Annelerin ilham verdiği reklamlar
Anneler için olduğu kadar markalar için de önemli bir gün Anneler Günü… Annelerin toplumsal rolünün ne kadar güçlü olduğunun yanında farkına bile varmadığımız sorunlarını izliyoruz kampanyalarda. Gelin bu kapsamda içgörüleriyle fark yaratan 7 Anneler Günü kampanyasına daha yakından bakalım…
Sephora Celebrate All Moms / Sephora
Sephora, bu sene global anneler günü kampanyasında tüm anne figürlerinin gününü kutluyor. Anneliğin yalnızca biyolojik değil, insanların yaşamları üzerinde etkisi olmuş türlü biçimlerini kutladığı kampanyasıyla; sayısız anne figürlerinden drag anne, mentor anne ve manevi anne örneklerine ışık tutuyor. Reklam filmi, Dentsu Luxe imzası taşıyor.
Detox Your Feed / Dove
Baby Dove, yeni annelerin gerçek deneyimlerine ışık tutmak için Queen’in efsane parçasından da esinlenerek “Baskı Altında” (Under Pressure) başlıklı bir kısa film yayınladı. Film, doğum sonrası her 10 anneden yedisinin yaşadığı postpartum depresyonunu, baskısını gün yüzüne yeni annelerin yaşadıkları gerçek deneyimleri işleyerek çıkarıyor. Her bir annenin zorluklarına ayrıca değinen uzun soluklu kampanya bir dakikalık teaser filminde Queen’in parçasının yeni bir yorumunu da barındırıyor.
The Nameless Woman / Warah
Bangladeş merkezli moda markası Warah, Bangladeş’e özgü önemli bir soruna ışık tutuyor: Kadınlar isimleriyle değil, eşleri ya da babalarına bağlantılarıyla anılıyor, çağrılıyor. Zaman içinde kendi benliklerini dahi yitirmelerine neden olan bu durumun karşısında Warah, Bangladeş’in geleneksel kıyafetlerinden Tangail Sari’lerin üzerinde her bir kadının isminin işlenmesi için usta dokumacılarla güç birliğine gitti. Her bir kadının ismini taşıyan geleneksel kıyafetlerle birlikte benliklerini hatırlatmayı uman kampanya Wunderman Thompson Hindistan imzası taşıyor.
Back Home / Nivea
Annelerimizle olan bağımız ömür boyu sürecek olsa da genellikle uzun mesafeler, zamansızlık ya da farklı yaşam evreleri bu bağın gücünü geçici de olsa unutturabiliyor. Pandeminin ekonomik zorluklar yaratmasıyla birçok genç evden çalışma sisteminde “yuvasına” dönmek zorunda kalınca Nivea yeni kampanyasında bu unutulan bağın gücünü “Hayatta hiçbir şey bir annenin dokunuşu gibi değildir” diyerek hatırlatıyor. Reklam filmi, Publicis OneTouch imzası taşıyor.
The shift that never ends / Carhartt
Çalışan annelerin işte geçirilen bir günün ardından hiç bitmeyen bir vardiyası daha var; annelik. Bu konuya dikkat çekmek isteyen üniforma üreticisi Carhartt, günlerini çiftlikte geçiren çiftçiler, kaynakçılar, elektrikçiler gibi dünyadaki emekçi annelerin yer aldığı Anneler Günü reklam filmini yayınlandı. Kampanya, Community Films imzası taşıyor.
Pregnancy Whopper / Burger King
Hamile kadınların hamilelikleri sırasında tuhaf yemek kombinasyonları aşerdikleri küresel boyutta kabul edilmiş bir gerçek… Burger King Almanya da bu bilgiden yola çıkarak Almanya’daki anne adaylarının en çok aşerdikleri turşu ve reçel, balık çubukları ve elma püresi, körili sosis ve kızarmış ringa balığı gibi kombinasyonları içeren özel “Hamile Whopper’ını” geliştirdi. Ortaya çıkan benzersiz ürünleri deneyimleyen annelerin (ve kimi zaman partnerlerinin) şaşırtıcı bir şekilde olumlu tepkilerini ekrana taşıyan reklam filmi, Emanate, Grabarz & Partner, Isobar Setup and Vizeum imzalarını taşıyor.
#PowerfulRealStories / Bupa UK
Sigorta şirketi Bupa İngiltere, kadınların ruh sağlığını destekleyerek gerçek hikayelerini paylaşmaya ve hayatlarını “filtreden çıkarmaya” teşvik eden #PowerfulRealStories kampanyasını başlattı. Kampanya, akıl sağlığı ve mükemmel aile hayatı görünümü hakkında özgün konuşmaları desteklemeyi ve sosyal medyada hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını vurgulamayı amaçlıyor. Reklam filmi, Contented imzası taşıyor.