2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Annelerin önceliği de tercihleri de net
Haberler

Annelerin önceliği hisleriyle çatışıyor

Gizem Yıldız
7 Mayıs 2022
4 dk okuma

Marketing Türkiye için PRAGMA’nın gerçekleştirdiği “Annelerin Seçimi” araştırması annelerin hisleri ve değişen dünya düzenine nasıl uyumlandıklarını ortaya koyuyor. Bu kapsamda birincil ve değişmeyen öncelik olarak görülen çocukların da etkisiyle en çok hissettikleri duygu “kaygı.” Geleceğe dair umutlu olduklarını belirten annelerin “Anneler Günü”ne pek değer vermedikleri fakat hatırlanıp hediye alınmasını umursadıkları görülüyor. İşte detaylar…

Anneler Instagram’da

Annelerin en çok kullandığı sosyal medya uygulamaları

Çalışmaya göre annelerin en çok vakit geçirdiği sosyal medya platformu Instagram (yüzde 99). 35-44 yaş arası anneler anlamlı olarak Facebook’u daha fazla takip ediyor. Facebook’u kullanmaya devam eden profilin daha büyük yaş grubu olduğu bilinse de 55 yaş ve üzeri annelerin en çok Instagram’ı takip etmesi dikkat çekiyor. D SES grubu anlamlı olarak Facebook’u en fazla takip eden grup. AB grubu ise en çok Instagram’da vakit geçiriyor. Üç büyük ilde ise zirvede yine Instagram’ı görüyoruz.

Zamane anneleri kaygılı

Annelerin en çok hissettiği duygular

Anne olmanın en yoğun hissettirdiği duygu kaygı olarak verilere yansıyor. Hayatta en çok çocuklarına öncelik veren ve onları düşünen annelerin kaygılı hissetmesi normal karşılanabilir. Orta yaşlı anneler daha büyük yaş grubuna göre bu kaygıyı daha fazla hissediyor. 45-54 yaş grubundaki anneler, genç ve 55 yaş üzerindeki annelere göre daha mutlu hissediyor. En az hissedilen duyguların ise yetersizlik ve tatminsizlik olduğu göze çarpıyor.

Öncelik her zaman çocukların

Annelerin öncelikleri

Hayattaki öncelikleri sorulan ve verilen şıklar arasında sıralama yapması istenen anneler için ilk sırada çocukları geliyor. Farklı SES gruplarında veya lokasyona göre bu öncelik farklılık göstermiyor. Annelerin listesinde ikinci sırayı ise eşler alıyor. Eş dışında, genel olarak aile ve sağlık öncelikli bir yere sahip. Orta yaş ve üzerindeki anneler için aile kavramının daha kıymetli bir yerde durduğu dikkat çekiyor. Genel örnekleme baktığımızda en son sıralarda yer alan özel hayat, arkadaşlar ve manevi değerler, genç anneler (25-35) tarafından önceliklendiriliyor.

Anneler için en özel gün hangisi?

Anneler için en özel gün hangisi?

Araştırma sonuçlarında anneler için en önemli gün 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı olarak kaydediliyor. Bu durum yaş ve SES gruplarında farklılık gösteriyor. İkinci önemli gün ise yılbaşı olarak kayıtlara geçiyor. 55 yaş ve üzeri anneler ikinci olarak sevgililer günü ve işçi bayramına diğer yaş gruplarına göre anlamlı olarak daha çok önem veriyorlar. Genel olarak en az öncelikli bulunan gün 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü oluyor. Anneler günü ise anneler için ortalama bir öneme sahip.

Türkiye’den umutlular

Annelerin gelecekten umudu orta düzeyde. Kaygılı hissetmelerinin altında yatan nedenlerden biri gelecekten çok da umutlu olamamak olabilir. Dünyanın geleceği söz konusu olduğunda annelerin daha çok umutsuz olduğu görülüyor. Bunun nedeni son yıllarda yaşanan savaşlar, iklim sorunları, pandemi gibi olumsuz birçok neden olabilir. Diğer taraftan annelerin Türkiye’den umudu kesmediği de verilere yansıyor.

Kötü alışkanlıklara sahip arkadaşlar korkulu rüya

Annelerin önceliği hisleriyle çatışıyor

Annelere çocuklarının arkadaşlık tercihleri hakkındaki düşünceleri sorulduğunda ilk olarak çocuklarının sigara, alkol gibi alışkanlıkları olan kişilerle arkadaşlık yapmalarını istemedikleri dikkat çekiyor. Özellikle 35-45 yaş grubunun genç annelere göre bu konuda daha katı olduğu gözlemleniyor. İkinci sırada ise ateist kişilerle arkadaşlığa karşı bir bariyer olduğu görülüyor. Bu noktada AB SES grubunun diğer SES gruplarına göre daha esnek bir bakış açısına sahip olduğu da verilere yansıyor. Aynı durum eşcinsel bireylerle arkadaşlık söz konusu olduğunda da gözlemleniyor. Bu iki grup dışında annelerin genellikle çocuklarının arkadaşlık tercihlerine müdahale etmediği görülüyor. Annelerin çocuklarının en çok Kürt, dindar ve alevi kişilerle arkadaşlık etmesine onay verdiği görülüyor.

Anneler çocuklarının sağlıklı beslendiğinden emin

Yüzde 72’lik bir oranla annelerin büyük çoğunluğu çocuklarının beslenmesinin sağlıklı olduğunu düşünüyor. Orta derecede sağlıklı bulan yüzde 25’lik bir kitle varken, sağlıklı bulmayan annelerin oranı yalnızca yüzde 3. Özellikle genç anneler çocuklarının beslenmesini orta yaş annelerine göre anlamlı olarak çok daha sağlıklı buluyor. Bunun nedeni son yıllarda trend olan sağlıklı beslenmeyi genç annelerin daha çok benimsemesi olabilir.

Her evlilik kabul görmüyor!

Annelerin evlilik bariyerleri

Çocukların evlilik tercihleri hakkında annelerin görüşleri, arkadaşlık tercihleri hakkındaki düşünceleriyle benzerlik gösteriyor. Çocuklarının ateist biriyle evlenmesini genel olarak kabul etmeyen annelerden bu duruma en kapalı olan grup 35-44 yaş aralığındakiler oluyor. 45-54 yaş aralığındaki anneler, orta yaş grubuna kıyasla çocuğunun bir ateistle evlenmesine anlamlı olarak daha açık. Anneler çocuklarının Kürt veya yabancı uyruklu insanlarla evlenmelerinde bir sakınca görmüyor. Dindar evliliği onaylayan anneler çoğunlukta olsa da İzmir, İstanbul gibi metropolde yaşayan anneler anlamlı olarak diğer illerde yaşayan annelere göre çocuğunun dindar kişilerle evliliğine onay vermiyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye için PRAGMA’nın gerçekleştirdiği “Annelerin Seçimi” araştırması 16-18 Nisan 2022 tarihleri arasında online araştırma metodolojisiyle gerçekleştirildi. Örneklem oluşturmak için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Araştırmada, Türkiye temsili NUTS 1 bölgesine dahil 12 ilde yapıldı. 25-55 ve 55 yaş üstü yaş aralığında 400 anneye ulaşıldı.

featured
1 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
2 Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
3 çikolata
Türkiye hangi çikolatanın bağımlısı?
4 İnsanlar tüketici olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
5 mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Kadınlar saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyor
Kadınlar kuaförün yolunu unuttu: Saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyorlar
Yerli yerinde 5. yaşında Kars'ta!
Yerli yerinde 5. yaşında Kars’ta!
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yeni nesil CMO'lar - 4: Teknoloji Aşıkları
Haberler
Yeni nesil CMO’lar – 4: Teknoloji Aşıkları
Nafizcan Önder
22 Mayıs 2022
Milli Piyango'dan yeni ikramiye: 2. el otomobil!
Haberler
Milli Piyango’dan yeni ikramiye: 2. el otomobil!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Lüks giyim pazarı Meta Avatars Store'da büyüyor!
Haberler
Lüks giyim pazarı Meta Avatars Store’da büyüyor!
Nafizcan Önder
5 gün önce
google haritalar
Haberler
Google Haritalar’da yeni özellik: Yola çıkmadan cebinizden ne çıkacağını bileceksiniz
Seda Başpınar
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.