9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
American Associaton of Advertising Agencies CEO’su Kaplowitz: “Önceliğimiz satış yapmak değil, aksiyon!”
Haberler

American Associaton of Advertising Agencies CEO’su Kaplowitz: “Önceliğimiz satış yapmak değil, aksiyon!”

Duygu Su Ocakoğlu
17 Nisan 2020
2 dk okuma

American Associaton of Advertising Agencies (Amerikan Reklam Ajansları Derneği) veya popüler adıyla 4A’in CEO’su Marla Kaplowitz, ajansların insanların iyiliğine odaklanması ve markaların müşterileriyle iletişim kurabilmeye devam edebilmesi için yeni yollar keşfetmesi gerektiğini iletiyor.

American Associaton of Advertising Agencies (Amerikan Reklam Ajansları Derneği) veya popüler adıyla 4A’in CEO’su Marla Kaplowitz, dernek üyelerinin salgın ve karantina süreci sırasında engellerle nasıl başa çıktığını gözlemliyor. The Drum’ın gerçekleştirdiği Digital Transformation Festival kapsamındaki konuşmasında Kaplowitz markaların satış yapmaktan uzaklaşıp aksiyon alarak ve ihtiyaç karşılayarak daha uzun vadeli bir marka inşa sürecine girdiklerini belirtti.

Kaplowitz markalar hakkında, “Şu anda olay satış yapmak değil. Şu anda değerli olan markaların aldığı aksiyonları görmek. Amaçlarını ortaya koyabilecekleri veya amaçları tozlandıysa onu temizleyip tekrar bağ kurabilecekleri bir fırsatın içindeler. Topluma odaklanabilir ve insanlara bu süreçte yardımcı olabilirler” diyor. Markalar özellikle global olarak servis edilen #evdekal mesajını aktarma ihtiyacını karşılıyor.

“İnsanlar markaların kriz sürecinde yardım etmek için ne yaptıklarını bilmek istiyor. Şu anda aksiyonlar satış yapmaktan daha anlamlı”. Organizasyon ajansların salgının getirdiği zorlukları nasıl ele aldığını ortaya koyarken kısıtlanan bütçeler nedeniyle harcama kesintilerine, ücretsiz izinlere ve prim iptallerine de değindi.

Kaplowitz ajansların hareketleri hakkında, “Ajanslar ekiplerine odaklanmış durumda. Güvende, sağlıklı ve iş sahibi olduklarından emin olmak istiyorlar. Sonrasında müşteriler geliyor. Onlarla da proaktif bir şekilde işleri, medya, yaratıcılık ve yeni finansal yaptırımlar hakkındaki sohbetlerini canlı tutuyorlar. Ve elbette son olarak harcamalarına bakıp nereden kesinti yapabileceklerini saptıyorlar” diyor.

Karantina sürecinin ne kadar süreceğine dair belirsizlik devam ediyor. Bu yüzden birçok insan için evden çalışıyor olsalar dahi çalışmalar aynı tas aynı hamam devam ediyor. Ancak salgın sürecinin etkileri herkes tarafından aynı şiddetle hissedilmiyor. “Ajansların deneyimlediği etki aktif oldukları sektöre göre değişim gösteriyor” diyor Kaplowitz ve ekliyor, “eğer ajansınız seyahat ve konaklama sektörüne bağlıysa FMCG, gıda, içecek ve kişisel bakım sektörlerinde faaliyetlerini sürdüren ajanslardan daha çok etkileneceksiniz”.

Bazı sektörler fırsatlarla dolu bir sürece girip reklamlar aracılığıyla gündemde kalmaya çalışıyor. Ancak tedarik zincirlerinin bu süreçte hayati olmayan sektörlerde hizmet veren çalışanlarını izne çıkarmış olmaları bu avantajı birkaç sektörle sınırlı kılıyor. Kaplowitz’in ele aldığı bir başka konu bağımsız ajansların aldığı darbe oldu. Network ajansların sahip olduğu finansal kaynaklara sahip olmamaları nedeniyle bu süreçte zorlanacaklarını belirten Kaplowitz, “bu ajansların bir çoğu proaktif olarak izin, maaş kısıtlamaları ve harcama değerlendirmelerini gözden geçiriyor” diyor. “Ancak daha önemlisi, müşterilerine odaklanmış vaziyetteler. Yeni iş fırsatlarını ele almaları ve işlerini sürdürmenin bir yolunu bulmaları büyük önem taşıyor”.

Festivalin önceki günlerinde Pizza Hut’ın CMO’su Beverley D’Cruz markalara medya harcamalarını geri çekmemeleri konusunda çağrıda bulundu.

Gerileme dönemiyle karşı karşıya olduğumuz bu zaman diliminde sektörün büyük bir kısmı harcama yapmanın anlamlı olduğunu düşünse de kaynaklar adeta buharlaşıyor.

Bu birçok şirket için yeni kanallar bulmak, yaratıcılığa alan sağlamak ve yeni gerçekliğimize uygun hedefler belirlemek anlamına geliyor.

Zorluklara rağmen sektör direnmeye devam ediyor. Sözleşmeler online de olsa devam ediyor ve Kaplowitz konkur süreçleri sonrası tüm işlerin bir ajans tarafından üstlenilmesi modelindense projeden projeye yapılan tekil sözleşmelere geçildiğini belirtiyor.

“Yeni işler bir ajansın can suyudur. İşlerin geliyor olması bu yüzden önemli. Yeni işler aynı zamanda yaratıcılığın kendini gösterdiği ve insanların bir araya geldiği alandır. Bu yüzden önerim iş arayışına devam etmeniz yönünde”.

Uzun vadeli dersler hakkında Kaplowitz de insanlık ve toplum üzerine yoğunlaşılması gerektiğinin altını çiziyor.

“Salgından önceki sorunlarımız da önemliydi ancak özellikle şu anda gözümüze çok da büyük görünmüyorlar” diyor ve ekliyor, “ajanslar müşterilerin en zorlu problemlerine yaratıcı çözümler bulmak için var. Umuyorum ki bu süreç ajansların varlığının nedenini herkese hatırlatır”.

Kaynak: The Drum

4A Marla Kaplowitz
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yağız Patan, OPPO x Tellak kampanyasıyla Happy'ye veda etti
Haberler
Yağız Patan, OPPO x Tellak kampanyasıyla Happy’ye veda etti
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
Haberler
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
İrem Alimoğlu
1 gün önce
TGC Hikmet Memduh Kızılağaç Huzurevi için ilk adım atıldı
Haberler
TGC Hikmet Memduh Kızılağaç Huzurevi için ilk adım atıldı
Marketing Türkiye
2 hafta önce
YouTube Rating Report: Teknoloji kanallarının Şubat ayı reyting şampiyonları belli oldu!
Haberler
YouTube Rating Report: Teknoloji kanallarının Şubat ayı reyting şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
26 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.