7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Annelerin önceliği de tercihleri de net
Haberler

Annelerin önceliği hisleriyle çatışıyor

Gizem Yıldız
7 Mayıs 2022
4 dk okuma

Marketing Türkiye için PRAGMA’nın gerçekleştirdiği “Annelerin Seçimi” araştırması annelerin hisleri ve değişen dünya düzenine nasıl uyumlandıklarını ortaya koyuyor. Bu kapsamda birincil ve değişmeyen öncelik olarak görülen çocukların da etkisiyle en çok hissettikleri duygu “kaygı.” Geleceğe dair umutlu olduklarını belirten annelerin “Anneler Günü”ne pek değer vermedikleri fakat hatırlanıp hediye alınmasını umursadıkları görülüyor. İşte detaylar…

Anneler Instagram’da

Annelerin en çok kullandığı sosyal medya uygulamaları

Çalışmaya göre annelerin en çok vakit geçirdiği sosyal medya platformu Instagram (yüzde 99). 35-44 yaş arası anneler anlamlı olarak Facebook’u daha fazla takip ediyor. Facebook’u kullanmaya devam eden profilin daha büyük yaş grubu olduğu bilinse de 55 yaş ve üzeri annelerin en çok Instagram’ı takip etmesi dikkat çekiyor. D SES grubu anlamlı olarak Facebook’u en fazla takip eden grup. AB grubu ise en çok Instagram’da vakit geçiriyor. Üç büyük ilde ise zirvede yine Instagram’ı görüyoruz.

Zamane anneleri kaygılı

Annelerin en çok hissettiği duygular

Anne olmanın en yoğun hissettirdiği duygu kaygı olarak verilere yansıyor. Hayatta en çok çocuklarına öncelik veren ve onları düşünen annelerin kaygılı hissetmesi normal karşılanabilir. Orta yaşlı anneler daha büyük yaş grubuna göre bu kaygıyı daha fazla hissediyor. 45-54 yaş grubundaki anneler, genç ve 55 yaş üzerindeki annelere göre daha mutlu hissediyor. En az hissedilen duyguların ise yetersizlik ve tatminsizlik olduğu göze çarpıyor.

Öncelik her zaman çocukların

Annelerin öncelikleri

Hayattaki öncelikleri sorulan ve verilen şıklar arasında sıralama yapması istenen anneler için ilk sırada çocukları geliyor. Farklı SES gruplarında veya lokasyona göre bu öncelik farklılık göstermiyor. Annelerin listesinde ikinci sırayı ise eşler alıyor. Eş dışında, genel olarak aile ve sağlık öncelikli bir yere sahip. Orta yaş ve üzerindeki anneler için aile kavramının daha kıymetli bir yerde durduğu dikkat çekiyor. Genel örnekleme baktığımızda en son sıralarda yer alan özel hayat, arkadaşlar ve manevi değerler, genç anneler (25-35) tarafından önceliklendiriliyor.

Anneler için en özel gün hangisi?

Anneler için en özel gün hangisi?

Araştırma sonuçlarında anneler için en önemli gün 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı olarak kaydediliyor. Bu durum yaş ve SES gruplarında farklılık gösteriyor. İkinci önemli gün ise yılbaşı olarak kayıtlara geçiyor. 55 yaş ve üzeri anneler ikinci olarak sevgililer günü ve işçi bayramına diğer yaş gruplarına göre anlamlı olarak daha çok önem veriyorlar. Genel olarak en az öncelikli bulunan gün 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü oluyor. Anneler günü ise anneler için ortalama bir öneme sahip.

Türkiye’den umutlular

Annelerin gelecekten umudu orta düzeyde. Kaygılı hissetmelerinin altında yatan nedenlerden biri gelecekten çok da umutlu olamamak olabilir. Dünyanın geleceği söz konusu olduğunda annelerin daha çok umutsuz olduğu görülüyor. Bunun nedeni son yıllarda yaşanan savaşlar, iklim sorunları, pandemi gibi olumsuz birçok neden olabilir. Diğer taraftan annelerin Türkiye’den umudu kesmediği de verilere yansıyor.

Kötü alışkanlıklara sahip arkadaşlar korkulu rüya

Annelerin önceliği hisleriyle çatışıyor

Annelere çocuklarının arkadaşlık tercihleri hakkındaki düşünceleri sorulduğunda ilk olarak çocuklarının sigara, alkol gibi alışkanlıkları olan kişilerle arkadaşlık yapmalarını istemedikleri dikkat çekiyor. Özellikle 35-45 yaş grubunun genç annelere göre bu konuda daha katı olduğu gözlemleniyor. İkinci sırada ise ateist kişilerle arkadaşlığa karşı bir bariyer olduğu görülüyor. Bu noktada AB SES grubunun diğer SES gruplarına göre daha esnek bir bakış açısına sahip olduğu da verilere yansıyor. Aynı durum eşcinsel bireylerle arkadaşlık söz konusu olduğunda da gözlemleniyor. Bu iki grup dışında annelerin genellikle çocuklarının arkadaşlık tercihlerine müdahale etmediği görülüyor. Annelerin çocuklarının en çok Kürt, dindar ve alevi kişilerle arkadaşlık etmesine onay verdiği görülüyor.

Anneler çocuklarının sağlıklı beslendiğinden emin

Yüzde 72’lik bir oranla annelerin büyük çoğunluğu çocuklarının beslenmesinin sağlıklı olduğunu düşünüyor. Orta derecede sağlıklı bulan yüzde 25’lik bir kitle varken, sağlıklı bulmayan annelerin oranı yalnızca yüzde 3. Özellikle genç anneler çocuklarının beslenmesini orta yaş annelerine göre anlamlı olarak çok daha sağlıklı buluyor. Bunun nedeni son yıllarda trend olan sağlıklı beslenmeyi genç annelerin daha çok benimsemesi olabilir.

Her evlilik kabul görmüyor!

Annelerin evlilik bariyerleri

Çocukların evlilik tercihleri hakkında annelerin görüşleri, arkadaşlık tercihleri hakkındaki düşünceleriyle benzerlik gösteriyor. Çocuklarının ateist biriyle evlenmesini genel olarak kabul etmeyen annelerden bu duruma en kapalı olan grup 35-44 yaş aralığındakiler oluyor. 45-54 yaş aralığındaki anneler, orta yaş grubuna kıyasla çocuğunun bir ateistle evlenmesine anlamlı olarak daha açık. Anneler çocuklarının Kürt veya yabancı uyruklu insanlarla evlenmelerinde bir sakınca görmüyor. Dindar evliliği onaylayan anneler çoğunlukta olsa da İzmir, İstanbul gibi metropolde yaşayan anneler anlamlı olarak diğer illerde yaşayan annelere göre çocuğunun dindar kişilerle evliliğine onay vermiyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye için PRAGMA’nın gerçekleştirdiği “Annelerin Seçimi” araştırması 16-18 Nisan 2022 tarihleri arasında online araştırma metodolojisiyle gerçekleştirildi. Örneklem oluşturmak için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Araştırmada, Türkiye temsili NUTS 1 bölgesine dahil 12 ilde yapıldı. 25-55 ve 55 yaş üstü yaş aralığında 400 anneye ulaşıldı.

featured
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Haberler
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
İrem Alimoğlu
14 Mayıs 2025
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Marketing Türkiye
6 gün önce
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
3 Haziran 2025
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.