Apple kendi arama motorunu geliştiriyor | Son 24 saatin gündemi
Apple kendi arama motorunu geliştiriyor
Apple’ın yeni ürünlerini tanıtılacağı geleneksel geliştiriciler konferansı (WWDC) 6 Haziran’da gerçekleşecek. Hem yeni ürünler hem de mevcut ürünlere gelecek olan güncellemeler merakla bekleniyor. Konferansa günler hala ortaya yeni bir iddia atıldı. İddiaya göre Apple Google’ rakip olacak bir motoru geliştiriyor. Amerikalı teknoloji yazarı Robert Scoble, paylaştığı tweet dizisiyle söz konusu iddianın gerekçelerini açıkladı.
Apple’a ait bir motorun tasarlanacağı söylentilerinin yıllardır devam ettiğini belirten Scoble, 2014’te ortaya çıkan AppleBot isimli bir arama motoru örümceği adından söz ediyor. 2015 yılında ise AppleBot’un daha sık görüldüğünü ifade ediyor. Bunun yanı sıra eski Google çalışanı John Giannandrea‘nın 2018 yılında Apple’a geçtiğini, bu durumun da gelişmeyle ilişkisi olabileceğini dile getiriyor. Scoble’ın paylaşımına göre Siri’nin daha akıllı hale gelme ihtimali var. Bu da Siri odaklı bir arama motoru olacağını işaret ediyor. Yaptığı paylaşımda teknoloji yazarı, birçok yerden konuyla ilgili gelişmeler duyduğunu belirtiyor. Bunların dışında arama motoru hakkında daha fazla bir bilgi yer almıyor. Arama motoru denince her ne kadar farklı alternatifleri olsa da akla ilk gelen Google oluyor. Alternatifleri arasında yer alan Apple tarayıcısı Safari, Google’a kıyasla hala daha az kullanılıyor. Buna bağlı olarak Apple’ın geliştireceği iddia edilen tarayıcının Google’a rakip sıra dışı bir yenilik ortaya koyması bekleniyor.
Süper Lig’de yayın ihalesi kaosu son buldu!
Süper Lig’de bir süredir belirsizliğini koruyan yayıncı kuruluş bilmecesi sona erdi. Mevcut yayıncı kuruluş beIN Sports ile 2 milyar 50 milyon TL üzerinden 2 yıllık anlaşma sağlandı.
Ajansspor’un haberine göre, Süper Lig’deki yayıncı konusu çözüme kavuştu. Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ve kulüpler uzun süredir görüşme halinde olduğu mevcut yayıncı kuruluş beIN Sports ile 2 yıllık anlaşma sağlandı. Kulüpler, 1 yıllık anlaşma istese de yayıncı kuruluş 2 yıllık anlaşmada diretti.
Yayıncı kuruluş beIN Sports bu yıl 2 milyar 50 milyon TL ödeme yapacak, önümüzdeki yıl ise enflasyon artışı kadar ücrette artış olacak. Öngörülen artış ise yüzde 50 olarak konuşuldu.
TFF Ana Statüsü’ne göre yayın ihalesinin yeni sezonun başlamasından 6 ay önce sonuçlandırılması gerekiyordu. Fakat bu süre çoktan aşıldı. Saran Group, üzerine düşeni yaparak, 5 teklifi imzalayıp gönderdiği halde TFF bir cevap vermedi. İhale fiilen akamete uğramış durumda. TFF, mevcut yayıncı ile ihalesiz devam etmek isterse bunun için Rekabet Kurulu’ndan onay alması gerekiyor…
Tarihin en büyük iftira davası nihayet sonuçlandı
Ünlü aktör Johnny Depp ile eski eşi Amber Heard arasında .. yıldır devam eden iftira davası nihayet sona erdi. Milyonlarca insanın ilgiyle takip ettiği dava kamuya açık olarak gerçekleştiriliyor ve her duruşmada takipçiler ikilinin hayatına dair yeni bilgiler ediniyordu. Yani artık bir realty showa dönüşmüştü diyebiliriz.
Jüri davanın sonucunda hem Depp’in hem de Heard’ün birbirine zarar verdiğini söyledi. Sonuç olarak ise Heard’ün Depp’e 10 milyon doları zarar tazmini, 5 milyon doları ise cezai tazminat olmak üzere toplamda 15 milyon dolar ödemesine, Heard’ün haklı olduğuna kanaat getiren jüri üyeleri de Depp’in ise Heard’e zarar tazminatı olarak 2 milyon dolar ödemesine karar verdi.
Karar sonrası hissettiklerini şöyle açıkladı Heard: “Bugün hissettiğim hayal kırıklığını hiçbir kelime açıklayamaz.” Depp’in açıklaması ise şöyleydi; “Jüri bugün bana hayatımı geri verdi. Onur duydum.”
Marketing Türkiye, P&G Türkiye 35. Yıl Özel Sayısıyla Yayında…
35 yıl önce asırlık tecrübesiyle Türkiye pazarına adım atan “Pazarlama Şirketi” P&G, süreç içinde bir pazarlama okuluna dönüştü… Yeri geldi kampanyalarıyla toplumsal tabulara meydan okudu yeri geldi sporu bir toplumsal kültüre dönüştürmek için çalıştı… Ama tüm adımlarını kararlıkla, istikrarla ve sürdürülebilirlik ilkesiyle attı. Üstelik tüm bunları yaparken dışardan getirdiği yöneticilere değil, daha yeni mezunken elinden tuttuğu gençlere güvendi… Pazarlama okulu P&G’nin Türkiye’deki 35 yıllık ilham veren yolculuğu “P&G Türkiye 35. Yıl Özel Sayısı”nda..
Ambalajdaki hata nasıl pazarlama fırsatına dönüştü?
Sosyal medya sayesinde hedef kitleye hızlıca ulaşabilmek ve geri dönüş alabilmek bu gibi krizlerin önüne geçmeye yardımcı oluyor. Heineken markalarından Tres Crues, Peru’da Tres Cruces Light’ı yazım hatası olan bir sloganla piyasaya sürünce sosyal medyanın gücünden faydalandı ve krizi fırsata çevirdi.
Tres Cruces Light’ın daha hafif versiyonunu piyasaya sürmek için hazırlıklar 2021’in ilk çeyreğinde başladı. “Disfrute” (keyfini çıkar) sloganıyla yola çıkan marka, aynı zamanda bu sloganı içeceğin ambalajına taşıdı. Ancak ambalajdaki Disfrute kelimesinde “S” harfinin eksik olduğu ülke çapındaki tedarikçilere 300.000 kutu ürün gönderildikten sonra fark edildi. Marka ürünü piyasadan toplatmak yerine yazım hatalı slogana sahip bir kutu bulan müşterilerine çeşitli ödüller vaat etti.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | İskender Büyük |
2 | Gezi |
3 | Pakistanlı |
4 | Carmen Maria |
5 | Motorcu |
6 | Yetmez |
7 | Tuğçe Kazaz |
8 | Bayan |
9 | #sahilde |
10 | #ArtıkFazlaOldunuz |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Ekrem İmamoğlu |
2 | Zam |
3 | ÖSYM |
4 | Arjantin, İtalya |
5 | Arjantin İtalya |
6 | Elektrik zammı |
7 | Ekmek zammı |
8 | Burak Özçivit |
9 | Safranbolu |
10 | Sultan |