Kişisel veriler açık artırmaya çıkarıldı
Apple yeni reklam filminde gizlilik konusundaki iddiasını bir kez daha vurguluyor.
Yakın zaman önce Imperva tarafından yayınlanan “No Silver Linings” raporu insanların dijital dünyaya emanet ettiği veriler sebebiyle tedirgin hissettiğine işaret ediyor. Pek çok insan dijital dünyadaki sırlarının ifşa edilmesi söz konusu olduğunda, aile ve arkadaşlık ilişkilerinden ruh sağlığına ve özel ilişkilerine kadar pek çok kayba uğrayacağını düşünüyor.
Son dönemde gizlilik konusundaki iddiasını pek çok farklı kampanyayla dile getiren Apple, yeni reklam filminde de yine aynı konuyu masaya yatırıyor. Fakat bu kez çok konuşulacak iddialarla… Veri Müzayedesi adlı reklam filminde genç bir kadının yaptığı alışverişlerden maillerine kadar pek çok dijital verisinin ifşa edildiğini ve hatta açık artırmada satıldığını izliyoruz. Konuya şahitlik eden genç kadın satış esnasında iPhone’undan gizlilik ayarlarını etkinleştiriyor ve müzayede sona eriyor.
Marka söz konusu reklam filmiyle hem rakiplerine taş atıyor hem de gizlilik konusundaki gücünü bir kez daha vurguluyor.