” uyarısı çıkıyor.

Apple’ın bu hamlesi, sadece kullanıcıların geçiş sürecini kolaylaştırmakla kalmıyor; aynı zamanda müzik platformları arasındaki rekabeti de daha da görünür kılıyor. Kullanıcıların en büyük bariyerlerinden biri, yıllar içinde oluşturdukları çalma listeleri ve arşivlerini kaybetme endişesiydi. Apple, bu sorunu ortadan kaldırarak özellikle Spotify ve YouTube Music gibi rakiplerinden kullanıcı çekmeyi hedefliyor. Diğer yandan, SongShift entegrasyonu sayesinde müzik ekosistemindeki üçüncü parti çözümlere kapı aralayarak “kullanıcı odaklı” bir stratejinin de altını çiziyor.

Kaynak: DonanımHaber

Spotify’dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik

Apple Music featured
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Öğrenci evinin olmazsa olmaz markaları
Haberler
Öğrenci evinin olmazsa olmaz markaları
Nafizcan Önder
28 Eylül 2025
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Sena Tufan
5 gün önce
OpenAI’dan kritik adım: ChatGPT’ye ruh sağlığı kalkanı geliyor
Haberler
OpenAI’dan kritik adım: ChatGPT’ye ruh sağlığı kalkanı geliyor
Nafizcan Önder
3 Eylül 2025
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Haberler
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.