7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ambalaj tasarımı ile yenilik mümkün mü?
Haberler

Ambalaj tasarımı ile “yenilik” mümkün mü?

Marketing Türkiye
1 Şubat 2023
3 dk okuma
Ambalaj tasarımı ile "yenilik" mümkün mü?
Musa Çelik, Tasarist Yaratıcı Direktörü

Markalar için yenilenmek ve tüketicilerin beğenisine yeni ürünler sunmak oldukça önemli. Çünkü tüketiciler, düzenli olarak yeni ürün çıkartan markaları yenilikçi ve lider marka olarak görürken, yeni ürünler de beraberinde merak satışlarını getiriyor. Fakat burada önemli bir sorun var; yeni ürünler için her yıl Ar-Ge, makine ve ekipman yatırımı yapmak oldukça maliyetli. Ayrıca tüketicilerin yeni ürünü sevmemesi halinde bütün yatırım büyük bir fiyaskoya da dönüşebilir.

Peki çözüm ne?

Riskleri ve maliyeti ortadan kaldırarak yenilik yapmak için, mevcut ürün üzerinde yeni bir ambalaj tasarımı yapmak oldukça etkili bir çözüm. Global markalar, “Sınırlı Sayıda” ürünler ve “Yeni” ürün oluşturma konusunda uzun yıllardır ambalaj tasarımının gücünden faydalanıyor. Yaptıkları yeni ambalaj tasarımlarıyla dünya çapında haber olurken, yenilikçi marka imajları da güçleniyor. Böylece sosyal medya etkileşimleri artarken, ücretsiz yaptıkları PR ile satışları artırmak konusunda oldukça etkili oluyorlar. Türk markaları ise bu konuda bir hayli çekingen ve bu markalarımızın boş bıraktıkları bir alan olarak görünüyor. Ünlü kullanımıyla tüketiciye ulaşmak ise çok maliyetli ve etkisini her geçen gün kaybeden bir yöntem. Oysa zorlaşan ekonomik koşullar, yükselen medya enflasyonu gibi olumsuzluklara karşı daha az bütçeyle tüketicileri daha fazla harcamaya ikna etmenin yolu “sınırlı sayıda” ve “yeni” ürünlerle tüketicinin karşına çıkmak!

“Sınırlı sayıda” üretilen bir ürünü etkili yapan nedir?

Son yıllarda gördüğümüz en başarılı “sınırlı sayıda” projelerinden biri ise “Share a Coke” kampanyası. Müthiş bir ticari başarıya dönüşen ve dünyada 77 ülkede lansmanı yapılan kampanya, “sınırlı sayıda” ürün konseptiyle kişiselleştirme ilkelerini harmanlayan harika bir örnek. Kampanya, çok sayıda sosyal medya paylaşımı elde ederek Coca-Cola’nın etkileşim oranlarını artırdı ve paha biçilemez bir ücretsiz PR etkisi yarattı. Tabii en önemli etkisi ise satışlarda yarattığı büyük artış oldu.

Sınırlı sayıda üretilen ambalajı doğru şekilde elde etmek için 4 ipucu

Dikkat çekici olun

Ambalaj tasarımı ile "yenilik" mümkün mü?

Ürünü anlatmanıza, büyük logo kullanmanıza gerek yok. Hedef kitlenin merakını uyandıracak, ilgi çekici, eğlenceli ve benzersiz bir fikirle yola çıkmalısınız. Yapay zeka veya metaverse benzeri insanların ilgisini çeken konular üzerine yoğunlaşabileceğiniz gibi ambalaja katacağınız farklı bir özellik de ilgi çekici olabilir. Tüketicinin seveceği bir konsept yaratın. Böylece ürününüz, satın almaya değer bir şey haline dönüşecektir.

Güçlü marka kimliğinizi kullanın

Ambalaj tasarımı ile "yenilik" mümkün mü?

Markanızın ayırt edici ögelerini belirlemeli ve yeni ambalajlarda bu özellikleri kullanmalısınız. Renk, şekil, yazı karakteri ve daha birçok detayı tanımlayın ve yeni tasarımlarda kullandığınızdan emin olun.

Tasarımınızı sosyal medyada paylaşılabilir hale getirin

Ambalaj tasarımı ile "yenilik" mümkün mü?

İnsanların Facebook duvarlarını, Twitter akışlarını veya Instagram zaman tünellerini süsleyecek içerikler oluşturmaları için “sınırlı sayıda” ürünleri kullanmak son derece akıllıca bir yol. Ambalaj tasarımınızı sosyal medyayla bağlantılı olacak şekilde optimize edin. Bir görselin sosyal medyada kolayca paylaşılabilmesi için #hashtag kullanın. Ücretsiz olarak daha büyük bir “erişim” elde etmek için ekstra teşvikler oluşturun. QR ve benzeri uygulamalarla kolayca açılan filtreler, oyun ve uygulamalar, tüketicileri sizi takip etmeye ve ambalajınızı paylaşmaya teşvik edecektir.

Başkaları yapmadığında siz yapın

Ambalaj tasarımı ile "yenilik" mümkün mü?

Ramazan, Yılbaşı, Sevgililer Günü gibi özel günler rekabetin ve iletişimin arttığı zamanlardır. Bu nedenle “sınırlı sayıda” ürünü piyasaya sürmek için ideal zamanlar olmadıklarını kolayca söyleyebiliriz. Basmakalıp günlerin ötesine bakmalı, belki de yalnızca hedef kitlenizle alakalı özel anları ve durumları aramalısınız. Pepsi’nin 21 Ekim 2015’te Geleceğe Dönüş filmini anmak için “Pepsi Perfect”i piyasaya sürmesi gibi haber değeri taşıyan bağlantılar arayın. “Pepsi Perfect”i Google’da ararsanız, kampanyadan ne kadar ücretsiz PR elde ettiklerini görebilirsiniz. Bu ambalajlardan yalnızca birkaç bin tane üretildiği halde elde edilen başarı akılalmaz…

“Sınırlı sayıda üretilen” ambalajlar dünyada büyük bir trend. Ancak gerçekten çok iyi yapıldığında başarı sağlıyorlar. Umarım bu yazı, sınırlı sayıda ürünlerin yarattığı fırsatları gösterebilmiş ve etkili ambalaj tasarımı için yapabilecekleriniz konusunda size ilham vermiştir!

2023’te sizi “farklı” yapacak 7 kreatif trend!

featured Musa Çelik
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Haberler
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
İrem Alimoğlu
26 Mayıs 2025
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
Türkiye'de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Haberler
Türkiye’de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Sena Tufan
5 gün önce
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Haberler
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Sena Tufan
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.